Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Hallo tweakers!

Ik ben in het bezit van een M11X van Alienware, daar is laatst een toetsenbordje kapot van gegaan. dus daar is een nieuwe voor gekomen. Nu is het een redelijk dun toetsenbordje én is die backlit. Hus heb ik het toetsenbordje voorzichtig gestript en kom ik uit op 2 onderdelen:
-toetsenbord mechanisme
-onbekend doorzichtig plastic plaatje

nu is mijn vraag, weten jullie of het plastic het onderdeel is dat voor het licht zorgt? ik heb wel ervaring met LED's maar dit is ook geen diode naar mijn mening?

Mocht dit plaatje voor licht zorgen kan ik dit in een andere laptop doen. Aangezien hij al met al nog geen 1mm dik is kan dit zo onder een bestaand toetsenbord zonder al te veel gepruts. vooral omdat het een toetsenbordje van een 11' laptop gaat die onder een 17' laptoptoetsenbord komt. Proberen kan altijd, daarom ook in het forum casemodding. Verwacht wel wat probleempjes met solderen ect. :9

en zo ja, enig idee met hoeveel stroom ik dit plaatje moet voeden? kan ik hem gewoon koppelen aan het USB powerboard? het komt uit een bruin 5 pins-connectortje met zo'n flip switch die je wel vaker tegenkomt in laptops. Alleen kan ik niks vinden over voltage of amp's. Dus heb echt geen flauw benul. :/

foto's:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img818/1650/imag0594o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img521/2606/imag0595t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img708/2607/imag0596a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img826/900/imag0597e.jpg

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
De plaatjes zijn nogal klein dus ik kan het niet precies zien, maar je kunt het toch gewoon testen. Hang het plaatje aan je oude laptop (zonder toetsenbord erboven) en kijk wel gedeelte oplicht. vervolgens even met de multimeter nagaan welk voltage er op staat en dat kun je waarschijnlijk wel aftappen van een usb poort in je andere laptop.

Het bevestigen zal denk ik wel een probleem worden aangezien alles in een laptop nogal een tight fit heeft. Tevens moet je er rekening mee houden dat de verdeling van het licht waarschijnlijk niet maar gaat kloppen, omdat de andere latop een groter toetsenbord heeft. En het licht komt meestal niet tussen de toetsen door, maar onder de toetsen uit. Je moet er dus ook rekening mee houden dat je andere toetsenbord toetsen heeft waar verlichting achter kan anders heb je er nog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
tsja, de foto's mogen niet breder zijn dan 533 pixels vandaar..zal kijken of ik de full-res foto's kan uploaden dmv links..

Vervolgens ga ik hem monteren in een BTO 17CL36, die zo hier en daar wel een gootje heeft waar een snoertje doorheen kan. Het gaat niet om een macbook gelukkig :9

ook is het onderframe van het toetsenbord gewoon doorzichtig plastic en is het een chiclet toetsenbord. Maar dat geeft natuurlijk geen garantie. Ik zal kijken hoe het zit en misschien geeft het een leuk eindresultaat. Anders is het er sneller uit dan hij erin ging :P

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:56

Axon

Dikke tetten

Ik denk dat dit in het 'kleine mods' topic hoort :) Verder wel een leuk idee. Ben benieuwd of het werkt!

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster.
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02:03
Wat je in de tweede plaatje ziet zijn volgens mij de leds (met de weerstanden).
Ik denk dat het plastic plaatje wordt gebruikt om het licht te verdelen.
Waarbij de doffe plekjes op het plastic zullen oplichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Axon schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:15:
Ik denk dat dit in het 'kleine mods' topic hoort :) Verder wel een leuk idee. Ben benieuwd of het werkt!
hmm ik wist niet zeker waar ik dit moest plaatsen, een aangezien ik de 'kleine mod' pagina beetje onoverzichtelijk vond leek me dit een beter idee :9 ik zal jullie op de hoogte houden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Booster. schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 21:20:
Wat je in de tweede plaatje ziet zijn volgens mij de leds (met de weerstanden).
Ik denk dat het plastic plaatje wordt gebruikt om het licht te verdelen.
Waarbij de doffe plekjes op het plastic zullen oplichten.
heb hiermee zojuist geëxperimenteerd en je hebt gelijk! op het 2e plaatje zie je de diode's. Die lichten op en het plaatje is voor de rest niet opgelicht. Nu zijn die witte stipjes speciale lichtabsorberende stipjes. Waardoor die vel oplichten in het licht. Ook als je het plastic perfect recht houd en je kijkt er vanaf de rechter zijde in zie je een blauwe lijn. Het werkt als een soort van gerichte Edge-led. Slim idee! :9

ik zal morgen eens kijken of ik nog een multimeter in huis heb, anders moet ik naar de loods. :)

Pagina: 1