Kleine game pc rond de €800,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-07 16:54
Beste Tweakers,

Sinds een tijdje ben ik mij gaan 'verdiepen' in desktops. Bij een vriend een keertje een Alienware x51 gezien, prachtige machine om te zien. Verder research gedaan en erachter gekomen dat de x51 simpelweg een te duur systeem is voor wat je ervoor krijgt. Dus de logische uitdaging om een soortgelijke pc te bouwen als de Alienware x51.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornaamste bezigheden zijn gamen, internet, films kijken en aan school (word, excel etc.).

Games die ik speel:
- Flight Simulator (met veel eisende addons zoals Orbx)
- Far Cry 2 en 3
- GTA 4
- Mafia II
- Sleeping Dogs
- Battlefield 3
- Race games

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de €800,- (excl randapparatuur).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3470 Boxed€ 166,70€ 166,70
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,90€ 56,90
1MSI N660 TF 2GD5/OC€ 189,-€ 189,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 57,35€ 57,35
1BitFenix Prodigy Zwart€ 64,20€ 64,20
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,60€ 51,60
1LG GH24NS90 Zwart€ 16,-€ 16,-
1XFX Pro 550W€ 52,40€ 52,40
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 82,-€ 82,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 761,10

Processor: i5 staat hoog aan geschreven. Ik zal niet gaan overklokken. De 3470 heb ik gekozen omdat deze een hogere snelheid heeft dan de 3330p. Naar mijn idee beter als ik over 3 jaar nog wil gamen met zelfde processor.
Moederbord: Puur omdat mobo samen kan met de processor. Alternatief hoor ik graag als die beter is. Ik heb rond de 4 tot 6 USB poorten nodig.
Grafische kaart: Nvidia staat hoog aangeschreven in reviews en recensies. Ik heb een hele tijd getwijfeld tussen de 7870 XT, de GTX660 en de GTX660 TI. Toch gekozen voor de GTX660 omdat deze stabieler uit de bus komt. De GTX660 TI presteert minder goed qua prijs/kwaliteit- verhouding.
HDD: 1 TB is meer dan genoeg, misschien wel te veel voor wat ik nodig heb.
SSD: Hoor er goede berichten over en past binnen budget.
Behuizing: Is klein en ziet er goed uit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, goede ervaringen mee.
Nvidia heeft mijn voorkeur qua gpu, staat aangeschreven als stabiele kaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn grootste eis is dat ik de komende 2 - 3 jaar geen gezeik met het systeem heb. Dus een degelijk en stabiel systeem!!
Ik heb het liefst een zo'n klein mogelijke behuizing die er goed en slick uitziet (zoals de Alienware x51).
Geluidsniveau zo laag mogelijk ivm met het kijken van films etc.
Ik hoef geen 60 fps in een game te hebben, als het spel maar lekker en leuk speelt.

Vragen
Past de setup in de kleine behuizing?
Is de processor toekomstgericht als ik niet ga overklokken?
Is dit een stabiel en stil systeem?

Alvast hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

GTX660 staat een eind onder de 7870XT ben ik bang. Ook wil je voor een FS zoveel mogelijk cores hebben. Een AMD FX-8350 of een Intel Xeon is dan zeker handig.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Een ITX mobo nemen is al een goede stap, verder is er voor AM3+ geen ITX mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Klopt, maar, een i5 3470 delft volgens mij het onderspit in FS vergeleken met een FX-8350, puur omdat FS veel baat heeft bij veel cores. Ja, een xeon is beter, maar ook duurder. Wel blijft de eis van m-itx dan wel staan.

Ik zou wel zeker een HD7870XT nemen: Sleeping Dogs en FC3 zijn zware spellen.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
Inderdaad had ik vernomen dat FSX een spel apart is qua processoren. Helaas zijn er geen cpu vergelijkingen met het spel FSX.

Die 7870 XT wordt vaak als DE game gpu beschreven. Twijfels weer :p. De GTX 660 is stiller en had gelezen dat hij stabieler en betrouwbaarder is. Is dat waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

FSX schijnt beter te spelen met een hogere kloksnelheid. Ooit ergens gelezen, heb helaas geen bronnen. Een i5 3350p zal overigens prima voldoen. Omdat die kloksnelheid evengoed al hoog is. De 3470 is ook een goede keuze omdat je dan een hogere klokfrequentie hebt.

Ik kan begrijpen waarom Nvidia een keuze zal zijn. Qua fps scoort de AMD gemiddeld een stuk beter. Hier een stukje over: http://nl.hardware.info/r...tx-660-frame-times-review

Dit is persoons gevoelig. Ikzelf kan wel spelen met 20fps terwijl andere echt 60fps moeten. Ook die microstuttering zal voor mij geen probleem zijn, maar sommige zullen zich er dood aan ergeren. Ik kies liever voor hogere kwaliteit en af en toe een hapering dat ik niet door heb, een ander kan het net andersom vinden.

Overigens verkies ik de GTX 660ti omdat die gewoon een stuk sneller is dan een GTX 660.

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
Chris Smoove schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:33:
Een ITX mobo nemen is al een goede stap, verder is er voor AM3+ geen ITX mobo.
Is dit een optie?:
pricewatch: Asrock B75M-ITX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik zou toch voor een non ITX kast gaan aangezien dit bordje weinig aansluitmogelijkheden heeft maar toch vrij duur is. (net zoals alle andere ITX bordjes.)

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Die vlogen in de fik als ik het goed heb.

Mini ITX is in basis niet echt voor de overclockers, vandaar de keuze voor de intel P-versie, waarin geen gpu zit waar je dus ook niet onnodig voor betaald. Een kleine kast i.c.m. een topnotch videokaart gaat vaak lastig samen, aangezien kleine kasten vaak te weinig ruimte in de lengte bieden. Jouw kast is iets langer en breder dus waarschijnlijk zal een videokaart+koeler wel kunnen passen. Mijn suggestie staat hieronder, ik heb of alles past in die kast niet nagekeken. Het moederbordje heeft goede beoordelingen in pricewatch, de nieuwste chipset met wat extra opties misschien voor de toekomst en niet al te duur. Lijkt me wel een goede keuze. Volgens EPS-calculator zal je systeem max. 400 watt verbruiken, maar wat extra power is nooit mis.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 149,90€ 149,90
1Gigabyte GA-Z77N-WIFI€ 108,40€ 108,40
1Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5€ 192,99€ 192,99
1BitFenix Prodigy Zwart€ 64,20€ 64,20
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 51,60€ 51,60
1XFX Pro 550W€ 52,60€ 52,60
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 82,-€ 82,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,99

[ Voor 6% gewijzigd door govie op 18-03-2013 04:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
govie schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:57:
[...]

Die vlogen in de fik als ik het goed heb.

Mini ITX is in basis niet echt voor de overclockers, vandaar de keuze voor de intel P-versie, waarin geen gpu zit waar je dus ook niet onnodig voor betaald. Een kleine kast i.c.m. een topnotch videokaart gaat vaak lastig samen, aangezien kleine kasten vaak te weinig ruimte in de lengte bieden. Jouw kast is iets langer en breder dus waarschijnlijk zal een videokaart+koeler wel kunnen passen. Mijn suggestie staat hieronder, ik heb of alles past in die kast niet nagekeken. Het moederbordje heeft goede beoordelingen in pricewatch, de nieuwste chipset met wat extra opties misschien voor de toekomst en niet al te duur. Lijkt me wel een goede keuze. Volgens EPS-calculator zal je systeem max. 400 watt verbruiken, maar wat extra power is nooit mis.
Complimenten voor het bedrag, perfect binnen het budget :p!

Mobo die in de fik vliegt hoef ik niet. Wat is het voordeel van uw voorgestelde mobo en de ASRock B75 Pro3-M?
Heeft de 3350p genoeg klokfrequentie om FSX vloeiend te spelen? En is de 3350p ook een beetje toekomstgericht (2 a 3 jaar)?
Laatste vraag: Is uw voorgestelde systeem een stabiel en stil systeem?

Ik denk dat ik toch maar aan de 7870 XT moet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Hoi,

Flight Simulator ken ik niet zo goed, maar via deze deze link krijg je wel wat extra informatie

http://www.google.nl/sear...d.d2k&fp=5985a7a544c617f6

De eerste hit levert op

http://www.jetlinesystems.com/performance.php

Misschien kan dit je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Flying-Dutchman schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:35:
[...]

Complimenten voor het bedrag, perfect binnen het budget :p!

Mobo die in de fik vliegt hoef ik niet. Wat is het voordeel van uw voorgestelde mobo en de ASRock B75 Pro3-M?
Heeft de 3350p genoeg klokfrequentie om FSX vloeiend te spelen? En is de 3350p ook een beetje toekomstgericht (2 a 3 jaar)?
Laatste vraag: Is uw voorgestelde systeem een stabiel en stil systeem?

Ik denk dat ik toch maar aan de 7870 XT moet :p
Moederbord
Jouw uitgekozen kast is een mini-itx, geen micro atx volgens pricewatch. Jouw moederbord past niet en heeft dus geen voordeel. Dus vandaar dat ik een mini-itx bordje heb uitgekozen (kast is immers gebaseerd op jouw smaak en die is nu eenmaal klein formaat waarin alleen mini-itx past). Daarna draadje opgezocht over het brandgevaarlijke mini-itx mobo, die je processor kan opeten:) Het is wel van asrock maar ander type. http://www.overclock.net/...a75m-itx-motherboard-fire . Omwille dat een mini-itx van asrock vroeger problemen had en processors luste, leek het mij verstandiger om de meest populaire mini-itx voor een schappelijke prijs van een ander A-fabrikaat uit de pricewatch te halen. http://nl.hardware.info/r...tel-socket-1155-conclusie Bijkomend voordeel is de nieuwste chipset op dit bord. Gigabyte is in beginsel een prima fabrikaat en heeft sjieke opties die misschien wel prettig zijn voor jouw in de toekomst (kan ik niet beoordelen). Aandachtspunt in de review is geluidskwaliteit, maar voor jouw budget leek me dit de beste optie. Wil je zeker zijn dan koop je de goldaward mobo die 50 euro duurder is, maar dan is het systeem wat uit verhouding m.i..... keuzes... lastig... :)

FSX
fsx vloeiend te spelen is weet ik niet, moet je naar de ontwikkelaar een mailtje sturen met deze specs en vragen, maar volgens mij wel http://www.microsoft.com/...ulatorx/product_info.html

Toekomstgerichtheid
Wat is toekomstgericht. Je hebt een budget van max. €800,-- dat je al beperkt en koffiedik kijken kan niemand. In ieder geval kan je wel een tijdje vooruit aangezien deze processor in de BBG is opgenomen. Je hebt voor dit geldt met de beperkingen van mini-itx veel prestatie uit het budget gehaald.

Geluidsoverlast
Stil. Misschien is het het beste om gewoon dit te proberen, als na een tijdje het niet stil genoeg is, koop je een andere koeler+wat andere fans voor een paar tientjes ofzo. Geluidoverlast is erg persoongebonden, wat de een niet merkt vind de andere irritant. I.i.g. is het zaak om een koeler te kiezen die in de review op inet er positief uitkomst qua geluidsproductie en koelprestaties. Ik dacht dat de door jouw uitgekozen koeler wel een aardige koeler was in een vergelijkingstest bij de concurrent. Kan je nog ff nakijken eventueel. De proseccor klocked niet echt over, dus geluid zou je misschien zwaarder kunnen laten wegen dan koelprestaties. Bijvoorbeeld een noctua koelers of de cooler-master-hyper-412s zijn vaak erg stil, http://nl.hardware.info/r...sultaten-geluidsproductie.

Ben wel slim en bestel alles bij 1 shop (soms prettig incl. montage) en laat hun er even overeen kijken alvorens te betalen.Weet je zeker dat het werkt en past in de kast en alles netjes is afgewerkt. Misschien hebben ze nog wel wat verbeteringen (meestal wel, shop gebonden).

[ Voor 9% gewijzigd door govie op 18-03-2013 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
govie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:01:
[...]

Moederbord
Jouw uitgekozen kast is een mini-itx, geen micro atx volgens pricewatch. Jouw moederbord past niet en heeft dus geen voordeel. Dus vandaar dat ik een mini-itx bordje heb uitgekozen (kast is immers gebaseerd op jouw smaak en die is nu eenmaal klein formaat waarin alleen mini-itx past). Daarna draadje opgezocht over het brandgevaarlijke mini-itx mobo, die je processor kan opeten:) Het is wel van asrock maar ander type. http://www.overclock.net/...a75m-itx-motherboard-fire . Omwille dat een mini-itx van asrock vroeger problemen had en processors luste, leek het mij verstandiger om de meest populaire mini-itx voor een schappelijke prijs van een ander A-fabrikaat uit de pricewatch te halen. http://nl.hardware.info/r...tel-socket-1155-conclusie Bijkomend voordeel is de nieuwste chipset op dit bord. Gigabyte is in beginsel een prima fabrikaat en heeft sjieke opties die misschien wel prettig zijn voor jouw in de toekomst (kan ik niet beoordelen). Aandachtspunt in de review is geluidskwaliteit, maar voor jouw budget leek me dit de beste optie. Wil je zeker zijn dan koop je de goldaward mobo die 50 euro duurder is, maar dan is het systeem wat uit verhouding m.i..... keuzes... lastig... :)

FSX
fsx vloeiend te spelen is weet ik niet, moet je naar de ontwikkelaar een mailtje sturen met deze specs en vragen, maar volgens mij wel http://www.microsoft.com/...ulatorx/product_info.html

Toekomstgerichtheid
Wat is toekomstgericht. Je hebt een budget van max. €800,-- dat je al beperkt en koffiedik kijken kan niemand. In ieder geval kan je wel een tijdje vooruit aangezien deze processor in de BBG is opgenomen. Je hebt voor dit geldt met de beperkingen van mini-itx veel prestatie uit het budget gehaald.

Geluidsoverlast
Stil. Misschien is het het beste om gewoon dit te proberen, als na een tijdje het niet stil genoeg is, koop je een andere koeler+wat andere fans voor een paar tientjes ofzo. Geluidoverlast is erg persoongebonden, wat de een niet merkt vind de andere irritant. I.i.g. is het zaak om een koeler te kiezen die in de review op inet er positief uitkomst qua geluidsproductie en koelprestaties. Ik dacht dat de door jouw uitgekozen koeler wel een aardige koeler was in een vergelijkingstest bij de concurrent. Kan je nog ff nakijken eventueel. De proseccor klocked niet echt over, dus geluid zou je misschien zwaarder kunnen laten wegen dan koelprestaties. Bijvoorbeeld een noctua koelers zijn vaak erg stil, maar zoek de vergelijkingstabellen van de concurrentsite maar op.

Ben wel slim en bestel alles bij 1 shop (soms prettig incl. montage) en laat hun er even overeen kijken alvorens te betalen.Weet je zeker dat het werkt en past in de kast en alles netjes is afgewerkt. Misschien hebben ze nog wel wat verbeteringen (meestal wel, shop gebonden).
Hartelijk dank voor de info!

Zijn er componenten die u zou veranderen/toevoegen mocht er €50,- tot €100,- meer gespendeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Flying-Dutchman schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:35:
[...]

Hartelijk dank voor de info!

Zijn er componenten die u zou veranderen/toevoegen mocht er €50,- tot €100,- meer gespendeerd worden?
1. Andere medaille cpu koeler uit die vergelijkingstabel die goed koelt en redelijk stil is. Pak er eentje met een medaille die redelijk stil is.
2. Aangezien je jezelf hebt beperkt tot mini-itx moederbord, is de keuze beperkt. Wil je gegarandeerd beter geluid hebben en een betere processor dan eventueel de deluxe asus moederbord pakken i.c.m. Intel Core i5 3570K Boxed. Volgens de eerder gegeven review kan je er dan iets extra's uit je setup halen en de geluidskwaliteit is blijkbaar beter:) Je kan ook hiervoor een betere videokaart nemen, maar een processor upgraden is vaak wat lastiger dan over een aantal jaar je videokaart eruit trekken. En een videokaart is in de toekomst immers wat makkelijker te upgraden dan een processor. Vandaar de keuze voor bovenstaande. Andere zullen opten voor misschien een betere videokaart en die 3350p processor, maar ik vind een videokaart upgraden vaak geen ramp, een processor is minder makkelijk en vaak ook minder keuzemogelijkheden.

Alles bij elkaar 100 euro duurder denk ik, keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
Een I5 3570K met een goede overklok zal wel helpen met FS. Maar een I5 3550P zal ook best lukken. Ik draai hier zelf een I5 3570K en zonder overklok met een GTX 660TI kan ik FS (ook met orbx en al die dingen) heel goed draaien.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
govie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:59:
[...]

1. Andere medaille cpu koeler uit die vergelijkingstabel die goed koelt en redelijk stil is. Pak er eentje met een medaille die redelijk stil is.
2. Aangezien je jezelf hebt beperkt tot mini-itx moederbord, is de keuze beperkt. Wil je gegarandeerd beter geluid hebben en een betere processor dan eventueel de deluxe asus moederbord pakken i.c.m. Intel Core i5 3570K Boxed. Volgens de eerder gegeven review kan je er dan iets extra's uit je setup halen en de geluidskwaliteit is blijkbaar beter:) Je kan ook hiervoor een betere videokaart nemen, maar een processor upgraden is vaak wat lastiger dan over een aantal jaar je videokaart eruit trekken. En een videokaart is in de toekomst immers wat makkelijker te upgraden dan een processor. Vandaar de keuze voor bovenstaande. Andere zullen opten voor misschien een betere videokaart en die 3350p processor, maar ik vind een videokaart upgraden vaak geen ramp, een processor is minder makkelijk en vaak ook minder keuzemogelijkheden.

Alles bij elkaar 100 euro duurder denk ik, keuzes....
Dank voor uw reactie, ik ga nog eventjes nadenken over alle keuzes :p! Zelf zit ik ook te denken aan een betere cpu dan de 3350p, vooral omdat ik graag FSX speel. Helaas ben ik geen ster met pc's... dus overklokken is voor mij toch een linke business.

De keuzes worden helemaal vergroot nu de Alienware x51 (GTX660 1.5 gb, i5-3330, 8 gb en 1TB) in de aanbieding is voor €855,-.
Daanieyel schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:35:
Een I5 3570K met een goede overklok zal wel helpen met FS. Maar een I5 3550P zal ook best lukken. Ik draai hier zelf een I5 3570K en zonder overklok met een GTX 660TI kan ik FS (ook met orbx en al die dingen) heel goed draaien.
Denkt u dat een 3470 i.c.m. een 7870 XT een goede setup is voor FSX incl addons? Persoonlijk vind ik een i7 te duur en dan praten we weer over een klasse hoger :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
Zo goed?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 189,90€ 189,90
1Gigabyte GA-Z77N-WIFI€ 110,90€ 110,90
1BitFenix Prodigy Zwart€ 64,35€ 64,35
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 49,69€ 49,69
1Kingston SSDNow V Series V300 120GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 840,68

Moederbord, gpu en cpu aangepast.
i5-3570k cpu gekozen omdat overklokken erg makkelijk schijnt te zijn. Krijg ik geen problemen als ik de cpu overklok, omdat de behuizing aan de kleine kant is?
Graag opmerkingen, aanbevelingen etc :p!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Je hebt een goede aparte CPU koeler. JE CPU zal ruim koel blijven onder normale omstandigheden. Ik denk dat je wel een 4,2GHz overklok zult behalen. Minimaal 4GHz in iig denk ik.
Flying-Dutchman schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:22:
Zo goed?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 840,68

i5-3570k cpu gekozen omdat overklokken erg makkelijk schijnt te zijn. Krijg ik geen problemen als ik de cpu overklok, omdat de behuizing aan de kleine kant is?

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Flying-Dutchman schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:22:
Zo goed?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 840,68

De i5-3550k zou ik combineren met het asus deluxe bord zoals ik al eerder schreef. Als je bij de P versie blijft is dat gigabyte bordje wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Lees deze review over het bord eens: http://techreport.com/rev...-itx-motherboard-reviewed
Dan kan je zien of die geschikt is voor overklokken. Ik las snel iets over de CPU voltage dat niet mogelijk was? ofzo... Weet het niet precies. Maar even geen tijd om te lezen. Hier kom je zelf wel uit ;)

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
In die link naar hardware info staat dat dat deluxe bord kan worden gebruikt om e.e.a. te manipuleren. Dat gigabyte bordje is meer basic. Dus niet/minder overclockbaar. conclusie :

Asus deluxe + K-proc (en beter geluid)

of

Gigabyte + P-proc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Nu volg ik je niet meer.
Een Asus deluxe is in veel gevallen overbodig.
Dat gigabyte bord haalt even goede overklok resultaten en het zijn beide Z77 moederborden, bij een overklokbare CPU zou ik zoiezo een Z77 bord nemen. Met een P versie CPU zou ik een H77 of B75 bord kiezen. Anders is het geld verspillen voor veel consumenten.
Dat gigabyte bord is alsnog erg goed hoor. Evenals een MSI G-45. Er zal in de praktijk geen merkbaar verschil in zitten. Misschien een lichte overklok van zo'n +0.1GHZ prestatie winst. Maar dat is dan alles. En dat is in de praktijk ook niet merkbaar die 0,1GHz.
govie schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:34:
In die link naar hardware info staat dat dat deluxe bord kan worden gebruikt om e.e.a. te manipuleren. Dat gigabyte bordje is meer basic. Dus niet/minder overclockbaar. conclusie :

Asus deluxe + K-proc (en beter geluid)

of

Gigabyte + P-proc

我的名字是Mirno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
mirno schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 23:48:
Nu volg ik je niet meer.
Een Asus deluxe is in veel gevallen overbodig.
Dat gigabyte bord haalt even goede overklok resultaten en het zijn beide Z77 moederborden, bij een overklokbare CPU zou ik zoiezo een Z77 bord nemen. Met een P versie CPU zou ik een H77 of B75 bord kiezen. Anders is het geld verspillen voor veel consumenten.
Dat gigabyte bord is alsnog erg goed hoor. Evenals een MSI G-45. Er zal in de praktijk geen merkbaar verschil in zitten. Misschien een lichte overklok van zo'n +0.1GHZ prestatie winst. Maar dat is dan alles. En dat is in de praktijk ook niet merkbaar die 0,1GHz.
[...]
Hij vraagt wat hij met 100 euro extra kan doen. Volgens de review van hardware.info is het geluid beter naast alle extra opties die het bordje biedt. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding vind ik de deluxe beter passen bij een K en de gigabyte beter bij een P. Natuurlijk kan je het ook anders doen, maar voor mij geeft het geluid de doorslag, maar inderdaad goede moederbordjes allebei, kan ook. Zoals ik al eerder stelde, heeft ieder zijn mening over wat te doen met 100 extra eurotjes:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
Mijn excuses voor het late reageren, erg druk met school gehad :s.

CPU aangepast naar i5-3470. Denk dat ik de extra klokfrequentie t.o.v. de 3350p goed kan gebruiken voor FSX. Ik dacht dat een Z77 moederbord overklokbaar was...

Graag uw ideeën, opmerkingen... of goedkeuring :p.
govie schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 04:35:
[...]

Hij vraagt wat hij met 100 euro extra kan doen. Volgens de review van hardware.info is het geluid beter naast alle extra opties die het bordje biedt. Gezien de prijs/kwaliteit verhouding vind ik de deluxe beter passen bij een K en de gigabyte beter bij een P. Natuurlijk kan je het ook anders doen, maar voor mij geeft het geluid de doorslag, maar inderdaad goede moederbordjes allebei, kan ook. Zoals ik al eerder stelde, heeft ieder zijn mening over wat te doen met 100 extra eurotjes:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-06 19:15

Rordarok

De enige echte

Een z77 zorgt er ook voor dat je je CPU kan overclocken. Daarom begrijp ik die redenering van govie niet helemaal. Dat lijstje hierboven ziet er gewoon prima uit.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-Dutchman
Dat is wat ik ook dacht. Dus om dan wat meer uit te geven aan een overklokbare CPU vond ik wel gepast. Er moet wel een kanttekening bij gemaakt worden als ik deze link bekijk: http://techreport.com/rev...-itx-motherboard-reviewed

In de link is te lezen dat het mobo 'niet geschikt is voor extreme OC'. Mijn vraag is dan: waar ligt de grens om te overklokken op dit mobo? Is dat uit te drukken in GHz, of in warmte dat per systeem verschilt?
Als de maximale GHz met 0,2 kan worden verhoogd, dan is het de CPU niet waard.
Ortzamoa schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:32:
Een z77 zorgt er ook voor dat je je CPU kan overclocken. Daarom begrijp ik die redenering van govie niet helemaal. Dat lijstje hierboven ziet er gewoon prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• govie
Ortzamoa schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:32:
Ten eerste, de basis P-proc configuratie was al prima.

Ten tweede, ben ik het eens dat beide prima moederbordjes zijn. Maar het betere geluid met de extra opties op het bordje i.c.m. een iets betere proc, leek me een goed idee als je er toch 100 euro extra tegenaan gooit. Vergeet niet dat goed geluid wel prettig is. Natuurlijk is €50,-- best wel veel voor een meerprijs van ander moederbord, dat begrijp ik. En dus ook de keuze als je liever die 50 euro ergens anders insteekt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Niet online
govie schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:46:
[...]

Ten eerste, de basis P-proc configuratie was al prima.

Ten tweede, ben ik het eens dat beide prima moederbordjes zijn. Maar het betere geluid met de extra opties op het bordje i.c.m. een iets betere proc, leek me een goed idee als je er toch 100 euro extra tegenaan gooit. Vergeet niet dat goed geluid wel prettig is. Natuurlijk is €50,-- best wel veel voor een meerprijs van ander moederbord, dat begrijp ik. En dus ook de keuze als je liever die 50 euro ergens anders insteekt:)
Geluidverschil is zéér klein, bijna niemand kan het verschil horen tussen een mobo van 100 euro of van 60. Extra Z77 functies heb je nauwelijks/niks aan zonder -k processor. Conclusie: koop je een geen -k processor, haal dan gewoon een veel goedkoper B75 of H77 mobo.

[ Voor 10% gewijzigd door Daanieyel op 22-03-2013 19:07 ]

Ryzen 3600 - GTX1060

Pagina: 1