Werklaptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-07 12:28
Dag allemaal,

Ik ben er niet zo in thuis dus vandaar mijn vraag. Zoek voor mijn zus een goede werklaptop. Budget is niet meteen eerste issue.

Ik dacht zelf aan een Sony. Het moet geen NetBook ding zijn maar ook niet te groot (beetje zoals die kleine macbooks zeg maar, al hoeft het niet zo dun).

Wensen:
- liefst ssd en hdd combi
- goede CPU (vergelijkbaar met een i5 3550 ofzo)
-8gb geheugen
- geen games, wel hdd films afspelen (hd4000 zou al prima zijn dus)
- cd romis lekker maar geen noodzaak

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Wat is je budget? Als het budget het toelaat zou ik zeker voor de MacBook Air 11'' gaan, of 13''. De 13' is vooral handig door de goede schermresolutie, maar de 11'' heeft ook wel een goede resolutie voor een 11''. Als je geen MacBook wil, kan je nog altijd bij Asus of Sony kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Budget denk 1500 ofzo.
Dacht eerst ook aan een Apple maar dat is voor haar een hoop gedoe, weer wennen aan een ander systeem enzo. Daarom dacht ik inderdaad aan asus of Sony.
Lastige is, ze heeft wel enige opslagcapaciteit nodig 500gb liefst) maar een ssd is ook wel een must vind ik, in een pc vandaag de dag :-)
Kom niet helemaal door al die Sony modellen heen :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 08:51

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik zou zelf kijken naar de HP Elitebook-series en de Lenovo Thinkpad W-series. Zijn in mijn ervaring allebei oerdegelijke laptopfamilies, hardware is specifiek gericht op workstation-applicaties (denk aan Firepro/Quadro-kaarten bijvoorbeeld) en de accuduur is doorgaans prima. Zijn wel wat grotere lompere laptops, maar m.i. is de verhoging in productiviteit (indien je zware software gebruikt) dat meer dan waard.

Maar wat het lastig maakt om een goed advies te geven: wat voor werk moet ze op de laptop doen? En wat bedoel je nu eigenlijk met "de kleine macbooks zeg maar", want ik vind 13" klein hoewel andere mensen hier blijkbaar direct aannemen dat je het over een Air hebt.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
13 inch idd :)
Geen belachelijk zware applicaties, meer het grotere office werk zeg maar. Wel veel grote bestanden.
Niet kleiner dan 13 inch, wegens typegemak.

Hoe ingewikkeld is het om Windows op een Apple te zetten? Wil dat een beetje of blijft dat een mwah optie? :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-07 08:51

McGryphon

Veul vrouwkes!

Ik heb er zelf geen directe ervaring mee, ik weet enkel dat mijn broertje het niet voor elkaar krijgt windows goed werkend te krijgen op zijn macbook.
Wat ik je zelf zou aanraden is overigens om dan toch minder dan 1500 euro uit te geven, gezien je eisen. Indien je geen zwaardere applicaties (CAD oid) hoeft te draaien kan je met een half zo dure laptop ook al prima toe als het goed is. Computers zijn tegenwoordig door de bank genomen zo krachtig dat je enkel voor games of zware technische applicaties dan wel beeldverwerking meer uit moet geven dan ~800 euro om soepel te werken.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Dat is alvast goed nieuws :)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-07 15:17
Ik gebruik Windows 7 en Windows 8 op mijn MacBook (testdoeleinden) in combinatie met Parallels Desktop.
Dat werkt in ieder geval prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Als je van Windows afkomt, is het wennen aan OS X echt niet moelilijk, ik heb het zelf ook meegemaakt en het is eerder makkelijk........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
Mijn vrouw vond het een drama, mijn zus gaat dat dus ook niet trekken vrees ik.
Ze heeft ook Windows pc's sowieso en een nas etc. Ze houdt het het liefst bij Windows.

Als ik zo rondkijk, is het best lastig om een vrij kleine full HD te vinden met zowel een 500gb schijf als een 128 gb ssd erin. Iemand een tip?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-06 19:36
Misschien eens een kijkje werpen op Asus zenbooks. leuke ultrabooks met jou aangegeven opties.
Pagina: 1