• ghostpost
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo,

Ik had vorige week een Popcorn hour A300 gekocht. Mooi klein apparaat en redelijk snel. Ik had een ac ryan met een 3tb hdd en alles wat ik erop stond, had ik ff op mijn pc gezet. HDD via mijn pc geformatteerd en in de popcorn gezet. ik heb hem via het de popcorn geïnstalleerd en hij werkte.

ik ging hem aansluiten op de pc via de bijgeleverde usb 3.0 kabel(dat heeft mijn pc ook). Ik kwam erachter dat dat niet werkte. ik had op de popcornsite even gezocht en toen bleek dat ik een patch moest installeren voor ''usb slave voor schijven meer dan 2tb''. dit gedaan en toen was hij zichtbaar. via Ext2Fsd heb ik hem writable gemaakt en ik heb alles er weer op gezet. vanmorgen gecontroleerd of alles erop stond en dit was het geval.

de popcorn weer aangesloten op mijn tv en toe dacht ik film te gaan kijken, maar het was alles behalve dat. Lokale media stond het rode cirkeltje met de streep erdoor en in in onderhoud van het setup-menu was de hdd niet zichtbaar. hetsteld naar de fabrieksinstellingen en toen was hij wel weer zichtbaar.

mooi film kijken dacht ik, maar weer niet. map video is leeg, terwijl ik alles erin gezet had. hdd er weer uit, want via de usb 3.0 ziet mijn pc hem niet. losse hdd weer aangesloten op de pc en toen kon ik er wel in kijken.

inderdaad de video-map is leeg, maar het vreemde is dat de muziek-map wel gewoon ongeschonden is. als ik naar mijn computer ga en ik klik op eigenschappen van de hdd, dan zie ik dat ik nog 884 gb van de 2.72 tb beschikbaar heb. hij is dus gewoon 75% vol, maar mijn films en series zie ik niet meer.

kan iemand mij aub helpen, want ik ben eigenlijk een beetje furieus dat ik 1.12 tb aan films en series kwijt ben

mvgr Dennes