Toon posts:

GTX 660 SLI / GTX 680

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleempje want ik heb pas geleden voor nood een videokaart gekocht.
een GTX 660 ( vorige ging kapot moest dus op korte termijn een nieuwe hebben en mijn budget was niet al te groot daarvoor)

Dus ik besloot een GTX 660 te kopen.
maar nu ik weer wat geld heb wil ik toch een andere videokaart of misschien dezelfde in sli.

Maar wat kan ik nu het beste doen ?
Een gtx 680 nemen of een gtx 660 erbij kopen zodat ik deze in SLI heb.
Je hoort mensen wel eens zeggen 2 gtx 660's zijn beter als 1x gtx 680.
Maar wat is nu waar of niet waar?

Edit :

i7 930
12 gb werkgeheugen.

Gr

maurneo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 17:35 ]

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Waarschijnlijk is dit wel waar (pin me er niet op vast), maar het geeft ook problemen. Zo is lang niet elke game even goed ontworpen om met meerdere kaarten te draaien, waardoor je dus minder FPS hebt dan je zou hebben met een 680. Daarnaast kan het gebeuren dat je wel 60FPS hebt, maar dat de frames niet in een gelijk ritme komen waardoor er tussen frame 1 en 2 misschien maar .5ms zit, maar tussen frame 2 en 3 wel 3. Dit schijn je ook erg te merken.

Verwijderd

Topicstarter
Gropah schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:23:
Waarschijnlijk is dit wel waar (pin me er niet op vast), maar het geeft ook problemen. Zo is lang niet elke game even goed ontworpen om met meerdere kaarten te draaien, waardoor je dus minder FPS hebt dan je zou hebben met een 680. Daarnaast kan het gebeuren dat je wel 60FPS hebt, maar dat de frames niet in een gelijk ritme komen waardoor er tussen frame 1 en 2 misschien maar .5ms zit, maar tussen frame 2 en 3 wel 3. Dit schijn je ook erg te merken.
dus als ik het goed begrijp kan ik dus beter dezelfde kaart nog één keer kopen?

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

altijd 1 snelle kaarten boven 2 tragere preferen.

Daarnaast als je 660ti in SLI draait........ als je BF3 speelt mag je dan ook wel meteen aan de 3970x gaan op 4,5 ghz anders haal je er totaal GEEN potentie uit.
Voor de mensen die zeggen dat 2 kaarten sneller is ' ja in single player games wel ja, met de nodige problemen die je er gratis bij krijgt''

[ Voor 90% gewijzigd door A87 op 17-03-2013 17:33 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:30:
[...]

dus als ik het goed begrijp kan ik dus beter dezelfde kaart nog één keer kopen?
Juist niet, vanwege de eerder omschreven problemen. Het is misschien wat duurder, maar ik zou de 660 verkopen en 1 680 aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Dan lijkt het mij duidelijk dan ga ik gewoon voor 1 gtx 680.
En die 660 verkoop ik dan gewoon of ik steek hem in een andere pc :-)
bedankt mannen.

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

A87 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:30:

Daarnaast als je 660ti in SLI draait........ als je BF3 speelt mag je dan ook wel meteen aan de 3970x gaan op 4,5 ghz anders haal je er totaal GEEN potentie uit.
Voor de mensen die zeggen dat 2 kaarten sneller is ' ja in single player games wel ja, met de nodige problemen die je er gratis bij krijgt''
Dat verhaal over die 3970x is dus totale onzin. Met een 2500/3570k of iets dergelijks ga je die sLi gewoon volmaken.

OT: Het is maar net wat je prefereert.

680 is duurder maar betere, smoothere performance, minder energiekosten, geen microstuttering of koeling issues.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

Verwijderd

A87 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:30:

Bij bf3 heb ik ook genoeg aan een i7 9**, wel met overklock richting de 4ghz.
Verder vallen de problemen om dit moment erg mee, ligt er aan welke spellen.
Ik weet niet of dit geldt voor de 660ti in sli, maar met 2 gtx680's heb ik minder last van stuttering dan met 1 kaart. Met 1 kaart heb ik zo'n 21ms in bf3 met 2 kaarten he bik maar 13ms in bf3.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2013 18:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat moet ik kopen:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38

Quad

Doof

Niet onbelangrijk, wat voor voeding heb je er in zitten? Merk/specificatie.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Een 680 kost je zeg maar 450 euro min 150 van de verkoop van de 660 = 300 euro.
Een 2e 660 kost je 200 euro en geeft je in 95% van de gevallen betere performance.

Als je voeding toereikend is lijkt me de 2e optie dus een stuk gunstiger.

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Tja, ik kijk nooit naar "puur sneller" maar naar "snel genoeg voor wat ik wil".

Nu is er natuurlijk niemand die liever niet op ultra settings speelt, (minus DoF / Motion Blur) maar als de titels die je wilt spelen met een 680 op 65-90 fps te spelen zijn, dan is de meerwaarde uit de 660 SLI optie 0,0 mits je een 120hz scherm hebt.

De 680 is duurder in aanschaf, zoals hierboven geschreven, maar je krijgt er vrij zijn van micro stutters voor terug en soms wat driver ellende. Tegenwoordig is het voordeel wel dat games die geen SLI aan kunnen toch al snel genoeg draaien op één kaart dat dit geen issue meer is.

Persoonlijk zou ik omwille van het stroomverbruik en de koeling in m'n huidige kast liever één kaart hebben.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
Met 2 videokaarten heb je 2x zoveel fans (koeling) als met 1 kaart.

2x 660 verbruikt average ongeveer 220W, een 680 ongeveer 170W.
2x 660 presteert gemiddeld ongeveer 25% beter dan een 680.
Performance per Watt scheelt het dus helemaal niet zoveel.

Als je echt zou willen zou je de 660's kunnen underclocken om op hetzelfde verbruik uit te komen.

[ Voor 16% gewijzigd door mitsumark op 18-03-2013 19:33 ]

Pagina: 1