Verschillende schermresoluties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flegma83
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-10-2022
Mijn pc heb ik gekoppeld met mijn monitor en tv. Nu heb ik heb een tijdje geleden de Dell Ultrasharp U2412M gekocht. Deze heeft een resolutie van 1920x1200, terwijl mijn tv (Samsung LE32C530) een max resolutie heeft van 1920x1080. Nu heb ik maar 1 videokaart (Asus ENGTX460 DirectCU TOP/2DI/1GD5). Wat blijkt (nooit eerder aan gedacht) dat een videokaart niet verschillende resoluties op de verschillende uitgangen kan produceren. Hoe krijg ik nu toch hetzelfde beeld (duplicate screen) maar dan in verschillende resoluties???
-Als er persee een 2e videokaart in moet, kan het dan een verschillende videokaart zijn?
-Gaan ze dan niet clashen als ze dezelfde driver programma hebben (bijvoorbeeld als het ook een Asus is)
-Als ik precies dezelfde videokaart koop, kan ik ze ook koppelen via de SLI en nog steeds 2 verschillende resoluties produceren?

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 11:51
Dupliceren in verschillende resoluties kan niet.
Hoe kan je een 1920x1200 op een 1920x1080 weergeven ?

Ja kan wel het beeldscherm uitbreiden. Dan kan je wel twee verschillende resoluties weergeven.
Echter heb je maar 1 desktop balk en zoals de tekst al aangeeft is het een uitbreiding van je desktop.

Wat als je de Dell op 1920 x 1080 zet ?
Volgens mij kan je dan wel dupliceren.

[ Voor 12% gewijzigd door SpiriTNL op 17-03-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-07 17:43

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Volgens mij kan de HD7k serie van AMD wel meerdere resoluties maar dan bij extenden (eyefinity).
Volgens mij gaat een tweede kaart niet helpen, je zou zoals spiritnl zegt de resolutie van je nieuwe beeldscherm kunnen verlagen maar dat ziet er meestal slecht uit door de scaling (die misschien uit kan maar dan heb je zwarte balken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 23:56
Alleen met bureaublad uitbreiden kan je verschillende resoluties kiezen. Bij scherm dupliceren kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:46
Met dupliceren kun je 't wel op 1920*1080 instellen, ziet het er op je Dell scherm iets minder wauw uit.
Wat is precies je doel van deze set-up? Bijvoorbeeld in het geval van films kijken op de TV kun je prima "bureaublad uitbreiden" (= verschillende resoluties) en dan je afspeelprogramma maximaliseren op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flegma83
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik heb juist deze monitor gekozen omdat ik die x1300 nodig heb. Uitbreiden kan idd en dan kan ik de 2 verschillende resoluties instellen, alleen werkt dat ontzettend lastig. Dus nu verander ik steeds bij scherm resoluties waar het beeld afgespeeld moet worden (show desktop only on 1 of juist 2). Alleen hoopte ik dat het op een of andere manier toch kan door middel van een extra videokaart ofzo.
Pagina: 1