draadloos netwerk maken

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekenaar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2020
Beste experts,

Schoonmoeders een ipad kado gedaan voor haar verjaardag.
Maar nu deel 2 een draadloos netwerk aanleggen.
Het lijkt me niet al te moeilijk heb een wireles router in huis gehaald.
Uiteraard ligt er al internet via een kabel en modem, waar ook tv en telefoon aanhangt.
Handleiding al doorgelezen en het lijkt me allemaal duidelijk.
Of zie ik wat over het hoofd?
Krijg ik te maken met de firewall van Windows?

mvg Nick

[ Voor 11% gewijzigd door tekenaar op 16-03-2013 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:10
Wat gebeurd er als je alles aan sluit? Kan weinig mis gaan en als er dan iets niet werkt is het ook makkelijker om gericht te helpen. Wil je toch gerichte hulp dan is het misschien slim om je bestaande apparatuur wat duidelijker op te sommen dan een kabel, een modem en een wireless router.... denk aan merk/type etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekenaar
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-07-2020
Hey Mark,

Er gaat nog niks fout en dat verwacht ik niet, ik wou wat beginnerstips krijgen.
Ik zit ook op de site van schoonepc te lezen maar krijg het idee dat de computer in verbinding met de router moet komen?
Of kan de computer gewoon op de modem, blijven ik heb 2 poorten op mijn modem?

mvg nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Doe het gewoon zoals de handleiding het voorschrijft... Stel daarna gerichte vragen met een type hardware en software die je gebruikt erbij... Zo kunnen we helemaal niets. Als je niet durft te proberen moet je iemand anders inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 16:09
Een topic op voorhand openen is niet de bedoeling.

Het staat je uiteraard vrij om een topic te openen als je problemen hebt, maar zelf wat initiatief tonen is wel het minste wat verwacht wordt.

Verder staan hier meerdere topics die wel interessant zijn als je wat gezocht had. Als je een bestaand netwerk wilt uitbreiden met wifi raad ik je aan om dit topic eens door te lezen:

[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Ook is het raadzaam om de faq hier even door te nemen, het groeten in elke reply is bijvoorbeeld niet nodig
Het algemeen beleid #topicplaatsen

Dit topic is gesloten.