Waarmee bedienen jullie je HTPC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarmee bedienen jullie je HTPC?

Ik ben op zoek naar een full-keyboard+muis/trackball combi.

Gebruik nu een Trust media center keyboard, maar daar ben ik niet echt over te spreken. Toetsaanslagen en muisbewegingen worden vaak helemaal niet doorgegeven, de radiolink is onbetrouwbaar dus. Ik heb een nieuwe in bestelling staan, hopelijk gaat die beter werken.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/products/thumbs/005038/trust_wireless_media_center_keyboard_kb2950.jpg

In een oude doos heb ik nog een Lite-on SK-7100 liggen, maar die kan niet meer gebruikt worden vanwege ernstige generatieconflicten (ps/2 voor het keyboard gedeelte en serieeel (!!) voor het muis gedeelte.

Het is wel een keyboard wat erg stevig aanvoelt, zeer solide. En goed in de hand ligt.

Afbeeldingslocatie: http://i.neoseeker.com/p/Hardware/Input_Devices/Keyboards/Silitek_SK-7100_profilelarge.gif

Maar helaas niet echt bruikbaar meer met moderne hardware.

Wat gebruiken jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:56
M'n ouders hebben deze, werkt prima.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1313479749.png

pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard

[ Voor 41% gewijzigd door haarbal op 16-03-2013 13:12 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Logitech DiNovo Mini. Wil nooit iets anders meer. Doet het al jaren hier perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik gebruik 3 dingen (en dat geeft eigenlijk al aan dat ze alle 3 niet volledig voldoen)
- Logitech mediaboard pro: handig tobo + muis ineen
- Logitech harmony: klein en gemakkelijk
- Logitech mini wireless mouse:

Afbeeldingslocatie: http://www.jmsinfo.com/images/Logitech_Cordless_MediaBoard_Pro_fur_PS3.jpg

Het mediaboard pro is te groot om continu op je bank te leggen, dus irritant om op te pakken/weg te leggen. Harmony voldoet voor XBMC maar ik kan er niet iets anders mee dan de knoppen die ik ingesteld heb. De losse muis maakt het mogelijk om wat meer te kunnen doen op de PC (downloaden) maar is weer onhandig in XBMC.

Uiteindelijk gebruik ik het meeste de mini muis omdat die prima op de bank kan liggen en je er gemakkelijk films mee kunt starten. Dit doe ik dan niet in XBMC maar gewoon via MediaPlayer HC. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Momenteel geen HTPC, maar de vorige die ik had bediende ik gewoon met een X10 Medion Remote. Nu heb ik de laptop aan de TV en stereo hangen, en gebruik ik gewoon een draadloos toetsenbord en muis van Logitech.

In de planning staat nog wel een HTPC, en dan zal ik gewoon een afstandsbediening gebruiken. Muis en toetsenbord zal dan niet meer gebruikt worden, tenzij er een keyboard en/of muis echt nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:56

franssie

Save the albatross

Ik gebruik gewoon de android app voor XMBC, mijn vriendin heeft 'm ook. Werkt prima.
Mocht ik op de desktop moeten dan via remote desktop via de laptop, komt niet zo vaak voor.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:56
Ik gebruik zowel voor Mediaportal als XBMC de MCE Remote

Voldoet nog steeds prima, terwijl ik ze in 2005 heb aangeschaft toen ik begon met MCE 2004/2005.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/1291890117.jpeg

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 11:44
Ik heb een harmony gebruikt, in eerste instantie in combinatie met een dinovo mini en een mx air. Later in combinatie met een K400 die hierboven ook getoond is. Allen hebben voor en nadelen is mijn ervaring. Enkel een afstandsbediening mist voor mijn gevoel altijd de muis functie. De dinovo mini is een prima ding, maar gaf soms wat probleempjes met het reageren van de muis. Een "volledig" toetsenbord als een K400 is echter weer iets moeilijker uit het zicht te leggen dan een dinovo en dat zie ik ook wel als een nadeel.

Ik zie nog niet meteen wat dit met software te maken heeft, dus vandaar dat ik je topic even ga verplaatsen. Overige Hardware lijkt mij dan de meest voor de hand liggende plek

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:58
DJvL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 16:41:
Ik gebruik zowel voor Mediaportal als XBMC de MCE Remote

Voldoet nog steeds prima, terwijl ik ze in 2005 heb aangeschaft toen ik begon met MCE 2004/2005.
Hier hetzelfde, zat toentertijd bij m'n Hauppauge PVR-500 MCE kaart en hoewel die inmiddels vervangen is door 2 DVB-C kaarten gebruik ik de AB nog steeds icm MP en XBMC. Aangevuld met een cheap draadloos desktop setje van Medion voor internet werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253615

Een Logitech Harmony 885:
Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.nl/images/products/600x400/177/logitech-harmony-885-advanced-universal-remote.33527985.jpg

En een Rii Mini:
Afbeeldingslocatie: http://img.tjskl.org.cn/nimg/c2/a2/4147b90bee9fa07734e2ae01e556-0x0-1/rii_mini_2_4g_wireless_keyboard_with_touchpad_amp_laser_pointer_or_led_white_light_rechargeable_li_ion_rt_mwk01_upgrate.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 17:08
99/100 keer gewoon mijn MCE Remote.

Soms trek ik deze uit de la.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/20808/23137.jpg

(vooral na installatie/upgrade voor het invoeren van shares/paden)

[ Voor 4% gewijzigd door FireDrunk op 16-03-2013 20:57 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Die Trust werkt bij mij gewoon niet goed. Op 2 meter afstand begint het ding al muis en toetsen te missen.
Een nieuwe gekocht - exact hetzelfde probleem. De radioverbinding is gewoon bagger, waarschijnlijk vanwege een zeer hoge wifi activiteit in de omgeving.

Ik ga maar kijken of ik de oude kan modificeren met een externe antenne ..:(
En ondertussen dit keyboard ruilen voor een Logitech K-400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:32
Afbeeldingslocatie: http://itecsoftware.com/wp-content/uploads/2012/05/apple-wireless-keyboard.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-05 18:05

Barbas

Gallego!

MCE remote in combinatie met de Harmony 650.

Mejor así

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 11:40
Ik heb een tijd die trust gebruikt maar de trackball was nogal gevoelig voor stof/kattenharen.

Ik heb nu ook de k400 en die werkt uitstekend, goede prijs/kwaliteit verhouding wat mij betreft! En daarnaast gebruik ik een logitech harmony voor volume, enzovoort.

[ Voor 15% gewijzigd door PhoeniX- op 19-03-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 10:59
Ik gebruik de afstandsbediening van mijn televisie. De signalen worden doorgestuurd via HDMI CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
Deze heb ik ook, maar werkt hier echt kansloos slecht.

Op meer dan 3 meter afstand heb ik gewoon geen bereik met de originele dongle. Daarnaast werkt het toetsenbord niet meer als ik mijn hand rechtsboven het touchpad houdt (over de rand van het toetsenbord).

Ook heb ik erg vaak last van lag. De opdrachten worden onthouden en dan komt alles in één keer eruit.

Daarnaast moet ik richten op mijn HTPC. Als de hond er tussendoor loopt doet hij het al niet meer. En als ik er recht voor sta, maar naar het plafond richt doet hij het ook niet.

Ik heb nog niks getest met andere ontvangers, maar mijn standaard ontvanger zit achterin mijn HTPC en die werkt erg slecht in combinatie met dit toetsenbord.

Iemand een andere suggestie om op 5 meter je HTPC te bedienen? Dus niet een toetsenbord wat niet meer werk als je niet op je apparaat richt....

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-03-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Logitech Harmony 555 voor 99,9% van de keren dat ik wat wil kijken.

Logitech toetsenbordje met touchpad voor het geval er iets mis is. Maar dat doe ik bijna altijd via VNC vanaf de laptop.

Mediacenter is bij mij een Mac Mini met Plex overigens, misschien maakt dat ook nog wat uit. VNC zal niet op elk apparaat mogelijk zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 17:58

Tijntje

Hello?!

StealthyPeanut schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:04:
[...]

Op meer dan 3 meter afstand heb ik gewoon geen bereik met de originele dongle. Daarnaast werkt het toetsenbord niet meer als ik mijn hand rechtsboven het touchpad houdt (over de rand van het toetsenbord).

Ook heb ik erg vaak last van lag. De opdrachten worden onthouden en dan komt alles in één keer eruit.

Daarnaast moet ik richten op mijn HTPC. Als de hond er tussendoor loopt doet hij het al niet meer. En als ik er recht voor sta, maar naar het plafond richt doet hij het ook niet.

Ik heb nog niks getest met andere ontvangers, maar mijn standaard ontvanger zit achterin mijn HTPC en die werkt erg slecht in combinatie met dit toetsenbord.

Iemand een andere suggestie om op 5 meter je HTPC te bedienen? Dus niet een toetsenbord wat niet meer werk als je niet op je apparaat richt....
Ik heb zelf ook de pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard maar heb hier echt geen last van.
Wel is het bij mij de K400r

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarrin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-04 06:39
Gisteren ook de K400 gekocht. Vind hem juist wel fijn, omdat hij een slag kleiner is dan de eerder genoemde Logitech Mediabaord Pro. Daarnaast heeft de K400 een groter trackpad.

Bereik van de K400 (en andere gekoppelde Unify apparaten) zijn bij mij prima in orde.

Ik heb ook eventjes nog de diNovo Mini gebruikt, maar vind dit persoonlijk niets. Geef mij maar een volledig Tobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReijMan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 23:48
Ja, ben ook grote fan! Je kan er op zitten, staan, knoeien... en het touch-pad is beter dan de gemiddelde laptop.
Werkt (tot nu toe) een jaar op een setje batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
StealthyPeanut schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:04:
[...]

Oh, dat is slecht nieuws :(
Ik heb de Trust KB-2950 ingeleverd bij Zercom en in plaats daarvan een Logitech K400 besteld.

Volgens mij werken al die dingen met 2.4GHz dongles beroerd op enige afstand. Leuk voor je muis die naast je laptop ligt, maar een paar meter is al te veel gevraagd, blijkbaar.

Edit
Blijkbaar zijn er ook positieve ervaringen. Waarschijnlijk heeft het te maken met andere wifi activiteit op 2,4GHz. Wellicht wordt het beter als je je wifi router op een ander kanaal zet of zo.

Ik vermoed dat die dongles in het midden van de 2.4GHz zitten, dus ik ga maar eens testen met m'n router op kanaal 1 of 13.

Ik zal m'n ervaring hier delen.

[ Voor 13% gewijzigd door joopv op 27-03-2013 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-05 10:54
joopv schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:17:
[...]

Oh, dat is slecht nieuws :(
Ik heb de Trust KB-2950 ingeleverd bij Zercom en in plaats daarvan een Logitech K400 besteld.

Volgens mij werken al die dingen met 2.4GHz dongles beroerd op enige afstand. Leuk voor je muis die naast je laptop ligt, maar een paar meter is al te veel gevraagd, blijkbaar.
Bij mij werkt hij erg slecht, maar hierboven werkt hij wel goed. Kan ook in combinatie zijn met andere hardware natuurlijk.

Ik bedien met de K400 het volgende;

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 40,95€ 40,95
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 59,-€ 59,-
1Fractal Design Node 605€ 140,40€ 140,40
1Scythe Samurai ZZ Rev.B€ 22,36€ 22,36
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 34,-€ 34,-
1Kingston ValueRAM KVR16N11/4€ 24,95€ 24,95
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 43,40€ 43,40
1Kingston SSDNow V Series V300 60GB€ 54,99€ 54,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 420,05

Mijn ontvanger zit achterin.

Wat is nou eigenlijk het beste voor draadloze invoer?

Verbinding (invoer)
Bluetooth 2.0
Bluetooth 2.1
Bluetooth 3.0
PS/2
USB 1.1
USB 2.0
Bluetooth 1.0
Bluetooth 1.1
Bluetooth 4.0

Draadloos:
Draadloos bluetooth
Draadloos radiogestuurd
Draadloos wifi

[ Voor 63% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-03-2013 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-05 14:25
Meestal (99%) een iPhone 4S met de XBMC app. Werkt echt super. Zelfs de libary is op de telefoon af te lezen, je hoeft dus niet meer te scrollen in XBMC :P

Heel soms de logitech K340 icm Anywhere MX :)

[ Voor 19% gewijzigd door jens17 op 27-03-2013 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-05 14:12
CEC beste uitvinding ooit!! verder een iphone 4s met xbmc app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik heb de Logitech K400 inmiddels in gebruik. Met alleen de dongle in een USB poort was het bereik net zo waardeloos als met de Trust KB-2950.

Echter, er bleek nog een of ander merkwaardig USB male-USB female ding in de doos te zitten. Ik dacht eerst dat het een soort verloopje was voor diepliggende USB poorten, maat het bleek een "range extender" te zijn.

Ik heb geen idee wat dat ding precies doet, maar in ieder geval zijn de problemen met het waardeloze bereik er mee opgelost! *O* *O*

Ik ben toch wel razend benieuwd hoe dat ding werkt, wat het ding precies doet. Zou het ook werken met de Trust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 17:16

FlyEragon

Alien Monkeys

Keysonic ding, zuipt batterijen en range is maar beperkt tot 3 meter o.i.d wat net te weinig is. Moet dat ding nog steeds hacken zodat het bereik meer wordt en de blauwe ledjes loshalen, want elke keer als je een toets aanraakt wordt je getrakteerd op een blauwe LED right in your face.

Oja, heb ook nog een Harmony 550, maar wordt niet heel vaak gebruikt, moet toch nog vaak het internet op op de htpc om dingen te downloaden of sites te bezoeken.

Afbeeldingslocatie: http://www.maisondunumerique.com/media/catalog/product/cache/1/image/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/A/C/ACK-540RFplus_zoom.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door FlyEragon op 03-04-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 01:05
Ik gebruik een Zotac ID84 icm Openelec.

Bij de Zotac zat al een MCE remote die het aardig doet maar ik heb de opera addon voor xmbc en die werkt natuurlijk fijner met een muis/trackpad. Ik heb daar een Airmouse voor besteld uit China maar ben niet echt blij hoe dat werkt. Je zit maar een beetje in de lucht te bewegen en meestal zit je toch naast de knop die je wilde hebben. Wellicht een K400 overwegen.

Mijn oom heeft deze speler met ab:
http://store.sony.com/p/NSZ-GS7/en/p/NSZGS7

Werkt geweldig met Google TV maar de trackpad van de ab is helaas niet compatible met linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Gebruik zelf een Logitech K400, doet het wel goed. Alleen het aan/uit knopje had beter op de bovenkant kunnen zitten, zoals bij de K750. Vergeet 'm vaak uit te zetten, meegeleverde batterijen zijn nog niet leeg, dus er zal wel iets aan power management worden gedaan.

Toetsen zijn een beetje aan de kleine kant en hij had wel wat breder gemogen.

Nog een diNovo Edge overwogen, maar de trackpad van de K400 doet multitouch onder Win8 en de diNovo kennelijk niet, dan maar de K400. Ook nog eens aantrekkelijk geprijsd.

Die Lite-on SK-7100 zou je kunnen aansluiten op zoiets als dit voor comptabiliteit met moderne machines;
http://www.ebay.nl/itm/251252803893
http://www.ebay.nl/itm/380480280560

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 03-04-2013 17:14 ]

Pagina: 1