Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkraan
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-02 22:08
Mijn videokaart (Sapphire HD5750) en mijn Samsung monitor (SyncMaster BX2431) hebben een probleem met elkaar.

Mijn moederbord is een ASUS M4A78 PRO.

Na het installeren van de nieuwste driver van ATI geeft mijn Samsung monitor een vreemd beeld, het probleem is dat rondom het beeld een zwarte rand aanwezig is.

De diagonale maat van de monitor is 24" (610 mm), zoals uit de typeaanduiding is op te maken, maar het beeld heeft een beeld van 22" (560 mm), de rest van het beeld is een zwarte rand maar wel mooi in het midden.

Ik heb van alles gedaan, alle drivers van ATI voor de monitor verwijderd en daarna weer opnieuw weer geplaatst enz enz.

Wie kan mij vertellen wat er mogelijk fout is en wat er aan te doen valt.

J van der Kraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattijsken
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:04
Onder het tablad Beeldschermen 'Overscan' op 0% zetten in Catalyst Control Center zou het moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-07 09:54
Heb je een HDMI kabel gebruikt?
Zo ja, dan moet je met over- en underscan spelen in de AMD driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkraan
Ja ik gebruik natuurlijk een HDMI kabel.

Ik zal eens kijken of dat het probleem is, want zoals het nu is is het ook geen gezicht.

Bedankt voor de antwoorden.

J van der Kraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
jvanderkraan schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:56:

Ik zal eens kijken of dat het probleem is, want zoals het nu is is het ook geen gezicht.

Bedankt voor de antwoorden.

J van der Kraan
En dit:
Mattijsken schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:01:
Onder het tablad Beeldschermen 'Overscan' op 0% zetten in Catalyst Control Center zou het moeten oplossen.
?? Ik moet dit ook op mijn HTPC doen namelijk. Ik neem aan dat je hem verder wel op 1920x1080 aanstuurt?

[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 18-03-2013 11:43 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4RH34D
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 19:16
Je start catalyst control center op! in de zoekbalk typ je vervolgens scalling hierbij krijg een paar resultaten hierbij zul je even moet kijken welke optie je moet hebben, maar het is een optie hebben met een schuifje deze zet je helemaal naar de ander kant. Overscan is de naam waar je hem op moet zetten.
Heb dit zelf ook gehad dit was voor mij de oplossing trouwens ook op een samsung syncmaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkraan
Om met een schone lei te beginnen heb ik alle drivers van ATI voor de grafische kaart verwijderd.

Maar nu het ik een nieuw probleem want ik krijg de driver "AMD Vision Engine Control Center" niet meer goed geinstalleerd.

Als ik naar schermresolutie ga en onder het kopje "AMD Vision Engine Control Center" aan tik om de instelling voor de monitor te veranderen, krijg ik een venster met Catalist Control Centre: Command Line Interface werkt niet meer".

Ik kan dan kiezen tussen >Online naar een oplossing zoeken en dit programma sluiten
> Het programma sluiten.

Doe ik het eerste dan krijg ik na verloop van enkele seconden de mededeling dat de monitor niet wordt gevonden, maar ga ik weer naar > Schermresolutie dan staat gewoon aangegeven welk type monitor het is.

Dus wat verder te doen, kan iemand mij daar mee helpen of in de goede richting sturen.

Kan wel zeggen dat ik spijt als haren op mijn hoofd heb dat ik zo nodig een nieuwe driver van ATI wilde installeren want het ging allemaal perfect ervoor.

J van der Kraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
probeer die install voor de grap is met een vga of dvi kabel.

overigens
jvanderkraan schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:56:
een hdmi kabel heeft geen toegevoegde waarde kwa beeldkwaliteit, is alleen nodig als je ook geluid via je beeldscherm doet of als je resolutieproblemen krijgt met vga

[ Voor 5% gewijzigd door questarey op 20-03-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolique
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-11-2024
wat je kan doen. als je weet dat het beeld op 0% underscan goed staat.. er een register key van maken zodat het altijd op 0% staat.. mocht je het voor elkaar hebben en dat het na een reboot toch terug schiet.

als het lukt. ga naar CCC > Information > Software
en zoek naar 2D Driver File Path ( het zal er ongeveer zo uit moete zien = /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0001 )
open het register, en navigeer naar die directory.
maak in die folder een nieuwe DWORD aan genaamd " DigitalHDTVDefaultUnderscan " en laat de value op " 0 " ..
reboot en je probleem is voor een tijd opgelost.. tot je je driver weer is update.

over je ATI probleem.. je kan ook de uninstall tool van ati gebruiken. zodat er geen resterende reste over blijven.
http://sites.amd.com/us/g...st-uninstall-utility.aspx
en dan de drivers nog is installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkraan
over je ATI probleem.. je kan ook de uninstall tool van ati gebruiken. zodat er geen resterende reste over blijven.

Dan de drivers nog is installeren.

Deze bovenstaande oplossing is wel heel erg rigoreus. :(

Is er geen andere wat meer doelgerichte oplossing? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Niets rigoreus. Je CCC loopt vast , waardoor je amper instellingen kan doen. En zo rigoreus is het niet, het is gewoon wat je hier deed:
jvanderkraan in "AMD en Samsung"

Alleen wat grondiger

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4RH34D
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 19:16
Gebruik Catalyst Control Center is van AMD en niet de Vision Engine Control Center
Een laptop heeft Vision engine control center voor een 7310M bijv.
En voor game videokaarten moet je een CCC proberen zoals jij hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkraan
Heren bedankt voor de hulp, het is gelukt. _/-\o_ _/-\o_

Hoera, hoera, hoera, hoera, hoera. :+ :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-07 18:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nou tot zover je tweakers ontgroening, bravo je eerste echte degelijke driver herinstallatie ;)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1