MSI GTX 660ti - Driver crasht continue

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik heb deze kaart sinds gister, en ik twijfel over de oorzaak van het probleem. Ik heb gister ongeveer 6 uur lang succesvol battlefield 3 kunnen spelen. Maar na die periode doet het volgende probleem zich voor:

De videokaart loopt de hele tijd vast zodra 'ie zich ook maar een beetje moet gaan inspannen. Dan valt het signaal weg, en kom ik terug uit in Windows. "De displaydriver liep vast en heeft zichzelf hersteld", zoiets...

Ik heb alles al opnieuw geinstalleerd, andere kaarten geprobeerd, etc..

Mijn vermoeden is dat de kaart stuk is, of dat m'n voeding te zwak is (want dat is 'ie, de GTX zegt 12V over een current rating van 38A nodig te hebben.).

Wat denken jullie, en als het aan de voeding ligt, waarom heb ik dan zo lang wel kunnen spelen zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:28
Met de gtx660 (niet ti) heb ik ook een vreemd probleem dat als hij ook maar iets 3D achtigs moet gaan doen hij zich ophangt.

Vervolgens heb ik via MSI Afterburner +25 mV Core Voltage toegevoegd en hij draait als een zonnetje.
*op advies van willekeurige fora op het internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Suggesties naast RMA'en of een nieuwe voeding zijn natuurlijk welkom. ;) Thanks Jeroen, zal het even proberen.

Tot dusver werkt je suggestie Jeroen. Dan blijf ik me toch afvragen, waarom ik wel probleemloos op default waardes kon spelen kort na de installatie van de kaart. Boem. Crash :(

[ Voor 46% gewijzigd door DoubleJ op 17-03-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Klopt. Na de installatie van de driver was er inderdaad geen probleem (meerdere uren Crysis 3 gespeeld). Die begonnen pas nadat ik Windows opnieuw had opgestart.

Heb je al een andere versie van de driver geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik heb andere versies van de driver geporbeerd, zonder succes. Wel nieuws in dit verhaal. Kom zojuist tot de ontdekking dat het proces "iehighutil.exe", waarvan ik het nut niet ken, 100% GPU gebruikt, totdat de driver crasht. Het uitschakelen van dit proces lijkt het probleem te voorkomen. Maar blijkbaar heeft de kaart er een handje van om te crashen bij 100% load over lange periodes.

offtopic:
Dat proces heb ik trouwens opgedaan, samen met de installatie van Crysis trouwens... weet niet wat jouw bron is..

[ Voor 16% gewijzigd door DoubleJ op 17-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Volgens google is dat een stuk malware die via Java bitcoins gaat zitten minen op je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Heh... nice. Blijkbaar iets te fanatiek dus. De kaart trekt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Het is malware, dat hoeft niets met de kaart te maken te hebben.

Deïnstalleer Java en doe eens een scan naar foute software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik poogde grappig te zijn. Ik snap het probleem, en ik heb de malware inmiddels succesvol verwijderd :)
Pagina: 1