Caiway Glasvezel + TP-Link WR1043ND

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-06 14:55

Dunnus

PSN: Dunnus

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik bij mijn ouders het hele Caiway Glasvezel pakket geïnstalleerd. Nu stuit ik op het volgende probleem:

IP-TV, telefonie en (bedraad) internet werken perfect! Ik was helemaal tevreden, totdat ik laptop + draadloze PC aanzette om te testen. Hier bleek het internet echt super traag, onaanvaardbaar traag zeg maar. Ik heb diverse speedtests gedaan (via speedtest.net en via de Caiway website), maar mijn downloadsnelheid komt niet hoger dan 1 Mbit, terwijl de upload rond de 5mbit steken blijft. Vaak doet de speedtest het zelfs helemaal niet. Het bizarre is verder dat ik bedraad rond de 150mbit down/up haal, zoals het abonnement voorschrijft.

Ik heb op internet gekeken naar een oplossing, waar werd gezegd dat je de optie WMM uit moet schakelen op je router. Dit heeft helaas geen effect gehad. Ook op dit forum heb ik gezocht, maar kon geen oplossing vinden.

Het typische is dat m'n ouders nog geen 10u geleden perfect (en snel) internet hadden van Caiway, alleen via de kabel...Ook draadloos werkte het daar als een speer!

Het enige wat echt is gewijzigd is:

- COAX -> Glasvezel
- Router + modem verplaatst van woonkamer naar meterkast

Hopelijk heeft één van jullie hier een oplossing voor.

Edit:
Ter info, afbeelding toegevoegd.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/zlzxio.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Dunnus op 17-03-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-07 12:57
Als LAN wel werkt maar WLAN niet lijkt me dat het probleem bij de router ligt.
Al eens een firmware update gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
En hoe is het WIFI signaal? Klinkt alsof je door stralingen in de meterkast geen goed signaal hebt.

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Even met Inssider kijken hoe sterk je signaal ongeveer is dus om mee te beginnen. De meterkast komt ook de hoofdkabel voor stroom binnen en ik gok dat die je nu dwarszit :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnus

Dunnus

Topicstarter
Bedankt voor de tips alvast. Ik ga ze vanavond proberen en daarna meld ik me hier weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnus

Dunnus

Topicstarter
Goed, de router in het meterkast lijkt dus het probleem. Kennelijk veroorzaakt de elektriciteit dusdanige storing dat letterlijk alles weg valt.

Nu zit ik met de volgende vraag:
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/15wh1lx.jpg.

Dit is op mijn eigen PC. Waarom is mijn download snelheid zóveel langzamer dan mijn uploadsnelheid? Hij blijft echt steken op die 16mbit, terwijl de upload sterk afhankelijk van het bereik lijkt te zijn? Als ik dezelfde test doe op de laptop van mijn ouders redt hij 95/95mbit. Ok, mijn PC staat 1 verdieping hoger dus verlies van signaal speelt enigszins mee maar daarmee valt die uploadsnelheid niet te verklaren?

Ik heb hieronder een screenshot van InSSIDer:
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/29px4qd.png

Het blauwe lijntje is mijn netwerk. Is dit vreemd?

Is het het waard om de router helemaal terug naar fabrieksinstellingen te zetten en nog eens te proberen?

[ Voor 14% gewijzigd door Dunnus op 18-03-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvandelaar
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 15:39
qos instellingen ingesteld op de wan download? Wellicht is een factory default de oplossing:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnus

Dunnus

Topicstarter
Ik heb de factory reset geprobeerd en dit heeft helaas niet het gewenste effect gehad. Ik kan nu wel normaal internetten (met +/- 35mbit down / 65mbit up) maar het blijft vreemd dat de downloadsnelheid achterblijft. Heeft iemand nog enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Als de punt van de antennes omhoog wijst dan zendt hij vrijwel niet omhoog, wellicht is hier winst te behalen. Daarnaast WMM moet aan staan, WPA2-AES als beveiliging en probeer eens kanaal 1 of 11. Je overlapt hoe dan ook, alleen nu (6) overlap je wel met alles ongeveer.
Pagina: 1