Plasma heeft inderdaad een slechte naam, maar voor een groot deel zijn de problemen flink verkleind. Denk aan inbranding, stroomkosten en lage luminance. Inbranding komt bij juist gebruik van de televisie, dus niet de hele dag een statisch beeld, niet meer voor en alleen nog in de vorm van tijdelijke retentie wel ook nog marginaal is.
Stroomverbruik is flink gedaald. Die is nu ongeveer gelijk aan dat van een LCD televisie van 3 jaar geleden in hetzelfde formaat. Op jaarbasis scheelt het qua energiekosten gemiddeld nog maar 2 tientjes meer dan een LCD televisie van dit jaar.
Ook luminance is flink verbeterd. Ook in een flink verlichte kamer kun je naar een plasma televisie kijken zonder dat het beeld te donker is. Dat was vroeger nog wel anders.
Andere voordelen van plasma zijn bijvoorbeeld de diepe zwartwaardes, de rijke kleuren, het hoog algeheel contrast en de bewegingsscherpte.
Eventueel zijn er ook nog andere modellen plasma zoals de Panasonic UT50, maar ook Samsung en LG hebben interessante modellen die wel in jouw budget passen. De ST50 serie van Panasonic heb ik vooral opgenoemd omdat dit in mijn ogen de beste televisie is met de beste prijs / kwaliteit van deze tijd. Dit is een middelklasse televisie die qua beeldkwaliteit mee kan met de high end modellen tegen een relatief lage prijs.
Maar ga natuurlijk wel even kijken indien die tv die jij noemt er staat hoe en wat ik zelf vind wellicht dat er een 'deal' gemaakt kan worden aangezien ik voor beneden ook een nieuwe tv ga kopen een tom tom en nog een tablet er bij haal waarschijnlijk. Weet niet hoe mediamarkt met zulke kopen omgaat en zal dit dan ook bij andere winkels bekijken want als het me een boel scheelt dan kan ik dat geld gebruiken voor de brug tussen de tv's te slaan.
Prima. Houdt er wel rekening mee dat in de winkel de beeldkwaliteit niet te vergelijken is.