Problemen met upgraden HDD naar SSD Samsung Series 5 Ultrabo

Pagina: 1
Acties:

• Denzis
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-12-2025
Beste tweakers,

Ik heb sinds een week een samsung ultrabook series 5. met 500 GB HDD en 24 gb Msata SSD.

Nou heb ik vandaag een samsung 840 250 GB SSD gekocht en deze probeer ik te installeren.

Ik wilde eerst een verse installatie doen maar op de een of andere manier krijg ik hem niet op een USB geboot (of de SSD zelf). Ik heb veel gezocht en heb al een aantal dingen uitgezet in de bios om hem op de usb te booten. Waaronder fast boot etc.

Ik vermoed dat dit komt omdat het boot gedeelte van de msata SSD roet in het eten gooit. maar heb geen idee hoe ik deze kan uitzetten.

Als tweede heb ik geprobeerd de Samsung Data Migration tool te gebruiken, maar deze geeft een error aan bij het defragmenteren van de SSD.

Ook heb ik geprobeerd het os via een andere pc op de SSD te zetten en hem dan na installatie in de samsung te zetten maar helaas, wilt hij nog steeds niet booten op iets anders dan de normale HDD.

Kan iemand mij helpen? Ben op dit moment al weer de hele dag zoet met dit probleem en wordt er gek van.

https://www.youtube.com/@droommotor

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:56

Quad

Doof

Wil je de installatie overzetten naar de SSD?
Ik raadt je iig aan om gewoon een schone installatie te gebruiken ivm caching van je 24GB mSata.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Denzis
Quad schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:20:
Wil je de installatie overzetten naar de SSD?
Ik raadt je iig aan om gewoon een schone installatie te gebruiken ivm caching van je 24GB mSata.
Dat lukt dus sowieso niet omdat hij niet wil booten op een usb met windows 8 erop.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:56

Quad

Doof

Heb je de installatie van Windows 8 correct op je USB gezet dmv een USB tool?
Kan je in het bootmenu überhaupt USB als boot kiezen?

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Denzis
Quad schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:23:
Heb je de installatie van Windows 8 correct op je USB gezet dmv een USB tool?
Kan je in het bootmenu überhaupt USB als boot kiezen?
Ja en ja!.

Heb hier ook nog een dell optiplex 620 staan waarbij hij goed op boot.

Ik heb de usb bovenaan in de bootlijst gezet.
Fastboot uit.
USB opladen in hibernation aan.

Maar zodra ik de SSD er in zet en de laptop op de usb wil booten krijg ik een scherm te zien waar ik drie dingen kan selecteren.

De usb, de ssd en de windows boot manager. Maar geen enkele keuze doet wat.

:'(

EDIT: op een of andere wonderbaarlijke wijze pakte, de data migration tool dit keer wel. Hij zit er dus nu in en werkt prima. Daarna nog met ssd magician van samsung het os geoptimaliseerd voor de ssd.

werkt prima.

[ Voor 14% gewijzigd door Denzis op 16-03-2013 17:52 ]