Hallo mede tweakers,
Sinds een paar weken loopt mijn computer na korte tijd compleet vast.
Als ik bijv. Far cry 3 of de nieuwe Tomb raider speel loopt dit enkele minuten vloeiend op medium settings, maar na die 5 tot soms een half uur bevriest het scherm compleet en valt het geluid weg.
De enige manier om hem weer werkend te krijgen is door de stroom er af te halen en opnieuw te herstarten.
Specs:
Asus crosshair formula 2
Amd Phenom II x6, 1045T (voorheen een athlon 6500+)
Ocz 1066 ddr2 gold plated (jaja ik weet het ddr 2)
Ati Radeon 5850
Corsair 750 watt voeding
Vreemde is als ik bijvoorbeeld Life for speed een paar uur lang speel, met een Logitech g27. Dit gewoon goed gaat, net als browsen.
Wat gedaan:
Nieuwe hardeschijf geinstalleerd
Verse Windows 7 64 bit (legaal)
De nieuwste drivers
Nieuwste bios (paar maanden voor dat het probleem zich voor deed)
Mem test gedaan (naam even kwijt maar dit werkt buiten windows in een soort dos programma)
Stress test, prosessor, GPU, werkgeheugen allen geen fout
Contstant speedfan laten draaien en temperaturen zijn keuring ook tijdens stress, CPU niet boven 45 graden en GPU niet boven 61.
Wat gebeurt er precies:
Met verse windows met alleen de nieuwste drivers en tomb raider
Game draaid vloeiend en loopt uit het niets vast, 1 keer ook een BSOD gehad, dit ging echter te snel om te lezen maar las snel iets over defecte hardware. Heel soms als ik de computer dan meteen weer aan zet krijg ik geen beeld en blijven alle fans op 100% draaien (dit gebeurt normaal 2 a 3 seconden waarna er beeld verschijnd)
Vermoed dus mobo of grafische kaart, prosessor nog nooit van gehoord dat deze kapot gaan.
Hoop het zo duidelijk te hebben uitgelegt.
Sinds een paar weken loopt mijn computer na korte tijd compleet vast.
Als ik bijv. Far cry 3 of de nieuwe Tomb raider speel loopt dit enkele minuten vloeiend op medium settings, maar na die 5 tot soms een half uur bevriest het scherm compleet en valt het geluid weg.
De enige manier om hem weer werkend te krijgen is door de stroom er af te halen en opnieuw te herstarten.
Specs:
Asus crosshair formula 2
Amd Phenom II x6, 1045T (voorheen een athlon 6500+)
Ocz 1066 ddr2 gold plated (jaja ik weet het ddr 2)
Ati Radeon 5850
Corsair 750 watt voeding
Vreemde is als ik bijvoorbeeld Life for speed een paar uur lang speel, met een Logitech g27. Dit gewoon goed gaat, net als browsen.
Wat gedaan:
Nieuwe hardeschijf geinstalleerd
Verse Windows 7 64 bit (legaal)
De nieuwste drivers
Nieuwste bios (paar maanden voor dat het probleem zich voor deed)
Mem test gedaan (naam even kwijt maar dit werkt buiten windows in een soort dos programma)
Stress test, prosessor, GPU, werkgeheugen allen geen fout
Contstant speedfan laten draaien en temperaturen zijn keuring ook tijdens stress, CPU niet boven 45 graden en GPU niet boven 61.
Wat gebeurt er precies:
Met verse windows met alleen de nieuwste drivers en tomb raider
Game draaid vloeiend en loopt uit het niets vast, 1 keer ook een BSOD gehad, dit ging echter te snel om te lezen maar las snel iets over defecte hardware. Heel soms als ik de computer dan meteen weer aan zet krijg ik geen beeld en blijven alle fans op 100% draaien (dit gebeurt normaal 2 a 3 seconden waarna er beeld verschijnd)
Vermoed dus mobo of grafische kaart, prosessor nog nooit van gehoord dat deze kapot gaan.
Hoop het zo duidelijk te hebben uitgelegt.