Onkyo TX-NR616 (7.2 | 165W) met Jamo S 606

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:17
Beste tweakers,

Ik kan wel wat advies gebruiken voor aankoop versterker en speakers. ik heb nu een kleine Home cinema setje en muziek gaat via de TV speakers. Dit wil ik graag upgraden om voornamelijk meer van muziek te genieten. Voor films vind ik goed geluid belangrijk maar het hoeft niet per see van alle kanten. Vandaar onderstaande setup.

De bedoeling is dat ik de versterker gebruik voor:

- TV / films vanuit mijn Aminio Box
- Films / Series en muziek via de media speler
- Spotify

Later wil ik mijn media speler upgraden naar een HTPC vandaar dat die ook in het plaatje staat.

Afbeeldingslocatie: http://bilder.afterbuy.de/images/NPNNTZ/hifi.jpg

Vragen:
- ik heb zowel de verstekers als de speakers wel een gehoord/gezien. maar niet samen. is de combinatie goed?

- ik sluit alles via HDMI aan? of kan ik beter de optical gebruiken?

- later de HTPC, gewoon via analoog aansluiten op de versterker? of een geluidskaart met digital coax/optical nemen?

- later: als ik upgrade naar 5.1 van Jamo, heb ik nog voldoende vermogen op de versterker?

dank jullie wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-07 17:01
Gewoon alles op HDMI laten.

Ik zou er persoonlijk een 2.1 set van maken, dat is wel erg fijn voor films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Dank voor de reactie. Ik ben niet zo thuis in de HDMI, het lijkt gewoon een beetje te simpel, overal HDMI en klaar is kees. Ik zat in de Audio FAQ te lezen. Als ik het goed begrijp is S/PDIF alleen interessant als er geen HDMI is.

Ik dacht ook eerst 2.1 maar de Jamo vond ik al goede lage tonen hebben en ivm met de buren dacht ik de woofer te laten liggen. Maar misschien doe ik er toch een woofer bij als ik in de winkel sta ;). de versterker is er toch al op berekend.

Aanvullende vraag: kan de versterker ook meerdere keer 2.0 kanalen hebben ipv 7.1? Dan kan ik misschien stereo naar de keuken of slaapkamer sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door The_Woesh op 16-03-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-07 11:17
HDMI is ook gewoon erg gemakkelijk :) Laat je alleen geen Monster kabels aansmeren voor €60-€70 voor een tientje heb je een goed kabeltje dat er nog strak uitziet ook (als dat je wat uitmaakt).

En als ik het goed heb heeft je versterker een zone B, hier kan je een andere stereo set op aansluiten en ze apart aan- of uitzetten. Je kan ook ze op dezelfde zone zetten en all channel stereo gebruiken, maar dat kan je niet een van de twee aanhebben, dan zijn ze altijd allebei aan of uit.

[ Voor 19% gewijzigd door InEtVa op 16-03-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:26
InEtVa schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 13:43:
En als ik het goed heb heeft je versterker een zone B, hier kan je een andere stereo set op aansluiten en ze apart aan- of uitzetten. Je kan ook ze op dezelfde zone zetten en all channel stereo gebruiken, maar dat kan je niet een van de twee aanhebben, dan zijn ze altijd allebei aan of uit.
Stimmt:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/14488320/tweakers/onkyo_tx-nr616_rear.jpg

Gewoon een setje luidsprekers is wat makkelijker ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Brad Pitt op 16-03-2013 13:51 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
ok bedankt allemaal. 2de speaker settje voor de keuken is zo erg handig.

Iemand ervaring met speakers in combinatie met versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02:26
The_Woesh schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 17:28:
Iemand ervaring met speakers in combinatie met versterker?
Dit is wel een redelijke luidspreker voor jouw zo mooi duidelijk omschreven specifieke doel denk ik :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Brad Pitt schreef op maandag 18 maart 2013 @ 09:50:
[...]

Dit is wel een redelijke luidspreker voor jouw zo mooi duidelijk omschreven specifieke doel denk ik :)
Als ik jou was zou ik dan toch je Onkyo upgraden. Nu is je versterker even duur als 1 tweeter uit die speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:44

FeaR

In GoT we trust

The_Woesh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:10:
[...]
Als ik jou was zou ik dan toch je Onkyo upgraden. Nu is je versterker even duur als 1 tweeter uit die speaker.
Ik denk zelfs dat je dat niet redt :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1