Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

mijn huidige telefoon is op (htc desire) en het abonnement loopt af (oud vodafone abonnement). Dankzij vodafone red wordt ik weggejaagd bij Vodafone, dus ik ga naar T-mobile.

Met het iSmart 75 abonnement heb ik (via studentmobiel.nl) de eerste 18 maanden een prijs van 29 euro, daarna de laatste 6 maanden volle mep á 38 euro. Dat heb is denk ik het beste wat ik met mijn verbruik kan doen (zonder in te leveren op service, tele2: grrrrrr!).

Maar nu ben ik dus in dubio over het toestel. Ik kan (zonder toestel bij te betalen) gaan voor samsung galaxy s3 of voor 170 euro de HTC one (die pas in mid april geleverd wordt). Ik twijfel op een paar punten:

De HTC one heeft een beter scherm, maar ik zal weinig gamen en voornamelijk media afspelen. Dus dat leipe scherm is niet nodig
HTC heeft volgens review een uitstekende batterij-tijd, maar accu is niet verwisselbaar :/ .
HTC heeft geen uitbreidbaar geheugen (maar ik maak met mijn smartphone gebruik van muziek, browsen, lezen en lichte games die 32GB niet vol).

Aan de upside kan ik er (denk ik) van uit gaan dat de HTC de komende 2 jaar (looptijd van abo) het goed moet doen, terwijl ik dat dus van de galaxy niet weet.

Welk van de 2 zouden jullie me aanraden?

Dankjulliewel voor de hulp alvast!

TL;DR: Is de galaxy s3 komende 2 jaar nog voldoende? Zijn problemen met de HTC one accu over 2 jaar waarschijnlijk?

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
HTC One is wel baas, maar daar betaal je ook voor. Aangezien u niet zo'n zware eisen hebt kunt u het makkelijk af met een s3'tje

druk en typefouten voorbehouden

Verwijderd

Topicstarter
Geld is absoluut het probleem niet. Het is no problemo om eenmalig 170 te betalen. Mijn vraag is voornamelijk welk van de 2 voor mijn gebruik beter zal zijn.

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Kan je dat niet beter een note 2 kopen, aangezien je films gaat kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Chris Smoove schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:19:
Kan je dat niet beter een note 2 kopen, aangezien je films gaat kijken.
Jazeker, die note 2 stond ook echt op mijn lijstje. Maar ik heb kleine handen en ben ook van plan mijn mobiele toestel in de broekzak te dragen. Anders was dat zeker een optie geweest! In een gewone broekzak is dat niet comfortabel, denk ik helaas.

Verwijderd

Wat zijn nu precies je eisen? Ik lees alleen dat je een goed scherm wilt (maar niet super goed omdat je niet gaat gamen?). Welke grootte, welk budget, welk besturingssysteem, garantie, ondersteuning updates, batterijduur (waarom wil je een verwisselbare batterij?) etc. Wil je aluminium toestel, glas of plastic?

Media kijken kun je ook op een iPhone 3G. Wat bedoel je met media.

Kortom: hoe duidelijker je zelf je eisen formuliert, hoe beter het advies zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:22:
Wat zijn nu precies je eisen? Ik lees alleen dat je een goed scherm wilt (maar niet super goed omdat je niet gaat gamen?). Welke grootte, welk budget, welk besturingssysteem, garantie, ondersteuning updates, batterijduur (waarom wil je een verwisselbare batterij?) etc. Wil je aluminium toestel, glas of plastic?

Media kijken kun je ook op een iPhone 3G. Wat bedoel je met media.

Kortom: hoe duidelijker je zelf je eisen formuliert, hoe beter het advies zal zijn.
Ik snap dat ik een beetje onduidelijk over kan komen, excuses! Mijn eisen (op volgorde van belang):

- Snel (ik wil zo min mogelijk wachten op het laden van menu's, pagina's en applicaties)
- Betrouwbare accu (ik wil me niet te veel in hoeven houden tijdens het gebruik en gemakkelijk het eind van de dag halen)
- Moet zeker 2 jaar (abonnementsduur) voldoende zijn op de vorige 2 punten
- Scherm grootte minstens 4,5" (en minstens 720p)
- En toegang tot 32 gb of meer

En met media bedoel ik geen films, maar afleveringen van series (22 min ps)

Dankjewel voor de hulp alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2013 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk (heel eerlijk) ben ik gewoon van plan de HTC one te fixen. Heeft specificaties waar ik zeer tevreden over ben, fantastische reviews en past binnen mijn budget.

Echter, mijn extra vraag is om redenen waarom ik dat níet moet doen. Dus: denken jullie dat een onverwisselbare accu een probleem gaat worden? Bij de iPhone is dat ook geen probleem...

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Je zegt 't zelf al: hele volksstammen hebben met meerdere generaties iPhones geen problemen met de niet-verwisselbare accu gehad en 'n accu houdt het onder normale omstandigheden ook wel twee jaar uit. Je kunt natuurlijk pech hebben, maar dan kun je de accu nog altijd laten verwisselen, hoewel je je toestel dan wel een tijdje kwijt bent.

Heb je trouwens wel even gecheckt, of 't bereik van T-Mobile goed genoeg is op de plaatsen, waar je regelmatig komt? Dat is n.l. niet overal 't geval en 't voortdurend contact moeten houden met 'n slecht netwerk, kan een accu behoorlijk leegtrekken, dat scheelt wel 'n paar uur per dag.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Heb hier een Nokia N8 van ruim 2 jaar oud, accu is niet verwisselbaar en nog goed. idem van een iPhone3GS.
Wat een voordeel van de Samsung is, er zijn aftermarket accu's verkrijgbaar die meer capaciteit hebben dus langer meekunnen.
Verder denk ik dat de specs van de S3 zodanig goed zijn (en daarnaast de updates van Samsung ook regelmatig uitkomen), plus de grote use base, dat je met dit toestel niet echt verkeerd kan zitten.
Wat de One betreft, die is van de laatste generatie en in je broekzak waarschijnlijk ook steviger door de aluminium unibody, versus plastic Samsung.
Verder heeft de One een full HD scherm plus speakers aan de voorkant wat juist media consumptie prettiger maakt.
Als laatste, advies kijk in een telecom winkel wat lekker in de hand ligt.
Ik heb in ieder geval voor mezelf de One in gedachten zodra leverbaar.
Pagina: 1