Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Dat tweakers

Mijn laptop doet raar en als ik in de bios check geeft hij een error die aangeeft dat de hdd kapot is. Dit is nu al voor de 3de keer in korte tijd en ik ben furieus. De vervangen schijven moeten toch wel van slechte kwaliteit zijn? Ik hou me alweer vast om het aan mijn ouders te vertellen, want die zullen denken dat het allemaal mijn schuld is. Wat nu? Er een SSD insteken? Ik kan nu bv wel nog gamen, maar heb af en toe een free ze. De error die ik had was hdd Quick 1 303.

Ik kan mijn laptop echt amper missen ivm school etc...

Heeelpp :D

Mvg mutn

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:24
Je moet er ook geen water in gooien...
Serieus; specs van het systeem (o.a. chipset, OS, drivers, type schijven), gebruik en vervoer (altijd vaste plaats, of overal mee naar toe, in een onbeschermde tas), defineer 'korte tijd' en omschrijf fouten helderder.
Als je hulp wilt hebben moeten we weten wat de feiten zijn.

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
HP Pavilion dv6 6150eb. HDD is niet meer de originele en is nu een Toshiba 932GB MQ01ABD100 ATA Device. Die HDD zit er nu nog geen maand in (dat noem ik dus korte termijn). Op aanraden van de reparateur de laptop NOOIT verplaatst als hij aanlag. Als ik hem mee neem smijt ik er allerminst mee.

Ik merkte plots een freeze van 10 sec. terwijl ik TF2 aan het spelen was en sindsdien heb ik er bij zware taken weer last van. Ook is de laptop plots traag geworden.
http://www.laptopshop.be/...on-dv6-6150eb-azerty.html => dit is hem.

Ik ben eigenlijk vooral bang voor de reactie van mijn ouders, want "het zal mijn schuld zijn"...

Tijdens de free zeshoor ik ook weer ggekraak uit de hdd komen...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 23:25 ]

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11 21:50
Na de 2de kapotte hdd had je reparateur beter je laptop nagekeken.
Je kan heel veel pech hebben maar een apparaat gaat nie zomaar stuk. Er zal ergens iets zijn aan de laptop dat die fouten op de hdd veroorzaakt, je vervangt best niets tot je de oorzaak hebt gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dat die reparateur volgens mij niet eerlijk werkt. Ik deed mijn laptop vorige keer binnen voor de kapotte HDD en had toen perfect werkende batterij. Toen ik mijn laptop terug kreeg, was de batterij echter plots dood? Ook duurt het gemiddeld 4 weken om de HDD te vervangen bij hem, wat eeeerrrruuugggg lang is als je taken moet maken voor school.
Alles wijst nu weer op de HDD. Straks komen mn ouders terug. Het wordt weer tof.
Ook snelle scan gedaan met Norton: niets gevonden, dus een virus is het waarschijnlijk ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 23:35 ]