Toon posts:

WMP en een externe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik wil graag een externe harde schijf aanschaffen om mijn laptop en pc van dezelfde muziek te kunnen voorzien en om zo in totaal een flink geheugen vrij te maken. Nu vraag ik mij echter af of WMP niet iedere keer opnieuw alle muziek gaat ophalen van de externe HD op het moment dat ik hem loskoppel en weer aankoppel. Dit is dan ook mijn vraag; gaat WMP iedere keer opnieuw de muziek ophalen bij opnieuw aankoppelen of wordt de gehele muziek bibliotheek direct herkent?

Verwijderd

Van oorsprong bewaard WMP de afspeel lijst. Dus als je de schijf aankoppelt voor het afspelen van deze lijst is er niks aan de hand. Je kan ook overwegen om Winamp te testen (voor audio) die de lijst veel sneller aanmaakt bv.

Verwijderd

Topicstarter
Winamp heb ik een tijdje geprobeerd maar ik ben ook nogal van de grafische vormgeving en die vind ik toch aardig tegenvallen bij Winamp helaas. Verder werkt het wel mooi, maar zie ik geen bijzondere voordelen t.o.v. WMP behalve het sneller aanmaken van lijsten.

Nog een vraagje; voldoet een USB2.0 aansluiting voor het afspelen van muziek vanaf een externe HD?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 17:13 ]

Verwijderd

Dat kan makkelijk. Een mp3 of .wav is max 1MB/s en z’n schijf doet 100MB/s ong.

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 18:25
Ik zie geen reden om een USB2.0 schijf aan te schaffen als je voor een hele kleine meerprijs ook een met USB3.0 kunt kopen.

Voor die drie keer dat je de doorvoorsnelheid nodig hebt (overzetten van al je bestanden bijvoorbeeld) is het heel prettig om de hogere snelheid te hebben!

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu