Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:37
Mijn pa heeft momenteel nog een 8 jaar oude Nokia telefoon maar nu moet ook hij overstappen op een slimme telefoon. Hij kan niet veel met computers, vind het al heel wat dat hij een filmpje op youtube kan kijken, dat zegt al genoeg denk ik.

Zelf zou ik voor een hoger model kiezen maar gezien zijn gebruik is een telefoon in het midden segment voldoende. Zat te denken aan een Nokia Lumia 620 met Windows 8 maar heb mijn vragen bij dit besturingssysteem. Er zijn natuurlijk meer telefoons dan die Nokia, maar mijn pa is behoorlijk merk vast. (anders had hij ook geen Philips TV gehad maar een panasonic/sharp..)

Mijn vraag is of Windows 8 voldoende gebruiksvriendelijk en waarom dat zo is. Android is natuurlijk ook een optie maar ik heb niet de indruk dat dat de top is van gebruiksvriendelijkheid.

Kan hem natuurlijk alles uitvoerig uitleggen maar ik wil wel dat hij er wat meer mee kan dan alleen bellen anders kan hij net zo goed zijn oude telefoon behouden.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijn moeder heeft een Lumia 710 (WP 7.5) en als zij ermee kan werken dan kan iedereen het. Mijn moeder is de grootste digibeet op deze aarde.

Ik krijg ook bijna nooit vragen over het ding. Met mijn pa (die dagelijks met computers werkt) en zijn Android toestel was dat wel even anders* :X

*Dat was nog met een HTC Desire, en sindsdien is Android wel flink vooruit gegaan :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Als je tevreden bent waarom upgraden, veel oudere telefoons kunnen ook een fotootje maken en internetten kan je op de PC doen :) Windows 8 is zeer geschikt als 'touchescreen' OS zoals je voor moderne telefoons prima kan gebruiken. Echter is het een persoonlijke voorkeur of je dit nieuwe OS ook waardeert, vaak kan je wel als alternatief een andere OS installeren als de firmware etc dit toelaat.

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:37
@Glashelder : Bedankt voor je toelichting, zit in de zelfde situatie als jij, wil niet constant gevraagd worden voor uitleg, ook al doe ik dat graag. Hij is sinds 1 jaar zelf ook aangesloten op internet + asus laptop en digitale TV dus dat is al een hele vooruitgang.

Heb zelf ook al een beetje gekeken naar de functionaliteit en het bevalt me wel. Het Home screen zou ik dan kunnen indelen met grote iconen met Bellen, e-mail, Internet en Whatsapp.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:59

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:09:
Echter is het een persoonlijke voorkeur of je dit nieuwe OS ook waardeert, vaak kan je wel als alternatief een andere OS installeren als de firmware etc dit toelaat.
Volgens mij kun je dat met alle WP8 toestellen vergeten, die zitten aardig dichtgetimmerd.

En terecht overigens, geen idee waarom je wat anders zou willen :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:45
Ik herken het verhaal van Glashelder. Over het algemeen krijg ik minder vragen over WP7/8 dan over Android/iOS

Het leven is te kort om te testen

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:15
WP 8 is zeer geschikt voor de digibeet. Dit omdat het een rustig en overzichtelijk OS is. Firmware is lastig aan te passen en zoals vermeld, waarom zou je dat willen. Het werkt goed en stabiel. En je hebt niet allerlei iconen en vreemde benaming. Gewoon tiles met bellen , mail etc. Ik zou in dezen voor WP gaan. Ik denk zelfs dat het een stap naar meer online gedrag verbeterd vanwege de gebruiksvriendelijkheid. Mocht men dat willen natuurlijk.
Pagina: 1