Toon posts:

Upgrade Windows 8 Pro

Pagina: 1
Acties:

• JohanPG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08-2020
Ik zou graag mijn Windows 7 computer helemaal schoon willen maken, het liefst door gewoon een nieuwe Windows er op te zetten.

Ik heb de code van vriend gekregen die enige tijd terug een Windows 7 PC kocht. Hij kon voor €15 de UPGRADE naar 8 Pro aanschaffen. Vanwege een defect bij zijn nieuwe PC kreeg hij een nieuwe met direct Windows 8 er al op. Kortom, de upgrade had hij over en die heb ik nu.

Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is een schone installatie uit te voeren met een 'upgrade'? En omdat het een .exe bestand ben ik bang dat het niet bootable is vanaf USB Stick of DVD bij opstarten van de computer?

Misschien kan ik de .exe opstarten vanuit Windows 7 (gewoon dubbel klikken), maar wanneer ik dat doe moet ik voor ik dan iets kan doen al de productcode invullen... Ik ben bang dat als ik hem ingevuld heb en een schone installatie blijkt niet mogelijk te zien op deze manier, ik de code kwijt ben?

Kortom: Kan ik met deze Windows 8 Upgrade een schone installatie uitvoeren?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-01 22:29
Die upgrade kun je gewoon doen vanuit Windows 7, alleen is het dan geen 100% clean install, de Windows 7 wordt dan hernoemd naar Windows.old (zodat je een rollback hebt).

[Voor 71% gewijzigd door Turdie op 17-03-2013 19:48]

• JohanPG
Aha, blijkbaar is de Windows8 .exe een soort doorlink bestandje naar de download van de echte Windows 8.

Is het dan niet mogelijk de Windows.Old te verwijderen na installatie?
JohanPG schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:31:
Aha, blijkbaar is de Windows8 .exe een soort doorlink bestandje naar de download van de echte Windows 8.

Is het dan niet mogelijk de Windows.Old te verwijderen na installatie?
Je kunt met behulp van die download ook een ISO (of bootable usb-stick) maken weermee je een 'clean install' kunt doen. Even googlen doet wonderen btw ;)

• Bartjezz
  • Laatst online: 19-11-2022
Doe een clean install, mijn ervaring is dat een clean install veel sneller is dan een upgrade.

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:24
Een upgrade is inderdaag niet te adviseren, weet ik inmiddels uit persoonlijke ervaring.

Je kunt echter na het invoeren van je productcode, ook kiezen voor installatie van bootable media. Je geeft dan de gewenste drive op, je USB stick dus.
De executable download dan Windows8 en maakt er zelf een bootable installer van op je USB stick.
Vervolgens kun je een volledige clean install doen (incl. format van je system drive).

Ik heb zelf overigens een upgrade gedaan vanuit Windows 7 en liep tegen zoveel problemen aan, dat ik vanuit Windows 8, de executable nogmaals heb gestart. Vervolgens kon ik met dezelfde product key, een bootable drive maken en een clean install uitvoeren.

• Bartjezz
  • Laatst online: 19-11-2022
Waar ik tegenaan liep, was dat ik echt fysiek de 2e harddisk uit m'n laptop moest trekken, voordat Windows 8 installeerde. Ik kreeg dat schermpje van bestanden uitpakken, bestanden kopieren, windows installeren, updates installeren, maar bij een reboot kreeg ik: Operating system not found. Na het verwijderen van de harddisk had ik op 20 min Win 8 geinstalleerd.
Dell XPS 17 met een OCZ Agility 3 en originele 500GB.

• JohanPG
Het is gelukt! Maar....

Nu blijkt de code al gebruikt te zijn. Staat er dan ik voor €260 een nieuwe kan kopen? Dat moet goedkoper kunnen? :X

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Binnen 20 min was Windows 8 bij up and running!
Intel 320SSD
I7 3770 @3.9 GHZ

@ Hierboven
Koste me 3 kliks

http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.275082200

[Voor 65% gewijzigd door J.S. Bach op 18-03-2013 20:52]

Johann Sebastian Bach

• JohanPG
Thanx Nivida.

Mijn muis beweegt erg traag via het touchpad, trager dan voorheen, hoe kan ik dit aanpassen? Ik lees dat het bij de 'Muis' instellingen zou moeten kunnen, maar dat betreft alleen instellingen voor de externe muis.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

JohanPG schreef op maandag 18 maart 2013 @ 19:33:
Het is gelukt! Maar....

Nu blijkt de code al gebruikt te zijn. Staat er dan ik voor €260 een nieuwe kan kopen? Dat moet goedkoper kunnen? :X
Probeer nog eens een schone installatie. Je bent niet de eerste die die melding krijgt terwijl hij echt niet eerder gebruikt is.

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• Gero71
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
JohanPG schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:09:
Thanx Nivida.

Mijn muis beweegt erg traag via het touchpad, trager dan voorheen, hoe kan ik dit aanpassen? Ik lees dat het bij de 'Muis' instellingen zou moeten kunnen, maar dat betreft alleen instellingen voor de externe muis.
Even de juiste drivers voor het touchpad installeren dan.. :+

Misery and hate will kill us all.

• JohanPG
http://www.dell.com/suppo...nldhs1/ServiceTag/CMH40Q1

Enig idee welke ik moet hebben Gero? Volgens mij staat er niet een bepaalde driver voor het touchpad tussen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Selectief doof

Onder invoer staat je touchpad driver! :)

Geluk heeft geen groot huis nodig, maar wel een deur om binnen te gaan.
PVOutput☀️
Darts🎯

❤️Liefde is gratis!❤️

• JohanPG
Bedankt!

Dat ik dat zelf niet heb gezien...

Ik merk ook dat internet kuren heeft. Pagina's kunnen vaak niet gevonden worden en laden van pagina's duurt ook aanzienlijk langer. Kan dit ook aan een driver liggen

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:44

Koenvh

Hier tekenen: ______

JohanPG schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:10:
Bedankt!

Dat ik dat zelf niet heb gezien...

Ik merk ook dat internet kuren heeft. Pagina's kunnen vaak niet gevonden worden en laden van pagina's duurt ook aanzienlijk langer. Kan dit ook aan een driver liggen
Ja :)

🠕 This side up

• JohanPG
Er is keuze uit 8 drivers bij Netwerk.
Wanneer ik bij Apparaatbeheer (computer) kijk zie ik onder Netwerkadapters de Intel(R) WiFi Link 1000 BGN, Netwerkadapter voor Microsoft Kernel-Foutopsporing en Realtek PCIe GBE Famliy-Controller staan.

Wanneer ik deze via Apparaatbeheer controleer op driver updates geeft hij aan dat er geen nieuwe stuurprogramma's voor zijn.

Ik neem aan dat ik niet alle drivers die hier (http://www.dell.com/suppo...nldhs1/ServiceTag/CMH40Q1) staan hoef te downloaden?

[Voor 16% gewijzigd door JohanPG op 20-03-2013 19:19]

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 12:54

PaulX

Beyond your imagination...

Weet iemand dit misschien?
Heeft het enige invloed als je van Win7 Ultimate SP0 upgrade naar Win8 Pro
of van Win7 Ultimate SP1 naar Win8 Pro?
Zit er dan enig verschil in het eindresultaat?

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee