Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:51
Hallo,

Ik en mijn broertje spelen vaak samen men of war: Assault Squad. Wij kunnen dit allebei prima draaien, zelfs mijn broertje op zijn laptop met een HD3000. Nu hebben wij echter een mod gevonden die helemaal geweldig is (neverendingbattles), maar op den duur klapt mijn broertje er uit, omdat deze mod om nogal wat videogeheugen vraagt.

De Intel HD3000 deelt zijn grafisch geheugen met het werkgeheugen, en kan maximaal 1.7GB gebruiken, mits deze functionaliteit ook daadwerkelijk ingeschakeld wordt. Standaard is er met 8GB werkgehugen 512MB beschikbaar voor de HD3000, en als er gedetecteerd wordt dat er meer nodig is, wordt dat uitgebreid. Nu weet ik dat bij enkele andere spellen (gta 4) dit ook niet goed ging. Hier was echter een tweak voor, zodat GTA 4 wél meer grafisch geheugen kreeg toegewezen, en nu draait die zelfs op een gare laptop met een HD3000. Nu heb ik uiteraard al wat gegoogled, maar helaas zonder resultaat. Als er gevraagd wordt om de standaard toegewezen hoeveelheid Grafisch geheugen te verhogen, zijn de reacties bijna altijd dat de HD3000 toch een flutGPU is en het geen verschil zal maken. In dit geval is dat echter wél het geval, omdat het ook daadwerkelijk aanwijsbaar is dat er uiteindelijk niet genoeg geheugen is. Het spel crashed namelijk als er teveel versterking wordt gevraagd in het spel, en er dus meer objecten in het geheugen geladen moeten worden.

Weet iemand hier een tweak voor, hetzij een permanente tweak voor permanent meer toegewezen grafisch geheugen, of een specifieke tweak voor dit spel?

EDIT: nog ter informatie: in de bios van de laptop is een dergelijke optie niet beschikbaar. Misschien dat er een tweak is die je in het register toe kan passen?

[ Voor 5% gewijzigd door Garwinski op 16-03-2013 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-je kan de toegewezen geheugen grote niet aanpassen in de BIOS?
-

voor snelheid:
-test nieuwste BIOS, intel chipset driver, grafische driver, netwerk driver, audio driver en CCleaner, defragmentatie en schijf opruiming etc. (alles kan helpen)
-een goed spel crashed niet als er veel gebeurt hij zal alleen bijna stil komen te staan omdat het de frames te laat aflevert, test dus ook een aantal andere mods als het kan en troubleshoot de mod verder
-Je kan voor de lol / test ook een Windows herinstallatie doen.
-Veel games zijn geschreven in (op Win XP) 32bit code. Dus je kan overwegen een 32bits versie van XP te installeren voor meer snelheid tijdens het gamen
-zet de instellingen van het spel lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garwinski
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:51
Verwijderd schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 15:01:
-je kan de toegewezen geheugen grote niet aanpassen in de BIOS?
-

voor snelheid:
-test nieuwste BIOS, intel chipset driver, grafische driver, netwerk driver, audio driver en CCleaner, defragmentatie en schijf opruiming etc. (alles kan helpen)
-een goed spel crashed niet als er veel gebeurt hij zal alleen bijna stil komen te staan omdat het de frames te laat aflevert, test dus ook een aantal andere mods als het kan en troubleshoot de mod verder
-Je kan voor de lol / test ook een Windows herinstallatie doen.
-Veel games zijn geschreven in (op Win XP) 32bit code. Dus je kan overwegen een 32bits versie van XP te installeren voor meer snelheid tijdens het gamen
-zet de instellingen van het spel lager
Bedankt voor de reactie! Heb inderdaad even gekeken naar de bios van de laptop, en die heb ik geflashed naar een geunlockte versie. Nu heb ik wel, in tegenstelling tot voor ik hem geflashed had, het een en ander kunnen veranderen aan het toegewezen geheugen! Nu kan de laptop het spel + mod aan, op medium settings zelfs! Voorheen crashde hij zelfs op de laagste settings. Bedankt voor de tip larsiano!