Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-11 13:53
Hallo,

Ik heb een windows VPS en daar draai ik een Minecraft server op.
Dit werkt op zich prima maar ik krijg regelmatig time-outs of dat er gewoon 10 seconden niks gebeurd (lag) en het dan ineens weer doorloopt.

Als ik vervolgens via remote desktop wat rond hand op de server kom ik regelmatig momenten tegen dat de verbinding gewoon hangt. Ik kan me schermen niet meer verplaatsen, niks meer typen etc.

Vervolgens verbreek ik de verbinding en probeer ik het opnieuw en dan werkt het weer wel.

Ik zoek dus eigenlijk een stukje software, of een andere manier, die ik op de VPS kan draaien die controleert of er een constante verbinding is met het internet. Dus zeg maar om de seconden iets 'pinged' en dan bijhoud wanneer dat niet lukt.

Is dat er of kan ik dat ergens makkelijk instellen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je in plaats van meten wanneer je down bent, niet beter uitzoeken wat er aan de hand is? Iets te vinden in de event log?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-11 09:49
Advanced Host Monitor gebruik ik zelf in sommige situaties.
http://www.ks-soft.net/hostmon.eng/