Windows 8 crasht na ontwaken standby

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:12
Beste Tweakers,

Ik heb een wat vreemd probleem, mijn laptop (VAIO F21Z1E/BI) crashed soms bij het ontwaken uit de standby stand, kort gezegd werkt de laptop volkomen perfect en loopt nooit vast en 8 van de 10 keer gaat hij ook probleemloos in en uit de standby stand maar af en toe blijft hij bij het ontwaken hangen en krijg ik de BSOD smiley en binnen een fractie van een seconde gaat hij dan direct opnieuw opstarten.

Ik gebruik de laatste drivers van Sony met uitzondering van de videokaart waarvoor ik de laatste drivers van nVidia gebruik, ook Windows 8 is volledig up2date. Hardware matig lijkt het sowieso geen probleem, ik kan FurMark en Prime95 uren naast elkaar laten draaien zonder een enkel probleem en ook tijdens TombRaider en SimCity geeft hij geen krimp.

Ik heb wel geprobeerd de logboeken te bekijken maar ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik zou moeten beginnen, ik kan niet direct een aanknopingspunt vinden. Zouden jullie mij snel een startpunt kunnen geven?Want ik vind het nogal vervelend aangezien ik graag energie bespaar en mijn laptop daardoor vaak in standby gaat als ik even 10/20 minuten weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:03

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 20:12
Tx voor de tip, blijkt natuurlijk dat die nog nooit een geheugen dump gemaakt heeft omdat ik mijn wisselbestand uit heb staan (8GB RAM) :( Helaas komt het probleem heel random, als ik hem nu 10 keer achter elkaar in standby gooi doet hij het niet, meestal pas na een tijdje...