Windows 8 reinstalling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidrolix
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-06 15:49
hallo!

Mijn probleem is als volgt!

HD-crashed met windows 8 upgrade installatie erop

nieuwe SSD's gekocht en wil er nu windows 8 op installeren.

leen van een maat van mij windows 7 dvd, zodat ik erna opnieuw mijn windows 8 upgrade licentie kan invoeren en voila geregeld!

NIET! want ik had de windows 8 consumer preview geinstalleerd en vanuit daar geupgrade... en kan die installatie nergens meer vinden dus zou ik nu een windows licentie moeten kopen of is er een andere mogelijkheid? :'(

6000 wp west, 3000 wp oost. 5.12 kWh Marstek, Kia EV6 74,4kwh, warmtepomp 7 kw + warmtepomp boiler(120 liter), inductie koken, home assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

De upgrade key is toch naar je gemaild?

zoek eens naar de volgende afzenders;
Microsoft Customer Service Information <metrocan@microsoft.com>;
Microsoft Customer Support <Store.STOR.WW.00.EN.MSF.RMD.TS.T1S.SPT.00.EM@css.one.microsoft.com>;

Daar heb ik m'n Win8 Pro en MCE key's van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidrolix
ja maar voor de windows die ik installeerde had hij geen geldige key schijnbaar dus zal ik nu alsnog een legale windows moeten installeren voordat ik windows 8 kan installeren toch?

EDIT: oke ik was of heel erg moe na al dat windows gezeur... want in de mail kan je inderdaad de windows setup activeren en meteen je key invullen!:D

nog even kijken hoe dat afloopt

en nog hardstikke bedankt! 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Hidrolix op 16-03-2013 11:15 ]

6000 wp west, 3000 wp oost. 5.12 kWh Marstek, Kia EV6 74,4kwh, warmtepomp 7 kw + warmtepomp boiler(120 liter), inductie koken, home assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:36
heb je het geintaleerd met of zonder key van windows 7,zonder zou namelijk ook moeten werken,dat heb ik hier ook al een keer gedaan.

IIk meen ook dat windows 8 upgrade ook geheractiveerd dient te worden door ms bij een hardware wissel,je zou ms door eens over kunnen bellen.

Ik ga dat eens checken :)

edit: ik zie dat je er al uit bent gekomen :)

[ Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 16-03-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Win8 upgrade op een schone HDD installeren en daarna activeren kan inderdaad.

o.a. op deze manier; (getest en werkend bevonden)
Activate Windows 8 Pro Upgrade

Windows 8 users who noticed that the operating system can’t be activated after the installation may want to try the following workaround that worked to activate when installing Windows 8 using an upgrade on a clean PC.

Open regedit by pressing Windows-q, entering regedit and selecting the result from the list of hits.
Navigate to HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Setup/OOBE/
Change MediaBootInstall from 1 to 0
Go back to the start screen and enter cmd there.
Right-click Command Prompt and select to run it as administrator.
Type slmgr /rearm on the command line and hit enter.
Reboot Windows now.
Run the activation utility afterwards, enter your product key to activate Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidrolix
freaky35 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:18:
heb je het geintaleerd met of zonder key van windows 7,zonder zou namelijk ook moeten werken,dat heb ik hier ook al een keer gedaan.

IIk meen ook dat windows 8 upgrade ook geheractiveerd dient te worden door ms bij een hardware wissel,je zou ms door eens over kunnen bellen.
had windows 7 geinstalleerd zonder key! echter kan je op de site van MS zelf niet de installer downloaden en je key ingeven. Die geeft als enige optie via de "assistent" om een licentie te kopen en geen al in bezit hebbende upgradekey kan je invoeren.

hij is nu trouwens bezig window 8 binnen te harken dus ik wacht ff tot die is geinstalleerd en of dan alles naar tevredenheid is. :) (enige optie is dus het mailtje van de order. daarin staat dit: If you need to download Windows, write down your new product key and enter it >here<.)

(http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=262204)

[ Voor 11% gewijzigd door Hidrolix op 16-03-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jah, die mail ziet er zo uit;

Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/2274/schermafbeelding2013031i.png

Maar je hebt het mailtje dus gevonden?

Na de download, kon ik trouwens niet voor de 'create media' optie kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.eightforums.com/attachments/f1/f11/15087d1351915874t-windows-8-upgrade-iso-download-create-download-6.jpg

Dus maar de DVD set besteld.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 16-03-2013 12:07 ]

Pagina: 1