Budgetlaptop voor (oa.) video editing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 506510

Topicstarter
Hallo forumgebruikers,

Ik ben op zoek naar een laptop in de prijsklasse van 500-750 en ik kom er niet uit.

Waar ik hem voor nodig heb:

Ik wil een krachtige laptop die onder andere video editen en dergelijke redelijk aan kan. Geen after effects of iets dergelijks, alleen het ietwat fatsoenlijk in elkaar zetten en kleurbewerken van HD video.

Ik vermoed dus dat ik minstens 6 RAM (liever 8GB), een redelijke grafische kaart en een i7 processor nodig heb.
Wat echter mss wel het belangrijkste is, is dat het een helder scherm heeft met een goede kleurverhouding (goede zwartwaarden en dergelijke).

Ik was in staat om de Lenovo u410 op de kop te tikken met tweehonderd euro korting wat ervoor zou zorgen dat ik aan alle eisen ruim zou voldoen. Toen kwam ik erachter dat het een behoorlijk donker scherm met slechte kleuren had.

Nu ben ik dus weer bij stap 1, en ik kan weinig vinden wat echt goed zou zijn. Waarschijnlijk koop ik over een jaar ofzo een fatsoenlijke Macbook maar in de tussentijd ben ik zoek naar een redelijke laptop die aan mijn eisen kan voldoen.

Alvast bedankt voor enig advies! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Videobewerking op een laptop in HD niet doen! Laptops zijn daar lang niet snel genoeg voor. HD materiaal is namelijk meestal compressed en dat is een zeer zware bewerking die je moet uitvoeren. een i7 processor in een laptop is lang niet zo krachtig als die van een desktop.

Macbook schijnt overigens volgens een collega wel aardig te werken misschien dat het één en ander wat meer is geoptimaliseerd maar op mijn I5 E6410 laptop werkte het in elk geval voor geen meter.

PunlArjen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:56
arjentjuh schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:01:
Videobewerking op een laptop in HD niet doen! Laptops zijn daar lang niet snel genoeg voor. HD materiaal is namelijk meestal compressed en dat is een zeer zware bewerking die je moet uitvoeren. een i7 processor in een laptop is lang niet zo krachtig als die van een desktop.

Macbook schijnt overigens volgens een collega wel aardig te werken misschien dat het één en ander wat meer is geoptimaliseerd maar op mijn I5 E6410 laptop werkte het in elk geval voor geen meter.
Dit is lichtelijk overdreven ik zit zelf prima 5DII footage te verwerken op een laptop. Core i7 2,0 Ghz, 8 GB ram, Nvidia Quadro 1000M, 1SSD en 1x 500GB 7200RPM.
Je kunt voor HD materiaal kiezen het eerst te decoderen naar een ander bestandsformaat bijvoorbeeld naar een Avid codec. Die maakt het bestand groter maar ook minder intensief om te renderen. Verder gaat de topicstarter geen after effects dingen toepassen dus dan kun je prima de verhaallijn opstellen, overgangen toepassen, kleurcorrecties toepassen en zo af en toe een effect gebruiken. De ervaring zal niet altijd optimaal zijn maar prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
walletje-w schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:05:
[...]

Dit is lichtelijk overdreven ik zit zelf prima 5DII footage te verwerken op een laptop. Core i7 2,0 Ghz, 8 GB ram, Nvidia Quadro 1000M, 1SSD en 1x 500GB 7200RPM.
Je kunt voor HD materiaal kiezen het eerst te decoderen naar een ander bestandsformaat bijvoorbeeld naar een Avid codec. Die maakt het bestand groter maar ook minder intensief om te renderen. Verder gaat de topicstarter geen after effects dingen toepassen dus dan kun je prima de verhaallijn opstellen, overgangen toepassen, kleurcorrecties toepassen en zo af en toe een effect gebruiken. De ervaring zal niet altijd optimaal zijn maar prima te doen.
Nouja ik vond het te traag persoonlijk en heb toen maar weer een goede desktop aangeschaft.
Ik zie wel dat je 2 schijven hebt in je laptop dat is voor TS ook een belangrijke en verder denk ik zelf hoe sneller hoe beter...

PunlArjen