Overklokken

Pagina: 1
Acties:

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-04 11:34
Bij zo'n beetje elk pc-bouw topic zie ik de vraag staan : ga je overklokken? (neem dan een k processor etc.)

Nu zie ik bij overklokken iemand met waterkoeling en sensortjes die een beepje geven wanneer de pc te heet wordt en dan wat schroefjes dichtdraait.

Wat ik mij afvraag, als jullie over overklokken praten, is dit dan handmatig en met veel risico de pc wat sneller maken? of zijn er tegenwoordig meer conventionele manieren?

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-04 22:44

Rordarok

De enige echte

Het is simpelweg een slider naar rechts schuiven. Verder is er niet veel aan de hand tenzij je enorm gaat overclocken. Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat je je CPU niet te heet wordt, wat wel sneller gebeurd als je overclocked. Dan moet je dus een goede processorkoeling hebben.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Overklokken is altijd een risico, ten eerste vervalt je garantie en ten tweede kan er altijd iets mis gaan (ookal gebeurt dit bij 99% van de gevallen niet)

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Cheezus

Luiaard

Ortzamoa schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:17:
Het is simpelweg een slider naar rechts schuiven.
* Cheezus denkt met weemoed terug aan de tijd dat je met jumpers de Vcore, FSB en multiplier in moest stellen, met potloodstreepjes je Thunderbird kon unlocken en je zelf moest knutselen om grotere fans op je koeler te krijgen voor betere prestaties..

Tegenwoordig schuif je een slider in een programmaatje.. :'(