Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378113

Topicstarter
Een geavanceerde optie in het wifi menu; "Wi-Fi ingeschakeld laten tijdens sluimeren".
Mijn interpretatie van "sluimeren" is als het scherm zwart is, dit na verloop van tijd als je niks doet, of dmv van de knop op de bovenrand.

Aldus, "Wi-Fi ingeschakeld laten tijdens sluimeren".
Bij de opties heb je 'Altijd' (wifi ingeschakeld laten), 'Alleen indien ingeschakeld' (wat moet ik mij hier bij voorstellen bij sluimerstand?), dan de mooiste.. 'Nooit (verhoogt gegevensverbruik)' ...dus, wifi nooit ingeschakeld laten tijdens sluimerstand verhoogt gegevensverbruik???

Maar eens op Engelse taal gezet, werd ik niet veel wijzer van behalve dan dat de Nederlandse variant 'Alleen indien ingeschakeld' in de Engelse variant 'Only when plugged in' is.

Afgezien dat er geen verschil lijkt bij alle 3 de menu opties, snap ik de 3de niet....
Hoezo 'verhoogt gegevensverbruik' bij 'wifi nooit ingeschakeld tijdens sluimeren.
Moet verhoogd gegevensverbruik niet bij de eerste optie, als je wifi altijd aan laat?
Of ben ik nou in de war?

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2ailrn8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Dat van 'nooit (verhoogt gegevensverbruik) zal wel duiden dat de tablet gaat proberen via 3G verbinding te maken (mits dat erop zit).

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zal mogelijk gaan om het dataverkeer om de netwerkverbinding te herstellen, dwz het "onderhandelen" met het accesspoint. Of de 3G zoals hierboven aangegeven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-07 14:35
Optie 1: Je wifi blijft altijd aan ook in stand by.
Optie 2: Je wifi blijft aan in sluimerstand als je tablet in de lader zit ( als ik het goed begrijp )
Optie 3: Je wifi gaat uit als je je tablet in stand by zet. Als je een sim-kaart erin hebt zitten voor 3G internet zal hij verbinding maken met het 3G netwerk in stand by i.p.v. Wifi.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SgtElPotato schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:40:
Optie 1: Je wifi blijft altijd aan ook in stand by.
Optie 2: Je wifi blijft aan in sluimerstand als je tablet in de lader zit ( als ik het goed begrijp )
Optie 3: Je wifi gaat uit als je je tablet in stand by zet. Als je een sim-kaart erin hebt zitten voor 3G internet zal hij verbinding maken met het 3G netwerk in stand by i.p.v. Wifi.
Optie 2 en 3 zijn nét wat anders:
Optie 2: WiFi blijft aan in stand-by /sluimerstand als WiFi an sich ingeschakeld is
Optie 3: WiFi altijd in totaliteit uit in stand-by / sluimerstand

Optie 3 kost dan idd meer 3G verbruik, maar spaart wel weer de meeste stroom uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:50
CptChaos schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:51:
[...]
Optie 2: WiFi blijft aan in stand-by /sluimerstand als WiFi an sich ingeschakeld is
Ehh? Ja als WiFi an sich niet ingeschakeld is doen deze opties er natuurlijk helemaal niet toe. Dus optie 2 is dan hetzelfde als optie 1? :P

Volgens mij heeft Antonyjeweet het goed, zie ook de engelse vertaling, "Only when plugged in".

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:12

Compizfox

Bait for wenchmarks

CptChaos schreef op zondag 17 maart 2013 @ 01:51:
[...]
Optie 2 en 3 zijn nét wat anders:
Lees de Engelse versie eens in de TS?

Bij mij (AOKP, Android 4.1.2) staat er trouwens gewoon "Alleen indien aangesloten" in het Nederlands, dus wel gewoon de correcte vertaling. Mogelijk heeft TS een oudere Android-versie waar nog een vertaalfout instaat.
Optie 3: WiFi altijd in totaliteit uit in stand-by / sluimerstand

Optie 3 kost dan idd meer 3G verbruik, maar spaart wel weer de meeste stroom uit.
Dat klopt, maar dat zegt ie toch ook? ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Xander schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:08:
[...]

Ehh? Ja als WiFi an sich niet ingeschakeld is doen deze opties er natuurlijk helemaal niet toe. Dus optie 2 is dan hetzelfde als optie 1? :P

Volgens mij heeft Antonyjeweet het goed, zie ook de engelse vertaling, "Only when plugged in".
Precies, ik denk dat ze in Taiwan niet zo goed Nederlands kunnen..
Anders had er wel gestaan 'Alleen indien verbonden' of 'Only when connected' verwacht ik.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

SgtElPotato schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:20:
[...]

Precies, ik denk dat ze in Taiwan niet zo goed Nederlands kunnen..
Anders had er wel gestaan 'Alleen indien verbonden' of 'Only when connected' verwacht ik.
Taiwan? Wat is de connectie tussen Android en Taiwan? :? :P

Maar zoals ik zei staat het bij mij wel goed in het Nederlands ("Alleen indien aangesloten")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Compizfox schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:21:
[...]

Taiwan? Wat is de connectie tussen Android en Taiwan? :? :P

Maar zoals ik zei staat het bij mij wel goed in het Nederlands ("Alleen indien aangesloten")
Ik bedoel Zuid-Korea, en dan doel ik op de software van Samsung ( die daar vandaan komt :) )

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

AFAIK is die software gewoon Android en niet Samsung-specifiek ;)
Tenzij Samsung voor hun smaak van Android eigen vertalingen e.d. maken, maar dat lijkt me sterk aangezien die er al gewoon zijn vanuit AOSP.

[ Voor 53% gewijzigd door Compizfox op 17-03-2013 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Xander schreef op zondag 17 maart 2013 @ 02:08:
[...]

Nee, optie 1 laat WiFi altijd aan, ongeacht stand-by / sluimer.
Optie 2 schakelt WiFi aan en uit met de stand-by modi mee. Staat de telefoon aan, dan ook WiFi aan, telefoon in stand-by / sluimeren, dan ook WiFi uit.

Ik gebruik zelf namelijk optie 2, dus weet wat die doet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 17-03-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
CptChaos schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:14:
[...]
Optie 2 schakelt WiFi aan en uit met de stand-by modi mee. Staat de telefoon aan, dan ook WiFi aan, telefoon in stand-by / sluimeren, dan ook WiFi uit.

Ik zou het persoonlijk interpreteren als Alleen wanneer hij verbonden is met het lichtnet, dat haal ik uit de Engelse tekst, uit de Nederlandse tekst zou ik halen dat hij wifi uitschakeld als je de tablet op standby zet, en weer aan als je hem aan zet, maar dan heb je hetzelfde als Optie 3. Optie 3 zet de Wifi namelijk uit als je je tablet op stand by zet.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtElPotato op 17-03-2013 13:33 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

CptChaos schreef op zondag 17 maart 2013 @ 11:14:
[...]
Nee, dan lees je het toch echt gewoon verkeerd. Dat doet optie 3. Zie Engelse tekst.

Wat Antony zegt klopt.
Het verschil tussen optie 2 en optie 3 zul je logischerwijs niet merken als je het gedrag van je WiFi niet bekijkt als je telefoon aan de lader hangt.

Overzicht (Nederlandse vertaling uit TS / Engelse vertaling uit TS / Correcte Nederlandse vertaling in mijn telefoon:
WiFi ingeschakeld laten tijdens sluimeren / Keep WiFi on during sleep / WiFi behouden in slaapstand
  1. Altijd / Always / Altijd
  2. Alleen indien ingeschakeld / Only when plugged in / Alleen indien aangesloten
  3. Nooit (verhoogt gegevensgebruik) / Never (increases data usage) / Nooit (verhoogt gegevensgebruik)

[ Voor 44% gewijzigd door Compizfox op 17-03-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
1. Laat wifi aan in standby
2. Laat wifi aan in standby, als de telefoon op een lader aangesloten is.
3. Zet wifi uit in standby

Wat betreft het stroomgebruik: ik dacht dat wifi minder stroom verbruikte dan 3g, maar wellicht ben ik verkeerd geïnformeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Er staat ook gegevensgebruik, geen stroomverbruik. WiFi uit is inderdaad zuiniger qua stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Compizfox schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:38:
Er staat ook gegevensgebruik, geen stroomverbruik. WiFi uit is inderdaad zuiniger qua stroom.
8)7 Lezen is een kunst, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:49
Je hebt echter wel gewoon gelijk hoor, Wifi aan, mits verbonden.., is vrijwel altijd zuiniger dan uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Brad Pitt op 17-03-2013 13:43 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Brad Pitt schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:42:
[...]

Je hebt echter wel gewoon gelijk hoor, Wifi aan, mits verbonden.., is vrijwel altijd zuiniger dan uit.
Door het woord "verbonden" te gebruiken veroorzaak je weer onduidelijkheid :P Verbonden met het lichtnet of met een netwerk?

Ik snap ook niet hoe je het zou bedoelen eigenlijk. Uiteraard is WiFi uit zuiniger dan WiFi aan, maar als je het uitzet in standby duurt het langer voordat je weer verbinding hebt, vandaar ook dat die optie erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Wi-Fi aan, plus verbonden met een netwerk, is zuiniger dan data via bijv. 3G.

Wi-Fi uit plus geen enkele data verbinding aan is uiteraard nóg zuiniger, maar ja, dan kan je ook niks meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Brad Pitt schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:08:
Wi-Fi aan, plus verbonden met een netwerk, is zuiniger dan data via bijv. 3G.
Dat vraag ik me af.

Hangt waarschijnlijk ook af van hoe goed je 3G-bereik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat mag :)
Hangt waarschijnlijk ook af van hoe goed je 3G-bereik is.
Uiteraard, maar gemiddeld geproken "is" dat echt zo. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Test het maar :P

Pagina: 1