Vervelend hè, als mensen het niet met je eens zijn? Waarom zou ik mijn mening moeten aanpassen aan de jouwe als je mij niet weet te overtuigen van mijn ongelijk? Sowieso: waar wil ik niet aan? Ik ben geen nieuwsposter, dus ik _kan_ het artikel niet eens aanpassen, al zou ik willen

De ontworpen functionaliteit voor het invloed uitoefenen op positieve maar ook op negatieve wijze is onderdeel van ontwerp en strategie. Dat wordt duidelijk gemaakt door EA zelf.
Ja, ik denk echt dat EA/Maxis om de tafel heeft gezeten en gedacht heeft "Goh, weet je wat een leuke feature is? Als we spelers met de bulldozer elkaars stad laten slopen. Briljant, dat moeten we erin stoppen als feature!".
En wat is de reactie? Mijn god wat een slechte man, wat een slecht initiatief!
Waar zie je die reactie? Want het artikel schrijft juist dat hij het netjes heeft aangepakt zonder synchronisatie (waarvan niet aangetoond is dat het werkt: het synchroniseren van andermans stad, door jou aangepast) en dat dit een stomme fout is van EA dat het mogelijk is middels een aanpassing in het spel.
Het idee dat een ander invloed kan uitoefenen op jouw map, jouw spel, ziet men al instinctief als iets slechts. Juist in het licht van de massale reacties is het zoeken naar de oorzaken ervan kritiek. Maar nee, laten we vooral degene die ergens tegenaan loopt voortvloeiend vanuit strategie kruisigen

Jij hebt duidelijk een ander artikel gelezen dan ik

CptChaos schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:31:
[...]
Ik heb je reactie _wederom_ gelezen en ik zie nérgens (in dit topic of andere berichten) een aanname staan over het compleet "deleten" van een stad, behalve het bericht wat ik nu citeer. Ik denk dat dat gewoon jouw interpretatie is van de discussie / berichten hier.
Wil je beweren dat het onmogelijk is om alles in een stad weg te halen, zodat er een kale vlakte overblijft? En sinds wanneer noemen we een kale vlakte een stad? Die moet je daar toch juist vestigen? Goed, dat is kinderachtig geneuzel over de definitie "stad" in het spel "SimCity 5", maar je snapt hopelijk wat ik bedoel?
[...]
Wat is daar deleten aan dan? Als je iets delete is het weg, de stad blijft bestaan, maar is leeg. Net als het verwijderen van een bestand en vervolgens opnieuw (met de hand) aanmaken, dan is dat bestand ook leeg, maar is het bestand er wel degelijk.
Nogmaals: dat is een kwestie van interpretatie van de definitie "stad". Als een leeg veld ook een stad is, woont heel Nederland in een stad

Maar dat doet er niet toe voor de discussie: op de een of andere manier werd er net gedaan alsof het
kopen van een Nuke een duidelijk teken is dat EA/Maxis deze "verwijder andermans stad"-feature bewust heeft ingebouwd. Natuurlijk niet!
Want naast het verwijderen van de stad kun je ook leningen aangaan. Leningen waar 0,0 inkomsten tegenover staan. Sterker nog: je moet eerst nog geld uitgeven voor je heel magere inkomsten terugkrijgt. Kortom: die stad is ten dode opgeschreven. Hij wordt nog wel weergeven in de regio-view, maar er is niet meer mee te spelen. Ik heb nog nooit een stad failliet laten gaan, maar ik neem aan dat je dan opnieuw moet beginnen?
[...]
Nee, in dit geval is het géén hacken, want Maxis heeft al laten weten dat het aanpassen van de (game)files is toegestaan, volgens mij zelfs zonder aan te geven welke files wel mogen en wat wel of niet aangepast mag worden. Is het dan nog hacken? Ik vind van niet en zoals Virtuozzo heeft laten zien, gaat het ook als DLC uitkomen vanuit EA om aan te tonen dat het géén hack is, maar een feature die al vanaf launch in de game zit, maar nog niet "unlocked" is.
En dat vind ik dus echt een hele rare discussie worden zo. Omdat EA een nuke uitbrengt als DLC, hebben ze dit voor ogen gehad. Zoals ik al eerder zei: met dit soort (gebrek aan) logica ga je mij niet overtuigen. Dat hoeft ook niet, want ik heb dat artikel niet geschreven en _kan_ het niet eens aanpassen