Hd5850 deepcool v6000 en i5 3550p, wat is verstandig?

Pagina: 1
Acties:

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
hallo,
ten 1e sorry voor de titel, die i5 gaat hem niet meer worden, vervangen door een andere (lees verder ;))

ik heb momenteel de HD 5850 met deepcool v6000 erop gemonteerd en ben van plan de AMD Phenom II x4 965

wat ik dus al heb is:
Sapphire HD 5850 met Deepcool v6000 extension fans
MSI 870A-G54 Moederbord
AMD Phenom II x4 965 processor*

wat ik dus nog nodig heb is:
- een processor koeler
- een behuizing (nog niet persé nodig)
- een voeding
- RAM (zon 4-8 gb)

ik heb geen ENORM budget dus het liefst houd ik het wat aan de lage kant qua prijs maar wel goede kwaliteit natuurlijk.

mijn budget voor deze 3 producten is +-: 100,-

* = van plan te gaan kopen

ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Pascal

[ Voor 39% gewijzigd door P. Herz op 17-03-2013 18:53 ]

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Asrock b75 pro3-m, gelid solutions tranquilo rev. 2 en XFX pro 550w

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
^

• P. Herz
Ortzamoa schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:11:
Asrock b75 pro3-m, gelid solutions tranquilo rev. 2 en XFX pro 550w
en wat als ik de i5 3550p vervang door een AMD Phantom II x4 965 en als moederbord een MSI 870A-G54?
zou dit een verstandige keuze zijn? zoja, wat is dan een aan te raden voeding en processor koeler? en maakt het dan ook nog erg uit wat voor behuizing ik neem?

Verwijderd

AMD qua gamen = NIET DOEN!!!

INTEL qua gamen = DOEN, AFHANKELIJK VAN DE CPU (I3 of hoger is okay!)

• P. Herz
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:40:

omdat ik nogal weinig budget heb lijkt AMD voor mij op dit moment beter,
ik ben van plan 'simpele' spellen te gaan spelen als League of Legends enzo. niet echt Battlefield 3, call of duty en dat soort spellen, die naar mijn weten wat zwaarder zijn.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:40:

2 dingen: 1 Capslock is niet kewhl ofzo.

2: onderbouw jouw geschreeuw eens.

Want, AMD is prima voor gamen Juist voor gamen is AMD prima, aangezien je het toch niet merkt of je een dikke intel i5 erin hebt hangen of een AMD 965be, in 99% van de gevallen.

LoL draait prima op een 965'je of een Athlon 750k [persoonlijk zou ik die laatste nemen].

En, schreeuwerd: Juist een i3 begint bij moderne games, die wél 4 cores kunnen benutten, maar HT niet, best hard te falen. Voor Farcry en BF is het aantal cores best belangrijk. Een quadcore van amd, of nog leuker, een FX-6300, rent dan rondjes om jouw i3.

Games leunen op GPU, niet op CPU....

People as things, that’s where it starts.

• P. Herz
VasZaitsev schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:00:
[...]

2 dingen: 1 Capslock is niet kewhl ofzo.

2: onderbouw jouw geschreeuw eens.

Want, AMD is prima voor gamen Juist voor gamen is AMD prima, aangezien je het toch niet merkt of je een dikke intel i5 erin hebt hangen of een AMD 965be, in 99% van de gevallen.

LoL draait prima op een 965'je of een Athlon 750k [persoonlijk zou ik die laatste nemen].

En, schreeuwerd: Juist een i3 begint bij moderne games, die wél 4 cores kunnen benutten, maar HT niet, best hard te falen. Voor Farcry en BF is het aantal cores best belangrijk. Een quadcore van amd, of nog leuker, een FX-6300, rent dan rondjes om jouw i3.

Games leunen op GPU, niet op CPU....
bedankt voor het onderuithalen van zijn 'geschreeuw', heeft u ook een id wat voor voeding en processorkoeling verstandig zou zijn bij de AMD 965 en MSI MB?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Qua voeding zal ik een XFX 550w nemen. Erg goed, erg populair.

Koeling, als je een beetje een klein budget hebt, is dit dingetje pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo een prima koeler. Stil genoeg en koelt prima en past in iedere kast die ik me kan bedenken.

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is ook goed, maar wat groter.

pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition is erg groot, en vergeleken met de CM 2x zo duur, maar niet 2x zo goed.

• P. Herz
VasZaitsev schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:13:
Qua voeding zal ik een XFX 550w nemen. Erg goed, erg populair.

Koeling, als je een beetje een klein budget hebt, is dit dingetje pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo een prima koeler. Stil genoeg en koelt prima en past in iedere kast die ik me kan bedenken.

pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 is ook goed, maar wat groter.

pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition is erg groot, en vergeleken met de CM 2x zo duur, maar niet 2x zo goed.
thanks, ik probeer zoveel mogelijk 2e hands te kopen dus veel dingen zullen ipv 40 euro 10 euro-20 euro kosten haha, maar is 550w echt genoeg of is het slimmer om te gaan zoeken voor 650w?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

550w is prima. Kun je nog een beetje overclocken. Moderne videokaarten zijn dusdanig zuinig, dat 650w zeker niet nodig is.

5850 is zeker niet superzwaar. Hij is een beetje onzuinig vergeleken met moderne kaarten, maar toch.

550w is zeker genoeg en die XFX is eentje die ook alle aanslutingen heeft.

Moet zeker goed gaan. :)

[ Voor 87% gewijzigd door RobinHood op 17-03-2013 18:34 ]

• P. Herz
tis wel een zware videokaart ivm de deepcooler fan hea. die heeft speciale aansluiting nodig van voeding geloof ik

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Het lijkt er een beetje op dat je naast je videokaart een (nieuw) systeem aan het bouwen bent? In dit geval kunnen we je misschien specifieker helpen als je je budget/eisen opgeeft.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Heeft ie al: lees de TS:

Hij heeft 150 euro te besteden voor een: Mobo, voeding en koeling.

En zo veel mogelijk tweedehands.

Nou, een AM3 of AM3+ systeempje kost tweedehands misschien 100 euro, stock cooling is opzich goed genoeg, die CM koeler is 20 euro en de voeding nieuw ergens in de 50.

Iets over budget, eventueel kan ie kijken voor een tweedehands Seasonic, XFX, Antec of iets in die richting voeding van 450-600w [al is 600w al dikke overkill, maar ach] die je voor rond de 30 kan krijgen.

• P. Herz
Ortzamoa schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:37:
Het lijkt er een beetje op dat je naast je videokaart een (nieuw) systeem aan het bouwen bent? In dit geval kunnen we je misschien specifieker helpen als je je budget/eisen opgeeft.
ow ik ben idd een nieuw systeem aan het bouwen haha, ik heb mijn videokaart al binnen en heb een binnenkort afgeronde deal op het moederbord: MSI 870A-G54

verder had ik in gedachten een AMD Phenom II x4 965 processor te nemen

de Videokaart is dus een HD 5850 met Deepcool v6000 extension

mijn budget voor een voeding en processorkoeler is zon 60-70 euro
zoals ik al boven had aangegeven ik koop eigenlijk zoveel mogelijk 2e hands dus volgensmij moet het dan wel lukken met 60-70 euro.
VasZaitsev schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:41:
Heeft ie al: lees de TS:

Hij heeft 150 euro te besteden voor een: Mobo, voeding en koeling.

En zo veel mogelijk tweedehands.

Nou, een AM3 of AM3+ systeempje kost tweedehands misschien 100 euro, stock cooling is opzich goed genoeg, die CM koeler is 20 euro en de voeding nieuw ergens in de 50.

Iets over budget, eventueel kan ie kijken voor een tweedehands Seasonic, XFX, Antec of iets in die richting voeding van 450-600w [al is 600w al dikke overkill, maar ach] die je voor rond de 30 kan krijgen.
heb TS ff aangepast naar wat ik NU van plan ben haha

verder heb ik Cooler Master GX 750W v2 aangeboden voor 50 euro op v&a gevonden, is dan wel EPIC Overkill.. maar wel een koopje lijkt mij?

[ Voor 34% gewijzigd door P. Herz op 17-03-2013 18:47 ]

Pagina: 1