Beste Tweakers,
Sinds een tijdje ben ik mij gaan 'verdiepen' in desktops. Bij een vriend een keertje een Alienware x51 gezien, prachtige machine om te zien. Verder research gedaan en erachter gekomen dat de x51 simpelweg een te duur systeem is voor wat je ervoor krijgt. Dus de logische uitdaging om een soortgelijke pc te bouwen als de Alienware x51.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornaamste bezigheden zijn gamen, internet, films kijken en aan school (word, excel etc.).
Games die ik speel:
- Flight Simulator (met veel eisende addons zoals Orbx)
- Far Cry 2 en 3
- GTA 4
- Mafia II
- Sleeping Dogs
- Battlefield 3
- Race games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de €800,- (excl randapparatuur).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor: i5 staat hoog aan geschreven. Ik zal niet gaan overklokken. De 3470 heb ik gekozen omdat deze een hogere snelheid heeft dan de 3330p. Naar mijn idee beter als ik over 3 jaar nog wil gamen met zelfde processor.
Moederbord: Puur omdat mobo samen kan met de processor. Alternatief hoor ik graag als die beter is. Ik heb rond de 4 tot 6 USB poorten nodig.
Grafische kaart: Nvidia staat hoog aangeschreven in reviews en recensies. Ik heb een hele tijd getwijfeld tussen de 7870 XT, de GTX660 en de GTX660 TI. Toch gekozen voor de GTX660 omdat deze stabieler uit de bus komt. De GTX660 TI presteert minder goed qua prijs/kwaliteit- verhouding.
HDD: 1 TB is meer dan genoeg, misschien wel te veel voor wat ik nodig heb.
SSD: Hoor er goede berichten over en past binnen budget.
Behuizing: Is klein en ziet er goed uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, goede ervaringen mee.
Nvidia heeft mijn voorkeur qua gpu, staat aangeschreven als stabiele kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn grootste eis is dat ik de komende 2 - 3 jaar geen gezeik met het systeem heb. Dus een degelijk en stabiel systeem!!
Ik heb het liefst een zo'n klein mogelijke behuizing die er goed en slick uitziet (zoals de Alienware x51).
Geluidsniveau zo laag mogelijk ivm met het kijken van films etc.
Ik hoef geen 60 fps in een game te hebben, als het spel maar lekker en leuk speelt.
Vragen
Past de setup in de kleine behuizing?
Is de processor toekomstgericht als ik niet ga overklokken?
Is dit een stabiel en stil systeem?
Alvast hartelijk dank!
Sinds een tijdje ben ik mij gaan 'verdiepen' in desktops. Bij een vriend een keertje een Alienware x51 gezien, prachtige machine om te zien. Verder research gedaan en erachter gekomen dat de x51 simpelweg een te duur systeem is voor wat je ervoor krijgt. Dus de logische uitdaging om een soortgelijke pc te bouwen als de Alienware x51.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Voornaamste bezigheden zijn gamen, internet, films kijken en aan school (word, excel etc.).
Games die ik speel:
- Flight Simulator (met veel eisende addons zoals Orbx)
- Far Cry 2 en 3
- GTA 4
- Mafia II
- Sleeping Dogs
- Battlefield 3
- Race games
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de €800,- (excl randapparatuur).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5 3470 Boxed | € 166,70 | € 166,70 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
1 | MSI N660 TF 2GD5/OC | € 189,- | € 189,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 57,35 | € 57,35 |
1 | BitFenix Prodigy Zwart | € 64,20 | € 64,20 |
1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 24,95 | € 24,95 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 51,60 | € 51,60 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 16,- | € 16,- |
1 | XFX Pro 550W | € 52,40 | € 52,40 |
1 | Kingston SSDNow V Series V300 120GB | € 82,- | € 82,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 761,10 |
Processor: i5 staat hoog aan geschreven. Ik zal niet gaan overklokken. De 3470 heb ik gekozen omdat deze een hogere snelheid heeft dan de 3330p. Naar mijn idee beter als ik over 3 jaar nog wil gamen met zelfde processor.
Moederbord: Puur omdat mobo samen kan met de processor. Alternatief hoor ik graag als die beter is. Ik heb rond de 4 tot 6 USB poorten nodig.
Grafische kaart: Nvidia staat hoog aangeschreven in reviews en recensies. Ik heb een hele tijd getwijfeld tussen de 7870 XT, de GTX660 en de GTX660 TI. Toch gekozen voor de GTX660 omdat deze stabieler uit de bus komt. De GTX660 TI presteert minder goed qua prijs/kwaliteit- verhouding.
HDD: 1 TB is meer dan genoeg, misschien wel te veel voor wat ik nodig heb.
SSD: Hoor er goede berichten over en past binnen budget.
Behuizing: Is klein en ziet er goed uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel, goede ervaringen mee.
Nvidia heeft mijn voorkeur qua gpu, staat aangeschreven als stabiele kaart.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Mijn grootste eis is dat ik de komende 2 - 3 jaar geen gezeik met het systeem heb. Dus een degelijk en stabiel systeem!!
Ik heb het liefst een zo'n klein mogelijke behuizing die er goed en slick uitziet (zoals de Alienware x51).
Geluidsniveau zo laag mogelijk ivm met het kijken van films etc.
Ik hoef geen 60 fps in een game te hebben, als het spel maar lekker en leuk speelt.
Vragen
Past de setup in de kleine behuizing?
Is de processor toekomstgericht als ik niet ga overklokken?
Is dit een stabiel en stil systeem?
Alvast hartelijk dank!