Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Kridri
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 27-08 12:56
Beste tweakers,

Nu Windows 8 een tijdje uit is en ik persoonlijk graag gebruik op de pc. Had ik gedacht om mijn eerste W8 phone te kopen. Ben al een tijdje aan het zoken en kwam op deze 3 uit:

http://tweakers.net/price...wart.html,Nokia Lumia 920
- 4.5"
- 1280x768
- Dubbele led
- 8.7 Mp
- 1 Gb ram
- Qualcomm Snapdragon S4
- 32 Gb rom

http://tweakers.net/price...wart.html,Nokia Lumia 620
-3.8"
-800x400
- Enkele led
- 5 Mp
- 1/2 Gb ram
- Qualcomm Snapdragon S4
- 8 Gb rom

http://tweakers.net/produ...umia-820/,Nokia Lumia 820
-3.3"
-800x400
- Enkele led
- 8 Mp
- 1 Gb ram
- Qualcomm Snapdragon S4
- 8 Gb rom

Nu vroeg ik mij af welke zouden jullie kiezen. En is het verschil tussen Lcd en amoled zo beduidend anders.

Alvast bedankt,

Kridri

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Op alle fronten hebben ze andere specs, dus wat ligt je het beste qua formaat en budget.

• Kridri
Budget ligt rond de 450 ik was dus geneigd om naar de 820 te gaan. Maar als de 920 een pak beter is kan ik het budget wel opschroeven naar 550. Maar dan moet het wel spectucair beter zijn. Of kan de 620 al uit de voeten? Formaat maakt ook niet uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Kridri op 16-03-2013 13:21 ]

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-11 09:41

Bullet NL

Eigen Wijs

Dit type aankoopadvies hoort in ons Mobile AankoopAdvies Forum! -----> Move to MAA

Je vergelijkt nu toestellen van 1 merk uit verschillende prijsklassen, misschien moet jij je budget eerst even duidelijk maken voordat anderen je van goed advies kunnen voorzien.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Kridri
Bullet NL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:21:
[mbr] Dit type aankoopadvies hoort in ons Mobile AankoopAdvies Forum! -----> Move to MAA [/]

Je vergelijkt nu toestellen van 1 merk uit verschillende prijsklassen, misschien moet jij je budget eerst even duidelijk maken voordat anderen je van goed advies kunnen voorzien.
Als er andere merken zijn die ook een w8 phone maken en qua kwaliteit bekend staan mogen jullie mij dit ook altijd meedelen en zal ik daar onderzoek naar doen.

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Persoonlijk zou ik op dit moment nog niet veel aan een WP8 telefoon uitgeven. De budget modellen zoals de 620 of zelfs de W1 van Huawei werken prima. Het aanbod van apps is bij WP nog steeds redelijk beperkt, waardoor je investering van 450 euro gevoelsmatig wellicht niet genoeg op gaat brengen.

Bekijk WP8 eerst eens een tijdje met een goedkope instapper. Mocht je het echt wat vinden, dan kan je altijd nog voor iets duurders gaan. Het is mij overigens niet helemaal duidelijk waarom je een smartphone wilt (apps, camera, snelheid)? Dat zou het geven van advies wellicht iets makkelijker maken. ;)

Zelf heb ik laatst een Huawei W1 gekocht. Echt super goedkoop ding, maar zeer snel! Draait WP8 zeer vlotjes, en als je niets om een fancy camera of super geweldig scherm geeft, dan is dat wellicht ook een optie. Ik gebruik zelf een iPhone 5 en zie daardoor natuurlijk verschillen. Natuurlijk is de camera beter van de iPhone 5, het scherm mooier en de afwerking prachtig. Maar is dat het verschil in prijs waard (dik 500 euro meer)?

[ Voor 26% gewijzigd door Reb87 op 16-03-2013 13:29 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat verwacht je van een toestel met een budget van 450? Kijk daar eerst eens naar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kridri
Ik heb opdit moment een Nokia express music ;). En omdat deze op het einde van zij leven is zou ik graag een nieuwe willen. Dus voor de gewone gsm functies maar ook voor de typische smartphone functies zoals mail, internet, etc.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 21:45
Kridri schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:29:
Ik heb opdit moment een Nokia express music ;). En omdat deze op het einde van zij leven is zou ik graag een nieuwe willen. Dus voor de gewone gsm functies maar ook voor de typische smartphone functies zoals mail, internet, etc.
Dan lijkt me een budgetmodel zoals de 620 of de W1 genoeg.

Verwijderd

Dan volstaat een simpel toestel met WP 7 van 100€ ook.

• Kridri
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:30:
Dan volstaat een simpel toestel met WP 7 van 100€ ook.
Waarom zou ik eiegenlijk een toestel kopen dat binnen een jaar EOL is? De meetse van mijn gsm gaan gemiddeld 4 a 5 jaar mee. Dus wil wel een toetsel wat me kan bijhouden.

Verwijderd

Dat is geen enkel toestel. De support is meestal maar een jaar of 2 voor wat betreft updates van het besturingssyteem. Het gaat er meer om dat je totaal niet aangeeft wat je nu wilt en verwacht van een toestel.
Hoe kunnen wij nu zeggen welke camera voldoende is als we niet weten of je foto's maakt? Of welke schermgrootte bij jou past? Mail lezen kun je ook op een 2" scherm....

• Kridri
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:35:
Dat is geen enkel toestel. De support is meestal maar een jaar of 2 voor wat betreft updates van het besturingssyteem. Het gaat er meer om dat je totaal niet aangeeft wat je nu wilt en verwacht van een toestel.
Hoe kunnen wij nu zeggen welke camera voldoende is als we niet weten of je foto's maakt? Of welke schermgrootte bij jou past? Mail lezen kun je ook op een 2" scherm....
Ik verwacht een toetsel dat goed, soepel werkt. Makkelijk te connecten met al reeds gebruikende windows 8 apparaten (laptop, tablet) en nas. Foto's maken zal ik doen als ik ergens rap een foto van moet hebben. Maar als ik echte kwaliteits foto's wil zal ik mijn nikon wel pakken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kridri schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:31:
[...]

Waarom zou ik eiegenlijk een toestel kopen dat binnen een jaar EOL is? De meetse van mijn gsm gaan gemiddeld 4 a 5 jaar mee. Dus wil wel een toetsel wat me kan bijhouden.
Of je neemt nu ene ~200 euro toestel, over 2 jaar een nieuw toestel van 200 euro, zit je nog ver onder je budget :)

De W1 kan je voor net 150 euro krijgen :)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Kridri
SinergyX schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:39:
[...]

Of je neemt nu ene ~200 euro toestel, over 2 jaar een nieuw toestel van 200 euro, zit je nog ver onder je budget :)

De W1 kan je voor net 150 euro krijgen :)
Moet wel zeggen dat ik nokia ken que bouwkwalieteit in tegentselling to huawei. Wat is jullie menig hierover.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ken nokia en de lumia 800, en die viel mij erg tegen.

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-11 21:45
SinergyX schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:48:
Ik ken nokia en de lumia 800, en die viel mij erg tegen.
Mijn Lumia 800 is net een tank, kan overal tegen.

• Kridri
triesvan schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 14:50:
[...]

Mijn Lumia 800 is net een tank, kan overal tegen.
Ik heb ooit mijn nokia express laten vallen van de trap. Nam hem op en kon doorwerken. Ik weet geen ormaal gedrag. Maar daar moet een gsm wel tegenkunnen vind ik.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Tja, die resistieve touchscreens waren van kunststof, nu heb je capacitief da's natuurlijk wel wat anders. Ze zijn kunnen best wat hebben, soms ook wel een val, maar wanneer ze verkeerd terechtkomen, kan 't zomaar einde oefening zijn, Gorilla of niet, 't blijft toch glas.

Je hebt nu een 5800XM, neem ik aan? Dat was een toestel, dat veel bood, voor een relatief lage prijs, dit vindt je nu terug in de Lumia 620. Er komen nog een 520 (goedkoper) en 720 (duurder dan 620, met betere camera) . Al deze telefoons hebben gemeen, dat ze, met Nokia WP apps, toch wel een meerwaarde bieden, tegenover WP8 telefoons van andere merken, maar dat ligt er uiteraard aan, in hoeverre je die apps gebruikt.

Zoals je je gebruik beschrijft, zou je idd voldoende hebben, aan een goedkoper model, of zelfs een WP7, want wanneer een toestel over een tijdje geen updates meer zou krijgen, wil dat niet zeggen, dat hij stopt met werken :), je hebt je XM immers ook tot nu toe gebruikt en die is ook al jaren EOL. Maar de nieuwste versie is uiteraard handiger, wanneer je wat langer met een toestel wil doen.

Zelf heb ik de 920 en, eerlijk gezegd, zou, wat ik ermee doe, ook met de 820 kunnen, maar ik vond de 920 mooier :). Tevens zitten er enkele innovaties in de 920, die de meerprijs waard zijn, imo, wanneer je daarom geeft. Doe je dat niet, is de 820 een prima toestel, waarbij je ook nog eens de batterij kunt vervangen, wat me wel prettig lijkt, wanneer je hem een aantal jaren wil gebruiken. Ook kun je een geheugenkaartje plaatsen. Geheugenkaartslot en verwisselbare batterij heeft de 620 ook, de 920 niet. Overigens staat er een tikfoutje in je OP, de 820 heeft geen 3.3, maar een 4.3 inch scherm.

WP8 telefoons krijgen straks een upgrade naar WP9 (bij WP7 -> WP8 was dat niet 't geval), dan zou de 1/2GB RAM van de 620 't toestel mogelijk wat minder soepel kunnen doen lopen, dan de modellen met 1GB. Maar aan de andere kant kost hij nu ook veel minder, zodat je dan, indien nodig, een nieuwe kunt kopen.

Ben je trouwens al eens een winkel binnengelopen, om de toestellen eens in de hand te nemen? Dat is belangrijk, 't kan mee- of tegenvallen. De 820 en vooral de 920 zijn toch serieus groter en zwaarder, dan je XM. 't Beste zijn dan MediaMarkt en/of Saturn, die hebben echte toestellen, geen dummies, dan kun je ook de schermen vergelijken, maar de 620 zul je er waarschijnlijk nog niet kunnen zien.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik zou de 620 adviseren. Nokia bied wat software features die ander W8 toko's niet meeleveren.
Verder is de 620 niet te duur, dus kun je inderdaad over een tijdje makkelijker afscheid van nemen als je wil. Verder is het formaat niet te groot om van alles mee te doen (gelijk aan iPhone 3GS).

• Kridri
Marly schreef op zondag 17 maart 2013 @ 04:12:
Tja, die resistieve touchscreens waren van kunststof, nu heb je capacitief da's natuurlijk wel wat anders. Ze zijn kunnen best wat hebben, soms ook wel een val, maar wanneer ze verkeerd terechtkomen, kan 't zomaar einde oefening zijn, Gorilla of niet, 't blijft toch glas.

Je hebt nu een 5800XM, neem ik aan? Dat was een toestel, dat veel bood, voor een relatief lage prijs, dit vindt je nu terug in de Lumia 620. Er komen nog een 520 (goedkoper) en 720 (duurder dan 620, met betere camera) . Al deze telefoons hebben gemeen, dat ze, met Nokia WP apps, toch wel een meerwaarde bieden, tegenover WP8 telefoons van andere merken, maar dat ligt er uiteraard aan, in hoeverre je die apps gebruikt.

Zoals je je gebruik beschrijft, zou je idd voldoende hebben, aan een goedkoper model, of zelfs een WP7, want wanneer een toestel over een tijdje geen updates meer zou krijgen, wil dat niet zeggen, dat hij stopt met werken :), je hebt je XM immers ook tot nu toe gebruikt en die is ook al jaren EOL. Maar de nieuwste versie is uiteraard handiger, wanneer je wat langer met een toestel wil doen.

Zelf heb ik de 920 en, eerlijk gezegd, zou, wat ik ermee doe, ook met de 820 kunnen, maar ik vond de 920 mooier :). Tevens zitten er enkele innovaties in de 920, die de meerprijs waard zijn, imo, wanneer je daarom geeft. Doe je dat niet, is de 820 een prima toestel, waarbij je ook nog eens de batterij kunt vervangen, wat me wel prettig lijkt, wanneer je hem een aantal jaren wil gebruiken. Ook kun je een geheugenkaartje plaatsen. Geheugenkaartslot en verwisselbare batterij heeft de 620 ook, de 920 niet. Overigens staat er een tikfoutje in je OP, de 820 heeft geen 3.3, maar een 4.3 inch scherm.

WP8 telefoons krijgen straks een upgrade naar WP9 (bij WP7 -> WP8 was dat niet 't geval), dan zou de 1/2GB RAM van de 620 't toestel mogelijk wat minder soepel kunnen doen lopen, dan de modellen met 1GB. Maar aan de andere kant kost hij nu ook veel minder, zodat je dan, indien nodig, een nieuwe kunt kopen.

Ben je trouwens al eens een winkel binnengelopen, om de toestellen eens in de hand te nemen? Dat is belangrijk, 't kan mee- of tegenvallen. De 820 en vooral de 920 zijn toch serieus groter en zwaarder, dan je XM. 't Beste zijn dan MediaMarkt en/of Saturn, die hebben echte toestellen, geen dummies, dan kun je ook de schermen vergelijken, maar de 620 zul je er waarschijnlijk nog niet kunnen zien.
TX, voor de info. Ga eens bij de plaatselijk shop kijken en zal beslissen ben nog aan't twijfelen tussen de 620 en de 820.

Pagina: 1