[Macbook Early 2011] USB Boot problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-05 02:06
Allen,

Ik probeer al weken een dual-boot setup te maken met Mac OS 10.8 en Windows 8. Ik heb recent mijn superdrive vervangen en hier een extra harddisk bij gezet waardoor installeren via Boot camp niet meer werkt.

Het probleem is nu als volgt; voorheen als ik een Windows 8 bootable USB stick maakte met de officiele tool van Microsoft op een Windows PC dan kon ik netjes kiezen bij het inhouden van de ALT toets om in BIOS mode de installer te starten of EFI mode. Echter nadat ik heb geprobeerd om de Windows installatie op de 2de harddisk te zetten kan ik niet meer vanaf USB booten. Als ik een externe USB CD drive aansluit en wil booten vanaf de Windows 8 DVD krijg ik wel netjes de keuze, echter als ik dan voor EFI boot kies dan geeft die aan "Missing operating system" terwijl hij voorheen wel netjes in de EFI Windows 8 setup kwam.

Iemand enig idee wat hier mis gaat of hoe ik dit kan fixen? Ben een beetje ten einde raad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-07 12:35
Is je 2e drive wel fat32 met mbr geformateerd? Anders lukt het idd niet.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snors
2de drive net geformateerd, maar nog steeds geen Windows BIOS / EFI Boot keuze vanafg de USB. Ik weet zeker dat de USB zelf wel OK is aangezien deze in een Windows PC wel netjes boot + dat ik de USB stick met de Windows 7 USB Tool van Microsoft heb aangemaakt.

Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snors
Iemand :*(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuff
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
heb je hem ook met MBR geformatteerd, anders lukt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-07 17:16
Weet je wel zeker dat dit mogelijk is? Heb namelijk een paar dagen zitten kutten met Win7 installatie vanaf USB en uiteindelijk bleek dat dat gewoon niet kan met een MBP 2011 early.

Op een gegeven moment maar Virtualbox geinstalleerd, 2e schijf in VB gehangen als RAW en vanaf VB de installatie laten doen.

MBP 2011 early met een caddy ipv optical drive (samsung 830 128G).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snors
Ja ik weet het zeker. Ik kon eerst altijd wel met USB booten!!! Dat terzeide ik heb mijn superdrive in een externe behuizing gedaan en deze herkent wel de Windows en EFI boot optie. Beide werken niet terwijl dit eerst wel het geval was. Om het verhaal duidelijker te maken ik heb nu dus 2 HDD's in mijn Macbook Pro Early 2011:
- 256GB Samsung SSD met OSX erop
- 500GB Samsung HDD die leeg is en geformateerd is als een grote schijf als FAT met MBR partitie indeling

Ik wil de Windows 8 installatie booten,voorheen kon ik dit doen d.m.v. mijn USB stick maar ook via de CD. Echter nadat ik issues had met het installeren van Windows 8(komt door 2de HDD) heb ik besloten om de Windows 8 installatie op de 500GB HDD te zetten en vanaf daar de installatie te booten(wellicht dat dit hielp) maar nog steeds geen geluk. Echter na het formatteren van de HDD krijg ik de Windows 8 installatie helemaal niet meer opgestart. Het enige wat ik zie als ik ALT indruk bij USB boot is:
- Macintosh SSD(Mac OS installatie)
- Mac Recovery partitie
Geen USB niks. Als ik vanaf mijn externe SuperDrive boot dan zie ik wel gewoon de Windows/EFI boot opties echter krijg ik bij beide opties "Missing operating system". De USB en Windows 8 DVD werken wel beide op een Windows PC. Beide zijn met de Windows 7 USB Tool van Microsoft gebrand en het betreft een legale MSDN ISO.
Pagina: 1