Xbmc HTPC Bouwen

Pagina: 1
Acties:

• Timmiboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 15:15
Hallo allemaal.Ik ben al een tijdje aan het kijken om Xbmc te gaan draaien. Ik maakte eerst gebruik van een Boxee. Deze heb ik aan mijn vader gegeven met de intentie dat ik Xbmc wil gaan draaien. Nu heb ik al gekeken naar een Raspberry Pi, alleen werk niet alles even soepeltjes. Nu heb ik nog een paar onderdelen van een ouwe pc liggen. En nu lijkt het mij de beste manier om hier een HTPC van te gaan bouwen. Ik heb dus graag jullie mening of deze producten geschikt zijn. Ik heb zelf al wat High bit rate testjes gedaan [Killa Sampla] 50mbps ging vlekkeloos.
Hier in het kort mijn Hardware

Moederbord: Conroe945g-Dvi
Cpu:Intel Pentium D 3.40GHz
Geheugen: Dual Channel 1024MB [2x512]

Het enigste waar ik een beetje mee zit is dat er nog geen HDMI op dit moederbord zit. Dit is voor mij wel noodzakelijk omdat ik een Marantz Reciever gebruikt waar ik het Geluid en beeld over de Hdmi laat lopen. Dus het enigste wat ik nog moet aanshaffen is een Mooie Behuizing, en een Hdmi kaart. Nu weet ik alleen niet goed welke Hdmi kaart ik het beste kan nemen. Ik hoor graag van jullie

Even nog ter vermelding. Ik gebruik SMB in samen met een Synology Nas om bij mij Series/Movies te komen

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-04 20:20
behuizing is natuurlijk persoonlijke voorkeur

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 6450 2GB DDR3€ 42,90€ 42,90
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,10€ 48,10
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 44,-€ 44,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 135,-

• Timmiboy
chundo schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:45:
behuizing is natuurlijk persoonlijke voorkeur

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire HD 6450 2GB DDR3€ 42,90€ 42,90
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,10€ 48,10
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 44,-€ 44,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 135,-
Jammer dat die kast geen Atx Voeding ondersteund :( die moet ik er dan ook bij kopen

Verwijderd

Die ondersteund hij wel. :?

• Timmiboy
Bij Afuture geven ze in de omschrijving aan dat die niet past http://afuture.nl/productview.php?productID=601239

Verwijderd

Crap, had de review niet goed gelezen zie ik.

Ik haal hier uit dat je dus al een voeding hebt? Misschien dat je dan even duidelijk aangeeft wat je wil gaan hergebruiken.

• Timmiboy
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:15:
Crap, had de review niet goed gelezen zie ik.

Ik haal hier uit dat je dus al een voeding hebt? Misschien dat je dan even duidelijk aangeeft wat je wil gaan hergebruiken.
Excuses. ik wil het liefst zo min mogelijk uitgeven. ik heb in principe een heele pc hier staan. daar wil ik eingelijk ook wel alles van geruiken. Moederbord,Geheugen,Cpu,Voeding. Het enigste wat ik wil hebben zijn de behuizing en een video kaart die hmdi heeft om zo mijn Marantz Reciever te gebruiken

Ik kan er alleen niet goed achter komen of die voeding die ik heb niet toevallig SFX is

[ Voor 7% gewijzigd door Timmiboy op 17-03-2013 21:30 ]

Verwijderd

Ik raad je af om die oude onderdelen te gebruiken die in je TS staan. Onzuinig en hopeloos verouderd.

Wat is je budget?

• Timmiboy
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:48:
Ik raad je af om die oude onderdelen te gebruiken die in je TS staan. Onzuinig en hopeloos verouderd.

Wat is je budget?
Rond de 130 denk ik. moet wel zeggen dat ik verder geen problemen zag. heb dat systeempje hier getest en kon elke bluray afspelen

Verwijderd

Zelf weten. Jouw vraag was of het geschikt was. Ik vind van niet maar als je het zelf al hebt geprobeerd en je bent er tevreden mee dan zijn we klaar toch?

Check de pricewatch eens voor een behuizing. Daar kan je gewoon filters aanzetten voor wat jij nodig hebt. Qua videokaart zou ik altijd een Nvidia kiezen. Iemand anders weer een AMD. Pik er 1 van de laatste of 1 na laatste serie uit de low range sectie en je bent klaar.

Ik draai hier al een hele tijd met een Nvidia GT520. Kostte 5 tientjes en doet DTS-HD en is passief gekoeld.

• Timmiboy
Alleen DTS-HD? ik moet dus ook kijken wat die kaarten kunnen afspelen. Heb even naar die GT520 gekeken maar kan nergens iets vinden over DTS-HD of anderen audio

[ Voor 31% gewijzigd door Timmiboy op 17-03-2013 22:29 ]

Verwijderd

Misschien dat je je even moet verdiepen in de materie. Wat kan je reciever uberhaupt aan? Als je DTS-HD kan afspelen dan is DTS-ES en de rest ook geen probleem.

Mijn GT520 was maar een voorbeeld. Die zal niet meer zo snel te krijgen zijn schat ik. Heb er nog niet naar gekeken.

• Timmiboy
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 22:30:
Misschien dat je je even moet verdiepen in de materie. Wat kan je reciever uberhaupt aan? Als je DTS-HD kan afspelen dan is DTS-ES en de rest ook geen probleem.

Mijn GT520 was maar een voorbeeld. Die zal niet meer zo snel te krijgen zijn schat ik. Heb er nog niet naar gekeken.
Mijn Marantz Reciever kan zekers DTS-HD Afspelen. Maar hoe kom er ik erachter dat een videokaart die ik koop dat ook kan?

Zit me trouwens te bedenken dat als ik die behuzing neem http://tweakers.net/pricewatch/309998/epsilon-ec-htpc-1.html
Of ik dan genoeg ruimte heb met mijn MB Met Stock Cooler van de Cpu

[ Voor 16% gewijzigd door Timmiboy op 17-03-2013 22:40 ]

Verwijderd

Door je er eens in te verdiepen.

Nvidia.com en kijk bij de features. De 6serie ondersteund het al vanaf de goedkoopste kaart.

• Timmiboy
Dit lijkt me wel een mooi kaartje http://tweakers.net/price...-sl-1gd3-l/specificaties/

[ Voor 56% gewijzigd door Timmiboy op 17-03-2013 22:53 ]

Verwijderd

Mij ook. Dat is zo goed als dezelfde kaart als de 520.

• Timmiboy
Well jammer eigenlijk. Ik heb hier nog een 8800GT liggen maar die heeft helaas geen Hdmi

Denk wel dat ik je advies volg voor een nieuwe voeding.Heb ik ook iets meer keus aan behuizingen

• Timmiboy
Ik denk dat ik er over uit ben. Denk dat ik dit morgen ga ophalen voor mijn Xbmc HTPC

http://tweakers.net/price...!-sfx-power-350-watt.html
http://tweakers.net/pricewatch/309998/epsilon-ec-htpc-1.html
http://tweakers.net/price...asus-gt610-sl-1gd3-l.html

[ Voor 58% gewijzigd door Timmiboy op 17-03-2013 23:37 ]

Verwijderd

Je hebt een voeding toch. Waarom dan een behuizing kiezen waar je een specifieke voeding voor moet kopen?
Er zijn nog 38 miljoen behuizingen waar jouw voeding wel in past.

• Timmiboy
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:42:
Je hebt een voeding toch. Waarom dan een behuizing kiezen waar je een specifieke voeding voor moet kopen?
Er zijn nog 38 miljoen behuizingen waar jouw voeding wel in past.
Dan wordt het waarshijnelijk deze. Scheelt me dan 30 euro zonder nieuwe voeding http://tweakers.net/price...ech-mc-380/specificaties/

Verwijderd

Leef je uit.

• Timmiboy
Ik heb nog een Brandende vraag. Dat systeempje heb ik dus met die 8800gt getest en dan liep allemaal super. Blu-rays waren geen enkel probleem. nu vervang ik dus zometeen die 8800gt in een GeForce GT 610 1GB. dit moet toch geen probleem zijn? hier ga ik toch in praktijk niks van merken?

• Slurpie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 00:22
Je zal beter geluid ervaren aangezien de nieuwe series DTS-HD ondersteunen

Verwijderd

Timmiboy schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:33:
Ik heb nog een Brandende vraag. Dat systeempje heb ik dus met die 8800gt getest en dan liep allemaal super. Blu-rays waren geen enkel probleem. nu vervang ik dus zometeen die 8800gt in een GeForce GT 610 1GB. dit moet toch geen probleem zijn? hier ga ik toch in praktijk niks van merken?
Dat is geen probleem.

• Timmiboy
Zo. Heb vandaag men Video Kaart en mijn Behuizing binnen. ben beetje bezig geweest om de spullen erin te zetten. liep alleen een probleem met de voeding op. Want de voeding deed POOF. Begrijp niet prescies wat er verkeerd is 350W was die voeding heb er nog eentje liggen van 350W moet ik die maar eens gaan proberen. Het enigste wat ik dus niet snap is hoe die 24Pins Connector aangesloten moet worden

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Slurpie schreef op maandag 18 maart 2013 @ 00:39:
Je zal beter geluid ervaren aangezien de nieuwe series DTS-HD ondersteunen
mits je er een receiver aan hangt die het ondersteund en mits je speakers hebt die kwalitatief goed genoeg zijn om het te horen en mits je content ook DTS-HD is... :{

iRacing Profiel

Verwijderd

Timmiboy schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:06:
Zo. Heb vandaag men Video Kaart en mijn Behuizing binnen. ben beetje bezig geweest om de spullen erin te zetten. liep alleen een probleem met de voeding op. Want de voeding deed POOF. Begrijp niet prescies wat er verkeerd is 350W was die voeding heb er nog eentje liggen van 350W moet ik die maar eens gaan proberen. Het enigste wat ik dus niet snap is hoe die 24Pins Connector aangesloten moet worden
Lekker dan. Mobo heeft nog 20 pins begrijp ik? Meeste voedingen hebben een stekker die bestaat uit 2 delen. 1 deel met 4pins en 1 deel met 20 pins die je in elkaar kan schuiven. Heb je dat niet dan moet je een verloopstekker zien te ritselen. Van 24pins naar 20pins.

• Timmiboy
Verwijderd schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:55:
[...]

Lekker dan. Mobo heeft nog 20 pins begrijp ik? Meeste voedingen hebben een stekker die bestaat uit 2 delen. 1 deel met 4pins en 1 deel met 20 pins die je in elkaar kan schuiven. Heb je dat niet dan moet je een verloopstekker zien te ritselen. Van 24pins naar 20pins.
Nee Nee moederbord heeft gewoon 24pins..

Maar vraag me niet hoe maar hij werkt

Die 24pins kabel die bij de behuizing zit heeft dus ook 2 deeltjes. ik heb alleen die 4 pins kabel niet van de behuizing gebruikt maar ik gebruikt hem van mijn voeding zelf. want als ik dat deeltje aan de 24pins van de behuizing gebruik. gebeurd er niks

Verwijderd

24pins van de behuizing? :? Ik ben je kwijt. Wellicht dat foto's een beter beeld geeft.

Vreemd trouwens want op de foto's van het bord tel ik een 20pins aansluiting.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2013 00:02 ]

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:01:
24pins van de behuizing? :? Ik ben je kwijt. Wellicht dat foto's een beter beeld geeft.

Vreemd trouwens want op de foto's van het bord tel ik een 20pins aansluiting.
Waarschijnlijk dat je de 24pins van de voeding aan de behuizing hangt (ir-receiver heeft immers altijd spanning nodig om via IR het systeem aan te kunnen zetten) en daar vandaan meteen weer door gaat naar je mobo. Een vergelijkbaar systeem gebruikt iMon / SoundGraph ook, alleen doet die dat door middel van een split-kabeltje ertussen.

iRacing Profiel

Verwijderd

Mja,zou kunnen. Maar het lijkt mij erg omslachtig om de 24pins om te gaan leiden alleen maar voor een ir recievertje. Dat gebeurt meestal met usb oid.

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
Nou dat is juist het handige aan het systeem, doordat de ir receiver direct op de voeding aangesloten is kun je het systeem aanzetten met de afstandsbediening. Zodra je ir receiver de spanning van een usb poort moet hebben zal er geen spanning zijn wanneer je het systeem uit hebt. Ergo, je moet je systeem inschakelen met een knop ipv een afstandsbediening.

Maar misschien is het handiger om even te wachten met speculeren tot de TS wat meer info geeft (goede terminologie gebruiken bij de uitleg!) en misschien wat foto's maakt. Want zoals het nu beschreven wordt kan ik er ook geen touw aan vastknopen...

Probeer even opnieuw een lijstje te maken welke componenten je aan het installeren bent. Welke voeding heb je het bijvoorbeeld over? En dit is niet de eerste keer dat je een pc assembleert, maar je weet niet hoe je de 24 pins voeding stekker aan moet sluiten? Meer en volledige info aub.

[ Voor 19% gewijzigd door jaapsander op 21-03-2013 12:26 ]

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:00:
Mja,zou kunnen. Maar het lijkt mij erg omslachtig om de 24pins om te gaan leiden alleen maar voor een ir recievertje. Dat gebeurt meestal met usb oid.
USB geeft je geen 5V-spanning op het moment dat je machine echt uit staat. Je hebt een continue 5V nodig, zoals bijvoorbeeld voor de aan/uit-schakelaar ook wordt gebruikt. Heel normale procedure dus.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ja, maar niet direct via de 24pins. Wel via een molex oid.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:51:
ook via de 24pins. Zie bijvoorbeeld dus bij SoundGraph voor een iMon VFD de installatie-procedure:
http://www.soundgraph.com...btn_Installation_Over.gif

Daar krijg je een split-kabeltje erbij voor de 24pins connector om de 5V voor display en iR receiver continue te verkrijgen, en de aan/uit switch te bedienen. De USB-connector is puur voor de data overdracht voor het display.

iRacing Profiel

Verwijderd

Klik eens op je eigen link.

Anyways, handig is anders vind ik persoonlijk.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:52:
Klik eens op je eigen link.

:F

Deze dus...:
http://www.soundgraph.com/vfd-installation-en/

En dit is juist een heel handige manier, omdat je op deze manier altijd met de remote je pc aan kan zetten, wat met USB dus niet mogelijk is omdat deze bij een compleet uit-staande pc ook geen 5V meer afgeeft voor je iR-receiver. oftewel, er is eigenlijk geen andere goede manier dan het zo op te lossen.

[ Voor 37% gewijzigd door kroegtijger op 21-03-2013 15:14 ]

iRacing Profiel

• jaapsander
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:51:
En op molex staat spanning wanneer de pc uit staat? Daarom blijven op molex aangesloten casefans ook altijd doordraaien wanneer je de pc uit zet. Ow wacht...
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:52:

volgens mij haal je dingen die jou handig lijken en wat technisch mogelijk is door elkaar.

Persoonlijk al meerdere systemen op deze manier in elkaar gezet en ik kan je zeggen dat dit in de praktijk erg mee valt. Het is niet meer dan een 24 pins verloopstekkertje tussen de voeding en het moederbord en een stekkertje aansluiten op je ir oog. Kind (die de handleiding leest) kan de was doen.

[ Voor 45% gewijzigd door jaapsander op 21-03-2013 16:28 ]

• Timmiboy
Het moederbord heeft inderdaar 20Pins. heb die 4pins dus ook niet aan kunnen sluiten. Verder doet het systeem het prima

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/9ay69iu9v/IMG_20130322_151250.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/4vkci079f/IMG_20130322_151244.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/42nhmu9gx/IMG_20130322_151228.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s2.postimg.org/83pnb9gxx/IMG_20130322_151318.jpg
Dit is de 24 Pins Connector die bij de behuizing komt. Daar loopt een klein Kabeltje van [Zwart en Rood] naar de behuizing die daar weer aangesloten is. Op deze manier kan de pc dus aan worden gezet met de bijgeleverde afstandsbediening

Verder zit ook dit papiertje erbij
Afbeeldingslocatie: http://s1.postimg.org/jntiivc6z/IMG_20130320_212908.jpg

• Timmiboy
Begrijpen jullie het nu?

• jaapsander
Als ik het plaatje zo bekijk heb je de p4 CPU voeding stekker niet aangesloten, maar heb je een pci-e stekker erop geplakt die je dmv een molex verloopstekker hebt aangesloten. Dat lijkt mij zeker niet de bedoeling...

Zonder precies in detail te weten moet de de hardware op de volgende manier aansluiten:
20/24 (let op of hij niet 20+4 pins is, waarbij de 4 pins los hangen, maar je samen met de 20 pins moet aansluiten http://www.google.nl/imgr...g&ved=0CDgQ9QEwAQ&dur=422 ) pins ATX stekker van de voeding in de ATX verlengstekker die bij de behuizing zat. 24 pins ATX in je moederbord steken en de afsplitsing van de ATX verlangstekker richting je ir oog (had je al gedaan). Daarnaast moet je de 4 pins P4 stekker op de aansluiting dicht bij de CPU prikken. Deze komt rechtstreeks van je voeding (als je voeding jonger is dan ~7 jaar).

Met deze aansluitingen moet het systeem in ieder geval booten.
Pagina: 1