Win2k adv server bug, HELP!!

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik heb om de ACPI uit te schakelen (omdat de pc uitging voordat de hd klaar was) de Computer van ACPI handmatig naar standard pc gezet. Dit had als gevolg dat hij alle drivers opnieuw ging installen en daarna stonden er 2 standard pc's. de ene die niet werkte heb ik ge-deinstalled maar het probleem ligt nu bij m'n netwerkkaart. Hij geeft nu een #2 achter m'n netwerkkaart en de originele zie ik niet meer. Ook onderin de taakbalk is geen verbinding.
Internet lukt wel en lokaal netwerk op ook maar ik kan dus mezelf niet pingen en heb geen netwerkstatus meer e.d.

hoe kan ik dit oplossen?? ik denk dat ik ergens in het register moet zijn maar ben nog even voorzichtig, please help.

O ja, bij de netwerkeigenschappen zie ik alleen maar Local Area Connection 2 en die is dus wél actief en om een of andere reden zie ik mijn originele connectie en kaart niet meer.

Er zit 1 netwerkkaart in deze pc.

edit: ik zie dat hij dus gewoon werkt maar staat op automatisch ip verkrijgen maar dit is dus niet mijn originele kaartinstelling, ik wil de oude terug.

edit:
als ik dus mijn originele ip adres 192.168.0.2 invul klijg ik een venster met dit:

The IP address 192.168.0.2 you have entered for this network is already assigned to another adapter 'HP Ethernet with LAN remote power adapter'. 'HP Ethernet with LAN remote power adapter' is hidden from the Network and Dial-up Connections folder because it is not physically in the computer or is a legacy adapter that is not working. If the same address is assigned to both adaptes they both become adtive, only one of them will use this address. This may result in incorrect system configuration.

Do you want to enter a different IP address for this adapter in the list of IP addresses in the Advanced dialog box?

YES - NO

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
tsja, lijkt erop dat die 2e config dus nog actief is, windows is niet blij met ACPI uitzetten als het aan gestaan heeft..

start eens in veilige modus op, daar staan ook alle niet actieve drivers, verwijder ze allemaal (dus heel app beheer leeg) en install daarna windows er opnieuw overheen..

Verwijderd

En trouwens, bug? egnie, je heb het zelf verkloot. :) maar serieus, als je dat gedaan heb kan je het beste reinstallen

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Ja lekker, ga windows niet opnieuw installen, dat moet bij win2k niet nodig zijn, ik heb een nieuw IP adres genomen .0.4 en die gebruik ik dan maar. Ik heb dit probleem wel eens eerder gehad maar toen was het met wat kaarten wisselen wel opgelost alleen dit keer niet, ik kreeg er zelfs een #3 bij !

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 15:16 schreef Lexxie het volgende:
En trouwens, bug? egnie, je heb het zelf verkloot. :) maar serieus, als je dat gedaan heb kan je het beste reinstallen
Zelf verkloot?? nee dit moet windows makkelijk aankunnen zoiets. Dat ie alle hardware opnieuw detecteerd moet helemaal niet. Dit is een bug, ik heb er vaker over gehoord dat hij de originele kaart verbergt en een nieuwe aanmaakt met #2, #3 etc.

Fout in windows dus!

• basjuh
  • Laatst online: 23-08 13:52
ff lamen, maar ooit gehoord van REGEDIT? Ik heb t zelfde gehad en met regedit AL mijn kaarten uit t systeem verwijderd, hardware uninstall gedaan en daarna opnieuw opgestart. Dag probleem :)

Weet t soms wel beter

Verwijderd

Gewoon op NO klikken,, gaat goed

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 19:22 schreef basjuh het volgende:
ff lamen, maar ooit gehoord van REGEDIT? Ik heb t zelfde gehad en met regedit AL mijn kaarten uit t systeem verwijderd, hardware uninstall gedaan en daarna opnieuw opgestart. Dag probleem :)
Sorry dat ik dit topic nog een tik geef, mn probleem is nog steeds niet opgelost.
Ik heb alle hardware al verwijderd en gedeinstalleerd en dat helpt niet. Ook het verwijderen van de netwerkkaart uit het register helpt niks.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Op zondag 03 juni 2001 19:19 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Zelf verkloot?? nee dit moet windows makkelijk aankunnen zoiets. Dat ie alle hardware opnieuw detecteerd moet helemaal niet. Dit is een bug, ik heb er vaker over gehoord dat hij de originele kaart verbergt en een nieuwe aanmaakt met #2, #3 etc.

Fout in windows dus!

NEEEEEEEE, Gebruik de device manager om de (nog in windows aanwezige maar verborgen driver) met uninstall hardware > show hidden devices.

Hij diasabled de oude en voegt een nieuwe toe.
Simpel zat

En toen was m'n signature weg :(

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
UHM, je kan de kaart renamen met je context menu bij de adapters.
Je kan je connectie ondein weergeven als je de properties vraagt en een vinkje onderin neerzet bij show connection.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zaterdag 16 juni 2001 18:25 schreef vanwegen in mijn quote :) het volgende:

NEEEEEEEE, Gebruik de device manager om de (nog in windows aanwezige maar verborgen driver) met uninstall hardware > show hidden devices.

Hij diasabled de oude en voegt een nieuwe toe.
Simpel zat
Hij weergeven van verborgen devices helpt niet. Als dit de oplossing was had ik het zelf ook wel gevonden.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
PS

Zonder hidden staat er:

HP Ethernet with LAN remote power adapter #2

Met hidden:

Direct Parralel
HP Ethernet with LAN remote power adapter #2
Wan Miniport (IP)
Wan Miniport (L2TP)
Wan Miniport (Network Monitor)
Wan Miniport (PPTP)

O ja, ik heb géén isdn of modemkaarten erin.

• vanwegen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 11:42

vanwegen

-:|:-

Wat je zou kunnen doen is in je register je hele hardware tree weggooien (tenminste dit kon je doen onder w98) bij de eerste reboot wordt alle hardware weer gevonden/geinstalllerd. Maar om problemen te voorkomen lijkt het me beter dat je de desbetreffende bak gewoon opnieuw inricht.

Kep het in het verleden wel werkend gehad op deze manier maar om nou te zeggen dat er er :) van wordt nee.

En toen was m'n signature weg :(

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03
ken je acpi ook uitschakelen tijdens de installatie

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 11:51 schreef powerman het volgende:
ken je acpi ook uitschakelen tijdens de installatie
Ja klopt maar toen had ik nog geen idee van de acpi problemen die er waren.

PS ik wou dat ATX nooit was uitgevonden :( doe mij maar gewoon die oude schakelaars (die grote rooie op die vobis bakken) dan bepaal JIJ wanneer ie uitgaat en niet die computer.

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 13:44

Shift

[] Dual crazy []

Waarom zet je de ACPI eigenlijk uit ? ACPI is een belangerik functie waar windows gebruik van maakt, een voor geinstalleerde systeem onder met ACPI aan mag niet uit gezet worden, of opnieuw installeren. alle IRQ en I/O tabel wordt verneuk op dat moment.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 13:29 schreef Shift het volgende:
Waarom zet je de ACPI eigenlijk uit ? ACPI is een belangerik functie waar windows gebruik van maakt, een voor geinstalleerde systeem onder met ACPI aan mag niet uit gezet worden, of opnieuw installeren. alle IRQ en I/O tabel wordt verneuk op dat moment.
'

Ik gebruik een ATA100 bus en win2000 sluit de pc al af voordat de 2mb cache van de harddisk is weggeschreven, dit heeft me al 3 keer mijn hele harddisk gekost aan data.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Op zondag 17 juni 2001 13:40 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

'

Ik gebruik een ATA100 bus en win2000 sluit de pc al af voordat de 2mb cache van de harddisk is weggeschreven, dit heeft me al 3 keer mijn hele harddisk gekost aan data.
dit is echt niet een probleem van Windows maar meer een probleem van je PC, volgens mij is je HD gewoon brak, ik heb het nog nooit gezien dat een PC te snel afsloot zodat er een HD leeg was. Beetje gek probleem en dan ook gelijk maar weer effe Win2k de schuld geven. Als je niet weet wat bepaalde veranderingen voor gevolg hebben, MOET JE ER NIET AANKOMEN, duh.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Als je er zo van overtuigd bent dat het een Windows bug is, bel je toch gewoon ff Microsoft? Krijg je gelijk reaktie, want met Advanced Server mag je in ieder geval minimaal 5x bellen.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op zondag 17 juni 2001 16:20 schreef XTracer het volgende:

[..]

dit is echt niet een probleem van Windows maar meer een probleem van je PC, volgens mij is je HD gewoon brak, ik heb het nog nooit gezien dat een PC te snel afsloot zodat er een HD leeg was. Beetje gek probleem en dan ook gelijk maar weer effe Win2k de schuld geven. Als je niet weet wat bepaalde veranderingen voor gevolg hebben, MOET JE ER NIET AANKOMEN, duh.
Ten eerste, DOE EFFE WAT AAN JE TAALGEBRUIK.

To the point heb ik dit dus al met 3 harddisks en 2 mobo's hetzelfde probleem.

DUH! :P ROFLMAO on you.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Op zondag 17 juni 2001 16:43 schreef FerryHeibrink het volgende:

To the point heb ik dit dus al met 3 harddisks en 2 mobo's hetzelfde probleem.
Daar is gewoon een update voor te krijgen op windowsupdate.com hoor.

Heb je er geen last meer van. Is een filetje van 226 KB als ik me niet vergis. ("IDE Harddrive package" of zoiets...)

Aannames zijn fataal.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op maandag 18 juni 2001 15:20 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Daar is gewoon een update voor te krijgen op windowsupdate.com hoor.

Heb je er geen last meer van. Is een filetje van 226 KB als ik me niet vergis. ("IDE Harddrive package" of zoiets...)
Ik heb gekeken maar bij mij staat hij er niet bij, ik gebruik win2k adv server, dat verschilt ook van win98, misschien is dat wel de reden waarom ik niks kan vinden :?

• sorted.bits
  • Laatst online: 21:52
Op zondag 17 juni 2001 16:43 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

Ten eerste, DOE EFFE WAT AAN JE TAALGEBRUIK.

DUH! :P ROFLMAO on you.
Zegt een gastje van 17..

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Topicstarter
Op dinsdag 19 juni 2001 15:21 schreef XTracer het volgende:

[..]

Zegt een gastje van 17..
Bijna 19, maar wat dan nog ? De manier zoals jij me aanspreekt bevalt me absoluut niet. Zo praat ik toch ook niet tegen jou of wel dan ?

Laten we hier maar over ophouden, heb geen zin om me tot dit welles-nietes niveau te verlagen.
Pagina: 1