[LG] N2R1 SSH, download van newsgroup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 23:06
Hallo,

graag zou ik newsgroup (sabnzbd?) willen downloaden via mijn nas, de LG N2R1. Ik heb gelezen dat ik daarvoor SSH moet aanzetten, en alleen weet ik niet hoe en wat.

Gebruik zelf Windows 8 PRO, en zie bijvoorbeeld in deze TUT dat ik Linux OS moet gaan gebruiken. (HOWTO: Enable SSH on N2B1 or N2R1)

Of kan ik dit ook virtueel laten draaien bijvoorbeeld via VMWare?

Zelf heb ik geen ervaring met Linux.
Boot on your PC your favorite Linux Distro.
I assume in this case /dev/sda is your HDD from your LG-NAS, and
/mnt/ext3 as your (free) mountpoint
Neem aan dat ze hiermee bedoelen dat ik hem via USB? / SATA? moet aansluiten op mijn PC?

Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

BaZnGaNL schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:38:
Hallo,

graag zou ik newsgroup (sabnzbd?) willen downloaden via mijn nas, de LG N2R1. Ik heb gelezen dat ik daarvoor SSH moet aanzetten, en alleen weet ik niet hoe en wat.

Gebruik zelf Windows 8 PRO, en zie bijvoorbeeld in deze TUT dat ik Linux OS moet gaan gebruiken. (HOWTO: Enable SSH on N2B1 or N2R1)

Of kan ik dit ook virtueel laten draaien bijvoorbeeld via VMWare?

Zelf heb ik geen ervaring met Linux.

[...]

Neem aan dat ze hiermee bedoelen dat ik hem via USB? / SATA? moet aansluiten op mijn PC?

Ik hoop dat iemand mij hierin kan helpen?
Via sata aan je pc hangen ja.

Makkelijkste is te booten van een livedisc (Usb of CD) dan kan je je eigen desktopharddisk ook loshalen zodat je zeker weet dat daar niets mis mee kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
En welke Linux distributie is het "makkelijkst" te begrijpen?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Je moet toch de commandline op. Dus dat maakt niet veel uit. Ubuntu is prima en er is genoeg over te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Ik zal eens ff kijken! Eersy nog ff op visite. Eind van de middag zal ik het eens proberen...

Hoe groot is de kans dat het verkeerd kan gaan? Of is het als je de stappen volgt het gewoon goed moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:28

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De topic titel aangepast op de inhoud van de topic start. ;)

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 16-03-2013 13:17 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Ik probeer dus nu via de commandline / terminal de SSH te installeren maar, hij vind mijn hele schijf volgens mij niet? En als de "Drive" schijf hem is, hoe kan ik dan naar deze schijf toe?

Zie screenshot voor toelichting:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img856/2602/screenshot001hk.png

[ Voor 5% gewijzigd door BaZnGaNL op 17-03-2013 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
Iemand enig idee? Of moet de schijf helemaal leeg zijn om deze tot SSH te kunnen configureren?

Pagina: 1