opzoek naar een server maar welke

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-07-2020
Hallo,

Ik ben op zoek naar een sever maar weet nog niet precies welke.
Het is de bedoeling dat de server aan 4 computer zit verbonden. Op de sever staan allemaal video bestanden. Deze moeten er snel en makkelijk af te halen zijn.

Ik had het volgende in me hoofd,

HP Proliant Microserver N40L (658553-421) -> netwerk hub -> computers

Is dit wat of kan ik beters wat anders doen met dat geld.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Het gaat enkel om centrale bestandsopslag? Heb je al een NAS overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Elke willekeurige NAS zal voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
Het gaat inderdaad eerst om bestand omslag van een goeie 20TB dat elke week meer word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoe denk je in de HP Proliant Microserver N40L 20+ TB aan opslag te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaar dat je linkt naar een server met maximaal 1 TB opslagcapaciteit?
Als je het over 20 TB opslag hebt kun je maar beter alvast aangeven wat je budget is. Vond je dat niet belangrijk genoeg om meteen even te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
budget is rond de 500 euro eerst. incl kabels enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
kroezy schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:19:
budget is rond de 500 euro eerst. incl kabels enzo
Dan zet die 20 TB maar uit je hoofd, dat gaat namelijk veel en veel meer geld kosten. Maar bedoel je niet 20GB aan videobestanden? Dat zou namelijk een stuk realistischer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D
Voor dat geld heb je niet eens genoeg opslag aan consumentenharddisks. Van harddisks die je in een server stopt vraag je sowieso al iets meer dus zou ik niet voor de budgetoplossingen gaan maar voor de harddisks die daar speciaal voor worden gemaakt.
En dan heb je nog niet eens de behuizing en dergelijke.

Is dit soms een huiswerkopdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroezy
nee is geen huiswerk opdracht. Maar hoeveel euro moet ik aan denken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:05
Wat verwacht je precies?

Als het puur en alleen gaat om een paar bestanden te delen, voldoet een NAS meer dan prima.

Ik zie nergens je budget, en nergens iets concreets. Zo'n microserver is leuk.. of niet. Zonder meer info is er 0,0 over te zeggen.

En wat noem je 'snel'? Je noemt ook al een hub in de topicstart. Dat, en snel, gaat niet echt samen anno 2013.

Ik krijg niet het idee dat je echt serieus hebt gekeken. Als je 20Tb nodig hebt, hoe wou je dat uberhaupt fysiek in zo'n microserver krijgen?

Ook moet je eens nadenken over welke read- en write performance je nodig hebt, en daar een passend raidlevel voor kiezen. Ik zou eens kijken bij een wat hoger model NAS. Zeker met 20 Tb die groeit zou ik naar een 12-bay ding gaan, dan kun je in de toekomst ook nog eens wat bijplaatsen.

En je budget van 500 eur.. Ik hoop dat je begrijpt dat dat t budget is net een beetje controller? Voor 20Tb in een ook maar enigszins serieuze set zal je toch snel naar de 3-4k gaan..
( 10x pricewatch: Western Digital Red WD30EFRX, 3TB in RAID6, in een pricewatch: QNAP Turbo Station TS-1079 Pro en je zit op 3,5k voor 24Tb effectief)

En hoe denk je dat spul te gaan backuppen?

Inmiddels heb je in dit topic al voldoende hints gekregen om te beseffen dat een microserver, 500 eur en 20Tb compleet nergens over gaat.

Zoek eerst eens wat naar serieuze kandidaten, en open dan, indien nodig, een topic in de juiste categorie. Een NAS is zoiezo geen netwerk-gerelateerde vraag, en gezien je magere TS al helemaal geen PNS waardig.

[ Voor 11% gewijzigd door DJSmiley op 16-03-2013 16:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.