Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:39
Mijn pricewatch: Point of View GTX 460 1024 MB GDDR5 PCI-E geeft geen beeld meer. Een ochtend moest ik snel even op de pc zijn maar de pieptoon van het mobo was langer dan normaal en er verscheen geen beeld. Na iets van vier reboots gaf de kaart wel beeld, daarna snel paar bestanden op stick gezet aangezien ik met haast moest vertrekken.

Bij terugkomst pc weer aangezet en weer een langere pieptoon en geen beeld. Zelfs na tientallen reboots niet.
De kaart heb ik daarna in alle drie de PCIe x16 slots geprobeerd; zonder succes.
Vervolgens de kaart in mijn oude Pentium 4 gedaan met een andere voeding; ook die begint te piepen en geeft geen beeld.

Specs:
C2Q Q9450
Scythe Mugen
2*2 GB Patriot Viper DDR3
EVGA nForce 790i Ultra SLI
PoV GTX 460 1024MB GDDR5
WD Caviar SE WD1600JD
Maxtor DiamondMax Plus 9
Corsair HX520W
TP-link WLAN PCI-kaartje

Zowel cpu als videokaart draaien op stock.

Op mobo zit een klein display en die blijf lang hangen bij een code met als beschrijving in manual 'init video'.
Oude videokaart (Radeon X700) werkt prima in mijn pc, dus ligt het lijkt mij aan de PoV GTX460.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Heb inmiddels nieuwe videokaart zo ongeveer geregeld.
Maar alsnog zou het fijn zijn om de GTX460 weer aan de gang te krijgen voor een ander pc'tje.
Dus als je iets weet dat zou kunnen helpen, laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

de 460 kaarten hadden ook nog wel eens last van de brakke solderingen als de 8000 serie van nvidia. dit is net de enige kaart na de 8000 serie die ooit een keer is gerepareerd met de oventruc (waarvan ik gehoort heb).

in de oven ermee dus ;) maar dat is een tijdelijke oplossing, zonder garantie van succes.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

De piepjes kunnen ook van de videokaart komen als hij niet voldoende stroom krijgt of als er een stekker los zit. Dus test ook een andere voeding en als je een 6pins adapter kabel gebruik vervang deze dan ook. Werkt dit allemaal niet dan kan je de over truck gebruiken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Anoniem: 91626 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 01:34:
De piepjes kunnen ook van de videokaart komen als hij niet voldoende stroom krijgt of als er een stekker los zit. Dus test ook een andere voeding en als je een 6pins adapter kabel gebruik vervang deze dan ook. Werkt dit allemaal niet dan kan je de over truck gebruiken!?
Piepjes kwamen duidelijk van mobo, niet van kaart.
Heb al getest met twee verschillende voedingen, een Corsair HX520W en een oudere BeQuiet! BQT-P5-420W-S1.3 in twee verschillende systemen (bovengenoemde en een mijn vorige Pentium 4)
Beide voedingen hebben geen 6-pins adapter kabels nodig, hebben beide al de benodigde twee pcie-voedingsconnectors.

Wat zijn eigenlijk de symptomen van slechte soldeer?
Het was gewoon van de ene op de andere dag dat de kaart geen beeld meer gaf.
Is er bij slechte soldeer niet sprake van 'geleidelijk verval'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 14:24

Fordox

00101010

Grafische problemen zijn er in alle soorten en maten. Echt de ooorzaak vinden van een probleem kan zeer moeilijk zijn. Daarom is suces ook niet gegarandeerd.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Fordox schreef op zondag 31 maart 2013 @ 12:36:
Grafische problemen zijn er in alle soorten en maten. Echt de ooorzaak vinden van een probleem kan zeer moeilijk zijn. Daarom is suces ook niet gegarandeerd.
Heel erg bedankt. Zal nog even kijken of ik de kaart in de oven ga leggen om in oude pc te zetten of gewoon als defecte kaart ga verkopen.
Pagina: 1