Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Asus N76 dual HDD

Pagina: 1
Acties:

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
De zoektocht naar een laptop gaat verder...
Een vraag over de Asus N76 gezien deze door iedereen wordt aanbevolen (deze trouwens gisteren in Saturn gezien, ik dacht dat de casing van alu was, maar is gewoon de look - maar voelde toch wel degelijk aan)

Er is een model van de N76 met twee hard disks.
Dit model:
http://cbm.click2shop.be/...s/90NB0041M00490/8881G306

Ik vroeg me dan af of je deze N76 eventueel kan bestellen met 1HDD en 1 SSD...
Anders lijken de specs me heel interessant, ook het feit dat je de RAM kan upgraden naar 16Gb...

Iemand die misschien dit model heeft ?

[ Voor 12% gewijzigd door Dr.McKay op 17-03-2013 16:44 ]

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Nee, je kan die alleen bestellen met de hdd. Het 2e hdd slot is vrij. Maar je kan er altijd zelf een SSD inzetten. Er zijn ook winkels die het tegen betaling wel doen, maar zelf erin zetten is veel goedkoper en heel makkelijk. Anders via een vriend/kennis/familielid.

De casing is aan de bovenkant wel van aluminium. Alleen de onderkant en het de behuizing van het scherm is van plastic. De behuizing wordt ook koud als die een tijdje heeft uitgestaan en geeft een ander geluid als je erop tikt. Eigenschappen van aluminium ;).

Ik had het 15 inch broertje de N56, verder zelfde behuizing. Ik weet niet wat je er allemaal mee wilt gaan doen, maar als je ook wilt gaan gamen: Er is ook een model met een 650M, deze: pricewatch: Asus N76VZ-V2G-T1241H

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vrijwel alle laptops worden geleverd met een bepaalde configuratie die je niet kan aanpassen. Wil je er andere onderdelen is moet je een ander model bestellen. Zelf een SSD plaatsen is natuurlijk het makkelijkste en goedkoopste.

• Dr.McKay
Iemand die weet of bv. de Asus K95 (18") ook twee drive bays heeft ?

• Dr.McKay
Nog wat verder gekeken naar de Asus K95
http://be.asus.com/nl/Not...nce/K95VM/#specifications

Volgens de Belgische Asus site is enkel de K95VM nog verkrijgbaar, terwijl je in de winkels overal de K95VJ vindt (op de site van Asus is de VJ niet te vinden).
Ook zijn er verschillende configs voor dit model wat betreft de HDD. Ik zou het model met HDD van 1Tb 7200 rpm kiezen maar in elke winkel is het het model met 5400 rpm schijf. Dit model ondersteunt dual drives dus ik zou er een SSD bij plaatsen, een goeie combo samen met een 7200 rpm schijf en ik zou de RAM uitbreiden naar 16Gb.

Vraag is waar ik het model wat ik wil kan kopen in België (moet azerty keyboard zijn). Je kan niet direct bij Asus bestellen en als je ze wil contacteren, word je van een Nederlandstalige site naar een Engelstalige support site gestuurd, waarna je voor technische vragen een Franstalig mailformulier kan invullen. Nou ja.
Een andere taal is geen probleem voor mij, maar als de site een weerspiegeling is van de kwaliteit van Asus, dan hou ik m'n hart vast...
M.a.w als ik een K95 wil met 1Tb 7200 rpm harde schijf, dan is dit een quasi onmogelijke opdracht...

[ Voor 9% gewijzigd door Dr.McKay op 20-03-2013 13:34 ]

• ronalddrum
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-02-2021
hallo

ik ben zelf ook op zoek naar een dergelijke laptop
ik zag deze van asus https://www.4launch.nl/sh...630qm--1-5tb--w8/tweakers
schijf 7200, 1,5 tb, geforce 4GB 650gt
wil hem gaan gebruiken voor videobewerking, heeft die 4 gb kaart hier meerwaarde?
zit nog wel erg te twijfelen tussen asus en dell
kan iemand mij een goed advies geven tussen deze asus, en de dell 17R se??
Pagina: 1