Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-06 20:32
Aan een-ieder die graag de computers nog eens bij elkaar zet voor een ouderwetse LAN-party en dit ook wel eens zou willen combineren met een vakantie; ik kom net terug uit Landal Mont Royal in Duitsland waar ik met 4 anderen een huisje (10C) had gehuurd voor 5 dagen (midweek).
Aan dit huisje waren we met zijn vijven in deze periode zo'n 300 euro (60 euro p.p) kwijt. Dat is dus echt geen geld.
We hebben daar de eetkamer iets anders ingericht en de tuintafel binnen neer gezet. Zo konden we met gemak 5 man met computers kwijt. Die 10C huisjes zijn vrijstaand en hebben 5 twee-persoons slaapkamers, twee badkamers, twee WC's, een ruime woonkamer dus genoeg ruimte.
Ook heeft het park WIFI. We hebben WIFI gekocht voor de dagen dat we daar waren en hebben een WRT54G met OpenWRT gebruikt om het WIFI signaal om te zetten naar bedraad (moet je wel eerst een keer met een laptop aanmelden en dan MAC spoofen in de WRT54G).
Over die WIFI verbinding kan je niet echt Battlefield gaan doen (te vaak packet loss) maar wij hielden het daarom maar gewoon bij LAN games. Ik heb Landal al een tip gegeven om een huisje in te richten met bedraad internet :)
Het was in ieder geval een super geslaagde bedoeling en voor alle old-school hardcore LAN party fans kan ik het van harte aanbevelen.

p.s. het is nu alleen niet meer zo goedkoop omdat het hoog-seizoen eraan komt, dus wordt weer wachten tot november.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:51

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Dus eigenlijk loop je ons lekker te maken met iets wat we nu voor een heel tijdje niet kunnen gebruiken :P. Maar chill dat je zo'n mooie lan party had, en bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 11:13

djunicron

*click-swoosh-thud*

Persoonlijk zie ik thuis dan toch wat meer zitten: Een tafel voor 5 PC's past in iedere kleine woonkamer.
Een dikke internet verbinding is wel te krijgen voor onder de €70/m in bundels. Of anders, als je puur gamed heb je aan 1Mbit upload per spelen wel genoeg, dan kan je met z'n alle gewoon ~20ms halen.

Ja natuurlijk moet je dan zelf opruimen zodat alles erin past en huizen zijn meestal iets minder hufterproof, maar goed...
Eigenlijk zou je iets dergelijks met nog meer personen willen doen, zeg maar een aantal dat NIET zonder meer thuis gehuisvest zou kunnen worden. Zeg een 20 personen. Maar als je 5 dagen bezig bent, dan is het toch niet zo zeer een 20 uur per dag ding mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Thuis deden we voorheen inderdaad (en doen we nog steeds) maar we hebben het hier over een groep vrienden van de zogenaamde "oude garde" :)
Iedereen is 30+ en dan is thuis niet altijd mogelijk. Kinderen slapen lastig met schreeuwende vaders :)

En internet was eigenlijk alleen maar om te gamen en te surfen dus elke willekeurige bedrade verbinding zou inderdaad goed genoeg zijn.

En qua meer man: daar heb ik ook aan zitten denken maar ik zou wel max 6 man in zo'n 10C huisje stoppen. Anders zou ik eerder wachten tot ik 10-12 man zou hebben en dan 2 huisjes naast elkaar pakken met een kabeltje ertussen :) In de eetkamer (waar we zaten) hangt ook een TV dus als je daar een laptop op aansluit met skype heb je ook nog een communicatie kanaal tussen de twee huisjes :D

Heb nu al weer zin om terug te gaan!

@IRCGhost: het kan nog steeds, alleen betaal je iets meer :) Het is maar wat je er voor over hebt.. Maar bijkomend voordeel is wel dat je meer kans hebt op mooi weer en dus ook de BBQ buiten aan kan zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413420

Pfff... LAN parties doe je toch meestal thuis... snellere internet verbinding etc. En 60 euro is veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxsman
Zoals ik al aangaf deed ik het ook thuis toen ik 10 jaar jonger was.. toen kon ik nog meerdere dagen mensen over de vloer hebben maar het topic was ook meer gericht op gelijkgezinden. Mensen die samenwonen hebben vaak een partner die het niet op prijs stelt als het huis meerdere dagen bewoond wordt door een groep vrienden :)
Ik doe het nu nog steeds regelmatig bij iemand thuis en een nacht gaat nog wel, maar veel langer wordt lastig. En het was dus ook als vakantie bedoeld, niet alleen als LAN party (al was dat wel de kernactiviteit).

En 60 euro is iets meer dan een tientje per dag. Het zou in Oezbekistan misschien goedkoper kunnen maar dit is ECHT weinig geld ;) Ik was alles bij elkaar iets van 160 euro kwijt (huisje, internet, reiskosten, veel eten, veel drank,etc.,etc.). 160 all-in voor een midweek vakantie is allesbehalve veel :) Ik geef bijna meer geld uit als ik thuis ben!

Oh ja, om dit topic nog even af te maken zal ik ook maar even de games noemen die de revue zijn gepasseerd:
Left 4 Dead 2
COD4
BF3 (ging was lastig met 5 man over WIFI :))
CNC3
Sniper Ghost Warrior (om ff te relaxen ;))
Split Second
Trackmania
Worms Reloaded
Quake 3 (for good times sake)
Flatout 2
......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413420

Roxsman schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:15:
Zoals ik al aangaf deed ik het ook thuis toen ik 10 jaar jonger was.. toen kon ik nog meerdere dagen mensen over de vloer hebben maar het topic was ook meer gericht op gelijkgezinden. Mensen die samenwonen hebben vaak een partner die het niet op prijs stelt als het huis meerdere dagen bewoond wordt door een groep vrienden :)
Ik doe het nu nog steeds regelmatig bij iemand thuis en een nacht gaat nog wel, maar veel langer wordt lastig. En het was dus ook als vakantie bedoeld, niet alleen als LAN party (al was dat wel de kernactiviteit).

En 60 euro is iets meer dan een tientje per dag. Het zou in Oezbekistan misschien goedkoper kunnen maar dit is ECHT weinig geld ;) Ik was alles bij elkaar iets van 160 euro kwijt (huisje, internet, reiskosten, veel eten, veel drank,etc.,etc.). 160 all-in voor een midweek vakantie is allesbehalve veel :) Ik geef bijna meer geld uit als ik thuis ben!

Oh ja, om dit topic nog even af te maken zal ik ook maar even de games noemen die de revue zijn gepasseerd:
Left 4 Dead 2
COD4
BF3 (ging was lastig met 5 man over WIFI :))
CNC3
Sniper Ghost Warrior (om ff te relaxen ;))
Split Second
Trackmania
Worms Reloaded
Quake 3 (for good times sake)
Flatout 2
......
Ohja ook nog 5 dagen he.. helemaal vergeten 8)7

Is wel lastig soms wil je gewoon tegen andere tegenstanders spelen, dan is wifi (of iig hotel wifi) niet handig. Misschien een speciale schuurtje bouwenvoor het lannen :>
Pagina: 1