Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

High-end laptop - licht en monster accuduur, evt met touch.

Pagina: 1
Acties:

• Laudde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 13:36
Mijn laptop begint uit elkaar te vallen, de verbinding tussen scherm en behuizing is letterlijk gebroken.
Dus tijd voor een nieuwe!

Ik ben op zoek naar een lichte notebook / ultrabook met een monster accuduur.
Omdat ik hem overal mee naar toe wil slepen. Voorkeur voor een SSD gezien ik niet meer zonder kan (desktop met i7 + SSD)

Touchscreen in een laptop lijkt mij een toegevoegde waarde hebben,
Wat denken jullie daarover?

Ik ben in ieder geval niet bang om de economie te stimuleren, als me dat een high-end laptop oplevert waarvan ik zeker weet dat die nog wel een tijdje mee gaat. Meestal ben ik niet zo'n fan van Acer laptops, want de build-quality van die laptops is voor mijn gevoel lager dan andere fabrikanten.

Wat zouden jullie mij aan raden?

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Wat wil je er allemaal op doen? Hoeveel uur moet die minstens mee gaan?

Ik zou wel de eis voor een touchscreen laten vallen. Dan kan je een veel betere laptop kopen. Wat zou je dan met een touchscreen willen doen?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Laudde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-11 13:36
Ik wil hem gebruiken ter vervanging van mijn desktop. Ik reis veel, en neem hem eigenlijk overal mee naar toe. Ik ga hem onder andere gebruiken voor mijn studie (slides doorlezen, aantekeningen maken, programmeren, website's maken, basic photoshop) maar ook veel browsen, films kijken, etc.
En er is dan niets vervelender dan een lege accu in de trein of op college.

Touchscreen lijkt me erg gemakkelijk om even snel iets aan te klikken met je vinger zoals de Windows 8 apps of film op pauze zetten dat soort dingen. Ik weet niet of de accuduur daar heel erg onder gaat leiden, ik heb in ieder geval nog niet echt veel videoreviews van tweakers gezien waar ze echt touchscreen notebooks behandelen. Dus hoop hier wijzer te worden.

Bedankt voor je reactie in ieder geval!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Geen games? Je enige goede optie is dan de Sony S15. De enige laptop naast een retina mbp die aan je eisen voldoet. Al die zenbooks hebben een low voltage processor. Niet goed voor photoshop e.d :).

Je kan via de Sony site de S15 configureren met een i7. Je moet alleen NIET ram of een ssd kopen via Sony. Daar zit een 2134553453% winstmarge op. Gewoon zelf een ssd/ram kopen en dan er zelf inzetten of een kennis/vriend/familielid laten doen.

Enige wat je dan niet hebt is een touchscreen, maar verder wel:

- 1080p IPS scherm
- 1.89kg
- 6.5 uur accuduur
- 640M LE mocht je ooit nog willen gamen (je kan hem ook zonder bestellen, maar dan alleen met een i5).
- 640gn hdd
- 6gb ram

Bovenstaande is voor het retailmodel. En als je wiot kan je voor 125 euro ook nog een battery pack kopen, die klik je onder de laptop. Zit je op ongeveer 12 uur met het standaard office/film kijken werk.

Klein voorbeeld:

Sony S15:

1080p IPS scherm/i7/4gb ram/320gb hdd/640ME LE2gb + blu ray writer (gratis tot de 18e) en battery pack: 1244 euro. Mocht je geen battery pack willen of als dat te duur wordt gaat er 125 euro af en kom je op 1119 euro.

Met SSD (256gb) en ram (16 gb) kom je dan op het volgende: (ik ben even uitgegaan van een budget van 1500).

S15 + SSD + RAM + battery pack: 1489. (1240 laptop + 146 ssd + 89 ram).

Kun je zelf dingen wegstrepen mocht je willen.

SSD: pricewatch: Samsung 840 series SSD 250GB
RAM: pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9

[ Voor 8% gewijzigd door Iekozz op 17-03-2013 14:36 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:47

JT

VETAK y0

Als je de touchscreen eis kan laten vallen, Vaio Z met full voltage quadcore i7 in een pakketje van 1,16kg. Doe je de sheetbattery eronder, dan zal de laptop rond de 1,5kg zitten en kan je een uur of 8, misschien 9 halen in de praktijk. RAID 0 SSD, 900p of 1080p scherm met super goed contrast en kleurechtheid, ook ontspiegeld. Maar je betaalt wel de hoofdprijs als je high-end config wil. Het is de enige laptop met deze specs in zo een pakketje; er komt niks in de buurt qua performance.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel