Mail probleem, wie weet de oplossing?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
Het probleem is als volgt:
Mijn PC draait win2000 pro met internet sharing, de PC van mijn vriendin (windows ME)gaat via mijn PC het internet op. tot zover alles ok.....ze kan surfen en mailophalen......
Alleen mail verzenden wordt een probleem, kleine mailtjes gaan wel de deur uit, maar grotere mailtje willen niet. (grotere mailtjes zijn in dit geval mailtjes groter dan een 4 a 5 KB)
Dit probleem doet zich pas voor sinds ik over ben naar ADSL (bij planet) daar voor had ik kabel (bij sonera) en toen werkte het wel. En er is sinds die tijd niets anders veranderd dan van kabel naar ADSL.
Iemand een idee :?

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Groter dan 4/5 Kb is niet echt groot.
Maar misschien kun je een andere SMTP server gebruiken. Anders zou ik het ook niet weten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• brandon
  • Laatst online: 07-08 19:12
MTU size al gechecked ??

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 21:18
Welk sharings progje gebruik je?

En wat voor DSL abo heb je??

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem gehad,, echter van de een op de andere dag ging het weer wel???? terwijl ik nergens iets veranderd had.. mailtjes met een attachment eraan komen er zeker ook niet door hè :(
Ik heb helaas geen oplossing voor je dus, want het loste zichzelf dus op... (mischien dat het dan toch een probleem bij de provider is, iets anders kan ik er niet van maken)

• _Cyber_
Op zondag 03 juni 2001 17:45 schreef brandon het volgende:
MTU size al gechecked ??
MTU heb ik al eerder wat over gelezen.
Maar wat is dit en waar pas ik dat aan?
En kan het wel zo zijn dat het bij kabel wel werkt en vervolgens bij ADSL niet :?

• _Cyber_
Op zondag 03 juni 2001 18:42 schreef wauskes het volgende:
Welk sharings progje gebruik je?

En wat voor DSL abo heb je??
Ik gebruik gewoon de internet sharing van WIN2000 zelf.....
Ik heb een ADSL abo van Planet....de goedkoopste

• _Cyber_
nog ff een keer omhoog.........

Verwijderd

Eh!,,, wat omhoog,, GEEN VULLIGHEID HIER *D

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Je weet dat het goedkoopste ADSL abbo een upload limiet heeft van 8 KByte per seconde? Dus als je een mailtje van 100KB verstuurd, kan dit ff duren.

Heb je ook een probleem als je bijv. met FTP iets gaat uploaden naar een FTP server van iemand anders? (als je dat kan testen..) Kijk dan ook met wat voor snelheid je kan uploaden. dit om te kijken of het upload probleem alleen met mail is, maar ook bij bijv. FTP. Kan je wel fatsoenlijk gamen?

Lijkt mij op een mailserver probleem, maar kijk ff of je nog wat info kan geven.

Mijn iRacing profiel

• _Cyber_
Met de snelheid is niets mis. Ik mijn pc (die als server dient) gaat alles perfect.

De fout melding waar OUTLOOK2000 op de client pc mee terug komt is:
DE SMTP SERVER HEEFT GEREAGEERD MET EEN FOUT.
"account: pop.planet.nl,smtp server: mail.planet.nl foutnummer:0X800CCC60".

• Boudi
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

MTU omlaag naar 1372
Met dr TCP ofzo
Klaar :)

Met of zonder mayonaise?

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ja, dit heb ik ook gehad. Heb dit nooit kunnen oplossen. Heb ook goedkope ADSL abo. Heb dit opgelost door op de inetserver (dedicated dus maakt niet uit wat er op draait) Mandrake 8.0 te draaien. Sindsdien perfect!
Het typische bij mij was dat het 1 week goed heeft gedraait. Vanaf toen problemen. Ook de reinstall van de backup van die eerste week werkte het niet meer. Alles werkt, behalve mailversturen. Heel raar maar Linux is de oplossing!

• _Cyber_
Op woensdag 06 juni 2001 00:00 schreef Boudi het volgende:
MTU omlaag naar 1372
Met dr TCP ofzo
Daar ben ik ook al mee bezig geweest... en heb nog gezocht naar dat dr TCP. maar niet kunnen vinden :(
heeft iemand een linkje?

• _Cyber_
Op woensdag 06 juni 2001 00:00 schreef Boudi het volgende:
MTU omlaag naar 1372
Met dr TCP ofzo
Heb inmiddels dr TCP gevonden, en de MTU aangepast naar 1372.........maar helaas....
Moet ik nog andere instellingen maken in dr TCP, of is default goed :?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hmmm planet/wxs/hetnet probleem

heb ik op't werk ook gehad.. ge-eikel daaro bij die gasten, nix werkt naar behoren.

verander gewoon van ISP :)

hier met XS4ALL nergens nooit geen last van

Ey!! Macarena \o/

• _Cyber_
Nou HET IS OPGELOST.........
Ik heb twee dingen gedaan. het eerste is die MTU instellingen veranderd, maar dat was geen succes. Daarna heb ik ServicePack 2 geïnstalleerd en toen konden er ineens weer "grote" bestanden gemaild worden...
Ik weet dus niet of die MTU er echt wat mee te maken heeft, maar ik laat het maar zo staan.......
Ik dank jullie alle voor het actief meedenken :P
p.s. een van jullie had mij via ICQ gemaild, maar ik ben je adres kwijt, dus hierbij de oplossing.......

edit:

Heb ff de MTU waarde uit het register gesloopt en de mail werkt nog steeds, dus de oplossing is SP2

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42
Altijd gelijk weer gezeik op de provider terwijl het duidelijk om een gebruikersfout gaat.

Voordat je begint te zeiken met fouten (en dan doel ik dus niet op de threadstarter maar Raz) ga es je eigen shit nakijken op fouten...daar ligt 99.9% van de tijd de fout.

• _Cyber_
Op donderdag 07 juni 2001 09:53 schreef XTracer het volgende:
Altijd gelijk weer gezeik op de provider terwijl het duidelijk om een gebruikersfout gaat.

Voordat je begint te zeiken met fouten (en dan doel ik dus niet op de threadstarter maar Raz) ga es je eigen shit nakijken op fouten...daar ligt 99.9% van de tijd de fout.
Mee eens, alleen is SP2 NL volgens mij nog maar net uit. (ik heb hem pas sinds dinsdag)
Maar ik spreek ook uit ervaring als ik zeg dat het vaak aan de ISP ligt. Heb zelf al menig keer mijn PC opnieuw geinstalleerd omdat internet het niet meer deed en dan achteraf bleek dat het een storing of onaangekondigd onderhoud van de ISP was, en als je dan de helpdesk belt dan weten ze van niets............

Maar inderdaad, deze keer lag het aan mijn zijde, en iedereen met het zelfde probleem en win2000 moet eens de nieuwe SP proberen.
ze zijn er TOCH niet voor niets :)

Verwijderd

Beste Mensen,

Helaas is dit bij mij ook weer het probleem, hebben een xp pc als server met sygate 4.2 en win2k met sp2 geinstalleerd, maar met mail.planet.nl gaat het niet werken, iemand een oplossing?

Sababa
Pagina: 1