Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• wootler
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik ga volgende maand naar New York en een opvolger van mijn HTC Hero is zeer verleidelijk. Enkel ben ik er nog niet uit welk toestel ik wil en waar ik het mogelijks zou kunnen kopen.. Doch gaat mijn voorkeur uit naar de Google Nexus 4, maar wegens de lage beschikbaarheid denk ik hem daar nergens in een winkel aan te treffen.. De LG Optimus 4X HD P880 spreekt mij ook wel aan, maar is het überhaupt wel de moeite om mij daar een toestel aan te schaffen?

Eisen:
Android
< $450 ~ €350
max. 4,7 inch
unlocked
goede batterij

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-11 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

maar is het überhaupt wel de moeite om mij daar een toestel aan te schaffen?
tja, als het veel voordeliger is dan in nederland zou ik het overwegen, maar vergeet niet dat als het toestel kapot gaat je net even langs de winkel kan. garantie in nederland is beter geregeld

ora et labora

• wootler
  • Niet online
Inderdaad. Die garantie en sale tax zitten mij dwars. Het zou natuurlijk wel mooi zijn indien ik de Nexus 4 aan $349 (~€266) zou kunnen kopen.

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
wootler schreef op zondag 17 maart 2013 @ 13:18:
Inderdaad. Die garantie en sale tax zitten mij dwars. Het zou natuurlijk wel mooi zijn indien ik de Nexus 4 aan $349 (~€266) zou kunnen kopen.
Let er goed op, heb van het Amerikaanse bedrijf waarvoor ik werk een Samsun Omnia W en die is nu na 14 maand kapot. Helaas, in de VS is de garantie 2 jaar, dus moet een nieuwe. De Europese 2 jaar garantie is wat dat betreft toch wel wat waard.

Aan de andere kant, nu kan ik lekker een nieuwe uitzoeken :)

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
The_MAN schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:11:
[...]

Let er goed op, heb van het Amerikaanse bedrijf waarvoor ik werk een Samsun Omnia W en die is nu na 14 maand kapot. Helaas, in de VS is de garantie 2 jaar, dus moet een nieuwe.
Ik neem aan, dat je bedoelt: 1 jaar?

@TS:
Zelfs wanneer een eventueel probleem nog binnen de garantie-periode valt, heb je geen garantie in Nederland, je zou het toestel dus naar de VS moeten opsturen.
Ook ondersteunen 4G (LTE) toestellen vaak een andere 4G versie, dan de in NL gebruikte frequenties. Verder wordt bij de meeste telefoons in de VS geen headset meegeleverd en de oplader, die er bijzit, kun je niet gebruiken i.v.m. afwijkende voltage.
Overigens worden, m.u.v. de Nexus, de meeste toestellen de VS via de carriers verkocht, deze hebben gewoonlijk branding en simlock.
Er zijn veel minder shops, waar je een simlockvrij of unlocked toestel kunt kopen, dan hier en die telefoons zijn meestal ook flink duurder, dan de provider-versies. Door de dollarkoers heb je dan wel wat voordeel, maar dat zal in veel gevallen niet meer dan een paar tientjes zijn.
Of alle bovengenoemde nadelen dit waard zijn, zul je zelf moeten beslissen, volgens mij is dat alleen 't geval, met modellen, die hier niet (of slecht) verkrijgbaar zijn.
In ieder geval zul je een telefoon uit de VS lang zelf moeten gebruiken, want wanneer je hem wil verkopen, krijg je er veel minder voor terug, dan voor een Europees exemplaar..

• The_MAN
Marly schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:41:
[...]

Ik neem aan, dat je bedoelt: 1 jaar?
..
Excuses, uiteraard 1 jaar in de VS!

• wootler
  • Niet online
Iedereen bedankt; ik was al hard aan het twijfelen, maar nu ben ik zeker dat ik geen nieuw toestel in NY zal aanschaffen. Vooral die garantie speelt mij parten gezien ik toch wel frequent lees over problemen met en zorgen over de garantie van de Nexus 4. $349 voor een unlocked 16gb versie (USA play store) zou me zelfs zuur durven opbreken.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11 19:35
Over garantie, sommige merken geven wereldwijde garantie op hun produkten, lees tevoren de voorwaarden goed door!

• The_MAN
swhnld schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:00:
Over garantie, sommige merken geven wereldwijde garantie op hun produkten, lees tevoren de voorwaarden goed door!
Dat klopt, maar helaas maar 1 jaar als je hem in de VS koopt. Over het algemeen gaan ze uit van de garantie die gegeven wordt in het land waar hij gekocht is.

Nog een bijkomend probleem: Ik heb een AT&T Focus Flash die in NL als Samsung Omnia W verkocht werd. Dacht hem wel even te laten repareren dan, helaas, is niet helemaal hetzelfde, ze kunnen hier de onderdelen niet krijgen...

Ik haal mooi een nieuwe telefoon hier, ga niet meer het gezeur hebben met een Amerikaanse telefoon. Nou moet ik er zelf niet voor betalen, maar zelfs dan zou ik hem hier halen voor die paar tientjes verschil.
Pagina: 1