Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop: Samsung ue46es6300 DE of NL?

Pagina: 1
Acties:

• lennaertP
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-09-2023
Goedendag,

ik ben van plan het type ue46es6300 aan te schaffen van samsung.
Nou staat er dat een duitsmodel wellicht de profider ziggo niet zal ondersteunen en vroeg mij af of 1 van jullie hier wellicht ervaring bij had? Bestellen zou ik doen op amazon.de waarbij ik dus hoogst waarschijnlijk een DE model ook geleverd zou krijgen. Wat kan ik me voorstellen bij werkelijke verschillen tussen het type duits en het type nl?

Met vriendelijke groet,

Verwijderd

Gebruik je de TV via de decoder en HDMI dan zal het toch wel werken. Stel de TV in op Engels of als mogelijk Nederlands en je zit goed lijkt mij?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:52:
Gebruik je de TV via de decoder en HDMI dan zal het toch wel werken. Stel de TV in op Engels of als mogelijk Nederlands en je zit goed lijkt mij?
En de CI+ module zal hoogstwaarschijnlijk wel werken, veel modellen worden door ziggo ook niet officieel ondersteunt terwijl het wel werkt. Maar die zekerheid heb je dus niet..

Zucht...

• lennaertP
En dat gezeur met smartTV en dergelijke dan? Las ergens dat namelijk zulke functies ook niet zouden werken.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Er zijn wel trucs om je toestel als een Nederlands toestel te laten werken waarbij ook de CI+ module het doet. Echter zul je nooit de zekerheid hebben dat dit altijd zal blijven werken, aangezien het toestel nooit volledig als een Nederlands toestel zal werken. Je hebt hierin ook geen support van Samsung.

Tevens, wanneer je toestel defect zou raken, zul je geen reparatie via Samsung krijgen. Je zult dit dus moeten doen via Amazon.de, waarbij je naar Duitsland toe zult moeten gaan.

Het is dus een risico wat je moet nemen.

• lennaertP
Hmm oke ja voor dat risico zou je net zogoed gewoon uit NL halen aangezien het verschil in prijs toch een extra 'service' is naar de klant toe.

Verder kan ik zelf nagenoeg geen onderscheid tussen het 6100 en het 6300 model vinden.
Wellicht dat 1 van jullie hier meer over weet en of dit verschil echt merkbaar is?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:18
lennaertP schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:15:
Hmm oke ja voor dat risico zou je net zogoed gewoon uit NL halen aangezien het verschil in prijs toch een extra 'service' is naar de klant toe.

Verder kan ik zelf nagenoeg geen onderscheid tussen het 6100 en het 6300 model vinden.
Wellicht dat 1 van jullie hier meer over weet en of dit verschil echt merkbaar is?
Waarschijnlijk is het enige verschil dat de 6300 serie voor Duitsland en andere landen bedoelt is, en de 6100 voor NL.

Zucht...

• lennaertP
Ahh dat zou wel een idee wezen inderdaad zou goed kunnen zag hem namelijk niet bij veel NL winkels staan waar ik geweest ben. De 6100 zou een sateliet aansluiting, een tuner type en een wide colourenhancher niet hebben waarbij de 6300 deze wel zou hebben. Op de site van samsung zelf staat dit juist weer wel aangegeven bij de specs dus neem aan dat ik gewoon daar vanuit kan gaan. De 6100 zal het dan wss worden :).

• Dimens
Voor zover ik weet heeft de ES6300 alleen de DVB-S2 tuner meer tegenover de ES6100 en is er qua beeldkwaliteit geen verschil door gebruik van dezelfde panelen.

• lennaertP
Top! gaat ik de 6100 gewoon lekker in de winkel halen ;)!

• Dimens
lennaertP schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:11:
Top! gaat ik de 6100 gewoon lekker in de winkel halen ;)!
Waarom trouwens de keuze tot deze televisie?

• lennaertP
Een net uitziende tv niet superduur 3d optie mooi formaat en leuke opties. Hoezo? slechte keuze?

• Dimens
lennaertP schreef op zondag 17 maart 2013 @ 15:24:
Een net uitziende tv niet superduur 3d optie mooi formaat en leuke opties. Hoezo? slechte keuze?
Niet perse een slechte keuze, maar er zijn betere keuzes als het gaat om beeldkwaliteit. Zoals de Panasonic TX-P50ST50. Kost wel iets meer, maar dan heb je ook een hele goede televisie.

• lennaertP
Hmm tja het beeld zag er in de winkel gewoon goed uit denk dat het voor mij weinig zal uitmaken. Verder vind ik een vierkante voet niet zo handig vangt een behoorlijke bak stof op. Zou het zo een verschil maken dan? Aangezien mijn budget toch echt max voor 750 is namelijk.

• Dimens
lennaertP schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:16:
Hmm tja het beeld zag er in de winkel gewoon goed uit denk dat het voor mij weinig zal uitmaken. Verder vind ik een vierkante voet niet zo handig vangt een behoorlijke bak stof op. Zou het zo een verschil maken dan? Aangezien mijn budget toch echt max voor 750 is namelijk.
Het beeld in de winkel is niet het beeld wat je krijgt als je de televisie uitpakt. Vergelijk dus nooit het beeld in de winkels, want die kloppen tevens ook voor geen meter.

In de winkels staan televisies namelijk in de winkel-modus. Dat is een modus waar alle instellingen ontzettend hoog staan en vreselijk onnatuurlijk. Oververzadigde kleuren, te hoog contrast, te hoge scherpte, helderheid veel te hoog en backlight op zijn maximum.

Of het verschil maakt? Ja. En wel een vrij groot verschil. Beeldkwaliteit van plasma televisie is superieur aan dat van LCD.

Trouwens, een vierkante platte voet zou mij juist handiger lijken. Stof valt er sowieso wel. Dat komt dan of op de voet, of op de kast wanneer je een kruisvoet hebt. Op de voet is het makkelijk schoon te maken en schoon te houden. Bij deze kruisvoet juist niet, doordat het stof ook onder de voet terecht komt en je daar lastiger kunt schoonmaken.

• lennaertP
Hmm zit wat in alleen ben ik niet zo een fan van het plasma gebeuren en qua prijs zit er ook een flinke brug tussen. Maar ga natuurlijk wel even kijken indien die tv die jij noemt er staat hoe en wat ik zelf vind wellicht dat er een 'deal' gemaakt kan worden aangezien ik voor beneden ook een nieuwe tv ga kopen een tom tom en nog een tablet er bij haal waarschijnlijk. Weet niet hoe mediamarkt met zulke kopen omgaat en zal dit dan ook bij andere winkels bekijken want als het me een boel scheelt dan kan ik dat geld gebruiken voor de brug tussen de tv's te slaan.

• lennaertP
en deze dan?

pricewatch: Panasonic Viera TX-P50UT50

is niet de zilver versie weet niet wat het verschil zou wezen tussen de 2 ?

• Dimens
lennaertP schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:04:
Hmm zit wat in alleen ben ik niet zo een fan van het plasma gebeuren en qua prijs zit er ook een flinke brug tussen.
Plasma heeft inderdaad een slechte naam, maar voor een groot deel zijn de problemen flink verkleind. Denk aan inbranding, stroomkosten en lage luminance. Inbranding komt bij juist gebruik van de televisie, dus niet de hele dag een statisch beeld, niet meer voor en alleen nog in de vorm van tijdelijke retentie wel ook nog marginaal is.

Stroomverbruik is flink gedaald. Die is nu ongeveer gelijk aan dat van een LCD televisie van 3 jaar geleden in hetzelfde formaat. Op jaarbasis scheelt het qua energiekosten gemiddeld nog maar 2 tientjes meer dan een LCD televisie van dit jaar.

Ook luminance is flink verbeterd. Ook in een flink verlichte kamer kun je naar een plasma televisie kijken zonder dat het beeld te donker is. Dat was vroeger nog wel anders.

Andere voordelen van plasma zijn bijvoorbeeld de diepe zwartwaardes, de rijke kleuren, het hoog algeheel contrast en de bewegingsscherpte.

Eventueel zijn er ook nog andere modellen plasma zoals de Panasonic UT50, maar ook Samsung en LG hebben interessante modellen die wel in jouw budget passen. De ST50 serie van Panasonic heb ik vooral opgenoemd omdat dit in mijn ogen de beste televisie is met de beste prijs / kwaliteit van deze tijd. Dit is een middelklasse televisie die qua beeldkwaliteit mee kan met de high end modellen tegen een relatief lage prijs.
Maar ga natuurlijk wel even kijken indien die tv die jij noemt er staat hoe en wat ik zelf vind wellicht dat er een 'deal' gemaakt kan worden aangezien ik voor beneden ook een nieuwe tv ga kopen een tom tom en nog een tablet er bij haal waarschijnlijk. Weet niet hoe mediamarkt met zulke kopen omgaat en zal dit dan ook bij andere winkels bekijken want als het me een boel scheelt dan kan ik dat geld gebruiken voor de brug tussen de tv's te slaan.
Prima. Houdt er wel rekening mee dat in de winkel de beeldkwaliteit niet te vergelijken is.

• Dimens
lennaertP schreef op zondag 17 maart 2013 @ 17:46:
en deze dan?

pricewatch: Panasonic Viera TX-P50UT50

is niet de zilver versie weet niet wat het verschil zou wezen tussen de 2 ?
Ik had hem net in mijn lap met tekst als mogelijke keus neergezet. :P

De UT50 is een model lager dan de ST50 van Panasonic. Deze heeft een aantal besparingen tegenover de ST50 zoals het missen van Wifi, een HDMI aansluiting minder (2) en de grootste, het louvre filter. Deze filter zorgt ervoor dat je in lichte ruimtes een nog diepere zwartwaardes hebt. Bij veel verlichting zorgt het louvre filter er deels voor dat je diep zwart behoudt. De UT50 mist dit helaas, waardoor zwart minder diep is bij lichte omgevingen.

Cnet heeft dit in zijn review video goed laten zien. Vanaf 0:45 gaat het hierover.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Vo3i2cOqNP4&&hd=1&autoplay=1&fs=1]

• lennaertP
Nou ik ga op onderzoek uit zie dat de TV voornamelijk bij bcc verkocht wordt ( de zilver ) kijken of ze een beetje klantvriendelijk zijn als ik er 2 koop qua korting :). Mediamarkt is toch een wat algemener publiek blijkt dan weer helaas.

• Dimens
lennaertP schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:09:
Nou ik ga op onderzoek uit zie dat de TV voornamelijk bij bcc verkocht wordt ( de zilver ) kijken of ze een beetje klantvriendelijk zijn als ik er 2 koop qua korting :). Mediamarkt is toch een wat algemener publiek blijkt dan weer helaas.
Je zult niet heel veel korting krijgen en waarschijnlijk gestuurd worden op Samsung LCD. Daar zit namelijk de meeste marge op en de meeste provisie en dat is dus een stuk aantrekkelijker om te verkopen. Bereid je dus voor op interessante verkooppraatjes zoals Hz, contrast e.d. en goede kabels. Daar zijn ze bij de BCC erg goed in, het verkopen van Monster Cable HDMI kabels.

Trap vooral daar niet in, want dit is de reinste "oplichting". Als ex-medewerker ken ik de trucs en weet ik ook wel dat het onzin is.

De meeste kans op korting krijg je wel wanneer je veel spullen koopt. Maar zorg wel dat je niet extra betaalt voor onzin zoals die Monster Cables. Verwacht ook niet een enorme korting, het zullen enkele euro's tot tientjes zijn.

Tips:

Je HDMI kabels kun je het beste bij de Action halen. Dit zijn enorm goedkope kabels die kwalitatief ook heel erg goed zijn. Qua beeldkwaliteit maakt het werkelijk 0 verschil uit met een dure kabel en met deze kabel van de Action, haal je wel een goed afgeschermde kabel en een stevige kabel in huis. Deze zijn zelfs beter dan de gemiddelde kabel van €10,- en duurder.

Qua coaxkabels kun je het beste de KOKA799 kabel kopen van Hirschmann. Dit is een goed afgeschermde kabel welke het Nederlandse HD signaal makkelijk aan kan. Zorg daarbij wel datje ook de juiste splitters bij gebruikt, want anders heeft zo'n kabel vrij weinig zin en krijg je artefacten / blokjes en groene beelden. Deze zijn overigens wel te koop bij de BCC.

• lennaertP
Hdmi kabels heb ik gelukkig al op voorraad ( pc + ps3 ) dus daar hoef ik idd niet op in te gaan. Gelijk heb je bij de action of gewoon dx.com zijn ze ook prima geprijsd! De coax kabel moet ik idd wellicht vervangen degene die ik nu gebruik stoort toch af en toe en is niet plezierig om bij te kijken. De verkoop praatjes ken ik inderdaad ( ex halfords mw ) en weet ook hoe en wat aan de man te brengen voor provisie. Maar nooit geschoten is altijd mis natuurlijk.

• lennaertP
De panasonic die je aanbevool is excl 3d brillen welke weer 89 euro de pop zouden wezen. Zo wordt de tv weer een stuk prijziger helaas en zal dus waarschijnlijk toch voor een led tv gaan gezien daar de brillen wel bij geleverd worden.

• Dimens
lennaertP schreef op maandag 18 maart 2013 @ 14:12:
De panasonic die je aanbevool is excl 3d brillen welke weer 89 euro de pop zouden wezen. Zo wordt de tv weer een stuk prijziger helaas en zal dus waarschijnlijk toch voor een led tv gaan gezien daar de brillen wel bij geleverd worden.
Je kunt ook de actieve brillen van Samsung gebruiken welke voor anderhalf tientje te koop zijn. Die werken ook op de televisies van Panasonic.

• lennaertP
Hmm oke sta in dubio over deze tv en een goedkoper type is een hoop geld wat je uitgeeft en vind het een beetje schraal dat er niet eens een brilletje bij komt.

• Dimens
lennaertP schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:14:
Hmm oke sta in dubio over deze tv en een goedkoper type is een hoop geld wat je uitgeeft en vind het een beetje schraal dat er niet eens een brilletje bij komt.
Moet je bedenken dat dit brilletje optioneel is. Als consument krijg je dus de keuze om hem erbij te kopen waar dit bij Samsung toestellen er als het ware verplicht bij te kopen is. Want je betaalt er wel degelijk voor.

9 van de 10 mensen zit ook helemaal niet op 3D te wachten. Die moeten dus bij een Samsung toestel meer geld neerleggen voor iets wat ze niet gaan gebruiken waar ze bij Panasonic vrij in die keuze zijn.
Pagina: 1