Mijn huidige HTPC draait Windows met daarop een aantal (web)applicaties. Deze webapplicaties wil ik zoveel mogelijk online houden bij de overgang naar de nieuwe installatie onder Ubuntu server. Aangezien ik niet veel tijd heb voor de installatie, kan het dus wel een aantal weken kan duren voordat de nieuwe installatie volledig online kan zijn.
Nu heb ik een USB behuizing waarin ik de SSD kan zetten en ik dus vanaf kan booten. Zo zou ik iedere keer als ik niet bezig ben met de installatie, de HTPC naar de huidige Windows installatie kunnen booten en daarmee de webapplicaties online houden.
Uiteindelijk moet dan natuurlijk de SSD uit de USB behuizing overgeplaatst worden naar de HTPC behuizing.
Ik ben er niet zeker van dat dit zonder meer zal werken. Problemen waaraan ik denk zijn:
Nu heb ik een USB behuizing waarin ik de SSD kan zetten en ik dus vanaf kan booten. Zo zou ik iedere keer als ik niet bezig ben met de installatie, de HTPC naar de huidige Windows installatie kunnen booten en daarmee de webapplicaties online houden.
Uiteindelijk moet dan natuurlijk de SSD uit de USB behuizing overgeplaatst worden naar de HTPC behuizing.
Ik ben er niet zeker van dat dit zonder meer zal werken. Problemen waaraan ik denk zijn:
- Het device waarvanaf geboot wordt, zal veranderen van /dev/... naar /dev/sda1 oid?
- Mogelijk andere instellingen van de bootloader?