Nieuwe HTPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stammetje91
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-07 08:03
Goedenavond Tweakers,

Ik heb dit topic eerder deze avond ook gepost in het Complete Systemen & Laptops subforum, maar dacht dat het hier misschien beter tot zijn recht zal komen. Het betreft immers grotendeels de aanschaf van een specifiek onderdeel: de kast.

Sinds een paar weken ben ik geïnteresseerd geraakt in het bouwen van een simpel htpc-setje. Daarvoor heb ik de volgende configuratie (gebaseerd op de BBG van januari) bij elkaar gezocht. De case die door de guide werd aangeraden vind ik echter niet echt geschikt voor een dergelijk systeem. Liever zie ik iets dat meer in de trend is van een dvd-speler is. Daarnaast houd ik graag de mogelijkheid open tot het plaatsen van een blu-ray speler op een later tijdstip, wat met de Node 304 jammer genoeg niet mogelijk is. Welke kasten kunnen jullie mij aanraden, waar deze set-up in past?

Natuurlijk sta ik open voor alle andere suggesties die jullie hebben met betrekking tot htpc's. Ik ben echter niet van plan meer dan vijfhonderd euro uit te geven (en liever minder dan dat natuurlijk, wat makkelijk mogelijk moet zijn met een htpc'tje).

Groetjes,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474628

Ik zag deze laatst langskomen op het forum: pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 Misschien is dat wat? Ik vind hem er zelf wel leuk uitzien.

Je hebt dan nog wel een kleinere voeding nodig (SFX type) dacht ik, en sowieso wordt het knutselen met een harddisk én SSD, want er is in principe maar plaats voor eentje. Maar dat zal op zich allemaal wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stammetje91
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-07 08:03
Dat is inderdaad een mooi kastje, en heb hem dan ook al meerdere malen overwogen. Waar ik echter bang voor ben, is dat mijn componenten niet gaan passen. Al helemaal als je de mogelijkheid tot blu-ray drive open wilt laten, zoals deze man duidelijk maakt met een vergelijkbare kast.

Ik hoop dus eigenlijk een kastje op de kop te tikken, waar ik met (redelijk gemak) mijn gekozen opstelling in kwijt kan. Momenteel heb ik dan ook de MS-Tech MC-380 op het oog. Deze schijnt echter relatief open te zijn (dus meer lawaai?). Dit is voor mij een aanzienlijk belangrijk punt aangezien ik nooit al te ver van de htpc af zal zitten (slaapkamer).

Heeft er iemand toevallig ervaring met deze kast, of weet er iemand iets van een vergelijkbare maat? Ik vind het niet erg om wat meer uit te geven aan de kast, aangezien deze voor langere tijd mee gaat en meestal in zicht staat. Het hebben van een harde schijf (in combinatie met de SSD) is ook een must, aangezien ik niet over de luxe van een media server beschik.

[ Voor 37% gewijzigd door Stammetje91 op 17-03-2013 21:26 ]