Toon posts:

Blu-Ray drive leest dvd & cd niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn blu-ray drive leest alleen nog maar blu-ray discs. Voorheen kon hij DVD en CD lezen, maar sinds een paar maanden alleen nog maar blu-ray. Ik heb later nog Windows 8 geïnstalleerd, alle oude Windows 7 files er af gegooit, maar daarna deed hij het nog steeds niet.

Asus vertelde me dat het misschien een hardwarematig probleem was. Is het dan verstandig je laptop naar hen toe te sturen?

Verwijderd

Als eerst zou ik testen met een ander merk schijf en een firmware update van de drive zoeken. Als de drive eruit kan dan kan je ook alleen de drive opsturen, vaak bied een bedrijf ook een WUD (WholeUnitDispatch) aan waar een enkel onderdeel opgestuurd word voor de klant om zelf te vervangen nadat deze door techsupport defect is verklaart.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waarschijnlijk is er een defect in het lens-gedeelte wat gebruikt wordt voor het uitlezen van cd/dvd, voor Blu-Ray wordt een andere lens gebruikt en dat zou verklaren waarom Blu-Ray's nog wel gelezen kunnen worden.

A Blu-ray drive holds independent lenses for Blu-ray and DVD/CD media.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/71/BluRayLaser.JPG/800px-BluRayLaser.JPG

Testing, one, two ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak, zaken die elders op GoT besproken worden horen daar en niet hier.

Blu-rays en DVDs zijn opslagmedia, die horen in Opslagtechnologie.

Move OH->OT

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan hem geloof ik niet uit de laptop halen.
Als ik het moet repareren, moet ik dan weken zonder laptop? En kan dat het beste bij Asus of bij de lokale computerzaak?

Verwijderd

Ik zou beginnen met navraag doen over eventuele garantie en drive uitbouw mogelijkheid bij Asus en als deze te duur zijn naar de lokale PC shop lopen. Als hij wel te verwijderen is kan je ook kijken op http://www.replacedirect.nl/
Pagina: 1