Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-11 19:49
Hallo,

Ik ben op zoek naar een (dumbphone) telefoon om muziek mee te luisteren (via headset vooral). Geen smartphone, het is voor mijn broertje, en hij krijgt volgend jaar een fatsoenlijke smartphone, dus daarom liever een prima muziektelefoon, dan een goedkope, crappy smartphone.

Zelf was ik vroeger nooit zo geïnteresseerd in telefoons, dus ik heb geen idee welke goed zijn en welke je beter kunt vermijden van de telefoons van zo'n 3-5 jaar oud.

Eisen:
  • Goede muziekspeler
  • Als het binnen het budget ligt een camera die foto's kan maken en niet alleen pixelsoep
  • 3,5 mm aansluiting (tenzij de verkoper een headset in goede staat kan meeleveren/accesoires voor weinig verkrijgbaar zijn), voor Sony Ericsson fastport heb ik wel een adapter liggen.
  • MicroSD support (absoluut geen memory stick oid!) min. 8 - 16GB
Budget:
Zo'n €25, als het een hele goede deal is €35 max, maar zo op het eerste gezicht kun je ver komen met deze eisen en €25 - €30.

Voorstellen:
Ik had eerst een Walkman telefoon (W995, W910) op het oog, maar die slikken dus alleen maar Memory Stick Micro's... Dus nu heb ik echt geen enkel idee, misschien een nieuwere telefoon?

Hij heeft nu een pricewatch: Samsung C3050 Zwart, dus vandaar geen hoge standaarden :)
(overigens is het een zeer goede dumbphone voor je geld, metalen chassis, heel solide en doet alle nostalgische Java games soepel, maar dat terzijde)
Maar goed, de headset was kapot gegaan en een nieuwe voor de proprietary adapter kost al meer dan €10, bovendien hebben we nog geen reservetelefoon liggen thuis.

Graag dus een suggestie welke telefoon aan te raden is, en ook als degelijk bekend staat, want het moet tenslotte een tweedehandsje worden.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Waarom geen ouderwetse mp-3 speler? Beter geluid, spotgoedkopig.

People as things, that’s where it starts.

• HallonRubus
2 apparaten, ingewikkeld . Bovendien slikken die vaak geen microsd

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nokia 101 misschien? Nieuw tussen de 20-30 euro.
Kun je je eigen koptelefoon op aansluiten en er zit ook een FM-radio in.

• HallonRubus
Dat is eerder een achteruitgang, dan kan ik beter gewoon nieuwe oortjes kopen.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Wat is precies het probleem met de Memory Stick? Het feit, dat hij hem dan niet mee kan nemen naar zijn volgende telefoon? Dat is inderdaad wel zo, maar van de oudere toestellen hadden de Walkman modellen van Sony Ericsson wel de beste muziekspeler en vaak ook een heel behoorlijke camera.

Ik ben niet zo thuis in tweedehandsprijzen, maar valt een Nokia 5800 Xpress Music misschien binnen je budget? Die heeft n.l. een prima geluid, camera is wat minder, maar valt bij goed licht best nog wel mee.

• HallonRubus
Op zich is memory stick niet het probleem, maar dat er geen 16GB memory sticks zijn tegen redelijke prijzen.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je hebt veel eisen voor een budget van €25: een telefoon, muziekspeler en (redelijk) goede camera in één. Lastige combinatie.

Het zou misschien slimmer zijn om je alleen te focusen op de muziekspeler; de telefoon heb je namelijk in principe al. ;)

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
sdk16420 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:23:
Dat is eerder een achteruitgang, dan kan ik beter gewoon nieuwe oortjes kopen.
Waaom dan precies? Die optie voldoet toch verder?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• HallonRubus
Uniciteit schreef op maandag 18 maart 2013 @ 15:55:
Je hebt veel eisen voor een budget van €25: een telefoon, muziekspeler en (redelijk) goede camera in één. Lastige combinatie.

Het zou misschien slimmer zijn om je alleen te focusen op de muziekspeler; de telefoon heb je namelijk in principe al. ;)
Camera kan ik laten vallen, is geen noodzaak. Maar als je toch bezig bent, wat is een leuke muziekspeler voor een paar tientjes, die ofwel microsd slikt, ofwel 16Gb geheugen heeft?
LiquidT_NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:00:
[...]

Waaom dan precies? Die optie voldoet toch verder?
Die Nokia is slechter dan het huidige toestel (schermgrootte, extra functies), enig voordeel is de 3,5mm aansluiting, maar het lijkt me niet nuttig om deze aan te schaffen, dan geef ik die €15 liever uit aan een nieuwe headset.

Maar in principe had je gelijk, misschien heb ik de eisen niet helemaal duidelijk geformuleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door HallonRubus op 18-03-2013 16:14 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
sdk16420 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:13:
[...]

Camera kan ik laten vallen, is geen noodzaak. Maar als je toch bezig bent, wat is een leuke muziekspeler voor een paar tientjes, die ofwel microsd slikt, ofwel 16Gb geheugen heeft?
Sandisk Clip

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
sdk16420 schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:13:
Die Nokia is slechter dan het huidige toestel (schermgrootte, extra functies), enig voordeel is de 3,5mm aansluiting, maar het lijkt me niet nuttig om deze aan te schaffen, dan geef ik die €15 liever uit aan een nieuwe headset.

Maar in principe had je gelijk, misschien heb ik de eisen niet helemaal duidelijk geformuleerd.
Dan moeten we toch je huidige phone weten en welke extra functies dan van belang zijn.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
LiquidT_NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:25:
[...]

Dan moeten we toch je huidige phone weten en welke extra functies dan van belang zijn.
Staat toch echt in de openingspost vermeld hoor.
Pagina: 1