Toon posts:

[Synology] 'de bewerking is mislukt'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wie kan mij helpen?

Sinds vandaag, steeds als ik in de web-interface probeer in te loggen krijg ik de melding:

"De pagina op 192.168.1.99:5000 meldt het volgende: De bewerking is mislukt." Vervolgens word ik weer teruggestuurd naar het inlogscherm.

Wat ik heb geprobeerd:

- Java geupdate
- Andere browsers: safari, chrome, firefox
- Ander OS: Windows, OSX, iOS

Ik kom er gewoon niet meer in! Zeer irritant en nergens iets te vinden is de KEDB van Synology.

Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/13ca7db0feca6d7e71842a010fc3783e.png

Dank.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:53

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je NAS al eens gereboot?

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Al eens gedaan. Toen werkte hij weer maar nu heb ik het probleem weer. Inmiddels heb ik hem weer uitgezet.

/edit: reboot werkt. Maar voor hoelang is de vraag. Al de 3e keer...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 13:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet lang dus!! Ik was nog geen 20sec in mijn control-panel en kreeg de melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/0afe92f7d4262570e5eb2c4975de241c.png

Werd direct afgemeld en kom er nu dus weer niet in...

afp, ftp blijven gewoon werken...

/edit: oorzaak gevonden:

Een bug in DSM.

Op het moment je DSM-help opent en een zoekopdracht doet zal hij de bovenstaande melding geven en moet je hem dus weer rebooten.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 14:32 ]

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:39
Misschien toch een goed idee om om de DSM opnieuw te instaleren. Ik neem aan dat je 4.2 draait?

Een kennis kwam ook niet meer normaal in de webbrowser en heeft toen opnieuw de DSM geinstaleerd en was daarna van dat probleem verlost.

Blijkbaar gaat er toch iets mis met het updaten naar 4.2, ook met die van mij heb ik de nodige problemen sinds de laatst DSM update en ik zit er ook sterk over te denken een nieuwe install te gaan doen

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:37:
Misschien toch een goed idee om om de DSM opnieuw te instaleren. Ik neem aan dat je 4.2 draait?

Een kennis kwam ook niet meer normaal in de webbrowser en heeft toen opnieuw de DSM geinstaleerd en was daarna van dat probleem verlost.

Blijkbaar gaat er toch iets mis met het updaten naar 4.2, ook met die van mij heb ik de nodige problemen sinds de laatst DSM update en ik zit er ook sterk over te denken een nieuwe install te gaan doen
Heb mijn gisteravond al opnieuw geinstalleerd. HDD geformatteerd en de nieuwste DSM ingeladen.

Zou iemand eens kunnen testen of deze bug ook bij jou het voorkomt?

Open DSM help en voer rechtsboven een zoekopdracht uit. Bijv 'dlna'.

Na 10sec word je eruit gegooid en moet je hem rebooten. Ik denk dat het een bug in DSM is.

/edit: maatje van mij even het zelfde laten doen en ook zijn DSM crasht als gevolg van de zoek-query.

DSM 4.2

Ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit ervaren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 14:46 ]

• freaky35
Geen last hier dat de dsm chrasht met het zoeken in dsm help zowel niet in Internet Explorer als Chrome, hebben julile toevallig hetzelfde type synology?

Ik be een 1511+ misschien dat er toch verschil zit in de betreffende firmware per type

[ Voor 9% gewijzigd door freaky35 op 16-03-2013 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:54:
Geen last hier dat de dsm chrasht met het zoeken in dsm help, hebben julile toevallig hetzelfde type synology?

Ik be een 1511+ misschien dat er toch verschil zit in de betreffende firmware per type
Ja. de 112j

• freaky35
aha dat zou het kunnen verklaren, dan zal de bug wel zitten in de firmware van de 112j.
Als jullie beide het naar de update hebben, herinstallatie niet helpt.

Ook al en andere browser geprobeert trouwens??

Verwijderd

Topicstarter
freaky35 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:57:
aha dat zou het kunnen verklaren, dan zal de bug wel zitten in de firmware van de 112j.
Als jullie beide het naar de update hebben, herinstallatie niet helpt.

Ook al en andere browser geprobeert trouwens??
Beide zijn nauwelijks 2 dagen oud. Direct vanaf scratch geïnstalleerd en dus geen updates.

Ja.. zelfde ervaring in Safari.

• freaky35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:59:
[...]

Beide zijn nauwelijks 2 dagen oud. Direct vanaf scratch geïnstalleerd en dus geen updates.

Ja.. zelfde ervaring in Safari.
sorrie verkeerd gelezen,wat je nog zou kunnen doen is een firmware terug erop zetten.Persoonlijk vind ik 4.2 te vol met bugs. Ik heb deze ook maar het werkt allemaal minder als met 4.1 :X .
De eerste en ook hopelijk laatste matige update.

En ik zit er over na te denken om daar weer naar terug te gaan,want die werkte wel stabiel en goed.

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 16-03-2013 15:06 ]

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 16:04
Ik krijg dezelfde melding als ik even mijn netwerkverbinding verlies(2 netwerken, verbinding via wan, bij overschakelen van het ene netwerk naar het andere)
Pagina: 1