Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-05-2023
Hallo,

Ik heb zojuist mijn htpc gebouwd met de volgende onderdelen

- Moederbord MSI FM2-A75MA-E35
- CPU: AMD A10-5800K
- 8g geheugen.

Hierop is windows 8(32-bit) geinstalleerd, vervolgens XBMC geinstalleerd.
Nu wil ik een video afspelen in XBMC maar het is niet vooruit te branden beeld stottert enorm,
terwijl de windows media speler er geen enkele moeite mee heeft.
Ik heb al met de instellingen lopen spelen, en nieuwe codecs geinstalleerd maar krijg het niet voor elkaar
om een video vloeiend af te spelen. :(
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:06
Wat voor video ? welke specs? 1080p? hoeveel mbits per sec?
Kun je log posten (op pastebin) van xbmc?

wat voor videokaart..? vdpau? ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Icekiller2k6 op 16-03-2013 09:44 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:25

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hooiopdevork schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 09:40:
Hallo,

Ik heb zojuist mijn htpc gebouwd met de volgende onderdelen

- Moederbord MSI FM2-A75MA-E35
- CPU: AMD A10-5800K
- 8g geheugen.

Hierop is windows 8(32-bit) geinstalleerd, vervolgens XBMC geinstalleerd.
Nu wil ik een video afspelen in XBMC maar het is niet vooruit te branden beeld stottert enorm,
terwijl de windows media speler er geen enkele moeite mee heeft.
Ik heb al met de instellingen lopen spelen, en nieuwe codecs geinstalleerd maar krijg het niet voor elkaar
om een video vloeiend af te spelen. :(
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
We hebben echt te weinig info. Ik heb hier hetzelfde moederboard en CPU voor mijn htpc en xbmc draait als een zonnetje onder win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:49
Staat DXVA in XBMC wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
Zet audio output in system settings op directsound (wasapi als je receiver er tussen hebt zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
@Icekiller2k6: Het is een mkv-bestand 1080p, maar heb het met meerdere bestanden geprobeerd(mkv 720, of gewoon een dvd5 folder.
Ik heb geen videokaart, gebruik dus gewoon moederbord.

@Kozz: DXVA staat gewoon aan.

@Raven__NL, Ik kan deze op die niet vinden maar heb al met heel veel settings geprobeerd.

Ik heb de debug mode aangezet, en zie dat de Framerate niet boven de 4fps uitkomt en de Mem op ongeveer 2.1g van de 2.8 staat.

Ik kwam er wel achter dat windows maar 4 van de 8 gig herkende, ik heb de geheugenbanken omgedraaid, nu word er wel 8G herkent. Maar er is maar 2.8 van beschikbaar, is het misschien beter om de 64-bit van windows te gebruiken of moet niet zoveel uitmaken voor het afspelen van video's?

Tevens heb ik de bios en alle drivers een update gegeven, maar nog steeds geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hooiopdevork schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 11:46:
is het misschien beter om de 64-bit van windows te gebruiken of moet niet zoveel uitmaken voor het afspelen van video's?
Voor het afspelen maakt dat niet uit, wel voor je 8Gb mem.
Onder 32bit kan maar 3,x Gb gebruikt worden door het OS, dus alleen daarom al moet er 64bit op. ;)

MSDN: Memory Limits for Windows Releases (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Werkt het wel in een ander programma? VLC bijvoorbeeld.

Dan kun je van daaruit verder troubleshouten als het in VLC wel of niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
Ja Windows media speler speelt alles moeiteloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjosz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-07 19:04
Oja, niet helemaal goed gelezen.

Ik heb ook een probleem gehad dat het beeld stotterde. Ook de interface was traag (alleen als er een video speelde).

Speel even met je audio settings. Die veroorzaakte bij mij het stotteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als je de laatste AMD 13.x drivers gebruikt dan zit daar waarschijnlijk je probleem. Als de XBMC Gui ook al traag reageert dan is het zeker. Gebruik de oudere 12.8 of 12.10 drivers en XBMC zal soepel draaien (mits goed geconfigureerd).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Btw, met 32bit zul je inderdaad niet meer dan 4gb ram kunnen gebruiken. Maar als je er niet meer mee doet dan xbmc is dat ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste mensen

ik heb al een paar maanden geleden android tv box gekocht.

Als ik xbmc wil afspelen of een andere mediaplayer hapert mijn beeld ( buffering gaat te langzaam )
hoewel ik WIFI/lan heb blijft dit probleem zich voordoen het kastje dat ik heb heeft de volgende

specificaties

G-Box Midnight Specs:

AMLOGIC Cortex A9 M3 Neon CPU
Mali400 High Performance 3D HD GPU!
1GB RAM (DDR3)
4GB Total Internal Storage
USB Storage Extendable (Flash Drives/HDD)
SD Storage Extendable (Up to 32GB!)
802.11b/g/n internal Wifi
HDMI HD Output
Coaxial SPDIF through 1/8 Jack
10/100 Ethernet Port
Audio/Video Out
4x USB 2.0 Ports

ps ik heb ook de nieuwste XBMC maar heb nog nooit een update met mijn firmware gedaan

wie heeft de juiste oplossing voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een aantal vragen. Ik heb een kant en klare raspberry met open elec gekocht bij SOS solutions. Nu werkt dat niet optimaal. elke keer asl ik 3 afleveringen op icefilms heb gekeken heb ik daarna problemen . haperen of fout in script. heb nu dus zelf via de laptop xmbc voor windows geinstalleerd. Kan iemand mij vertellen wat nu het beste werkt? android tvstick, raspberry of gewoon via de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:29:
Ook ik heb een aantal vragen. Ik heb een kant en klare raspberry met open elec gekocht bij SOS solutions. Nu werkt dat niet optimaal. elke keer asl ik 3 afleveringen op icefilms heb gekeken heb ik daarna problemen . haperen of fout in script. heb nu dus zelf via de laptop xmbc voor windows geinstalleerd. Kan iemand mij vertellen wat nu het beste werkt? android tvstick, raspberry of gewoon via de pc.
Android-based heb ik nog geen ervaring mee, maar PC en Raspberry werken alle2 prima. Met de raspberry moet je natuurlijk wel in gedachte houden dat het een device van nog geen 40,- is en je dus geen wonderen mag verwachten, maar met de recente builds van OpenElec werkt het in ieder geval als een zonnetje. Waarschijnlijk heb je dus een crappy build. Even updaten kan een hoop ellende besparen. (makkelijkste manier is om de inhoud van de TARGET-folder uit het bz2-image van de recente build in de .update-folder van je Pi te plakken via bijvoorbeeld WinSCP. Reboot is dan genoeg om bij te werken).
De Pc werkt redelijk gegarandeerd prima, maar is ook de duurste optie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Nu heb ik het idee dat dit topic flink gekaapt wordt... maar even een reactie op de originele TS.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb je de audio output toevallig op HDMI staan? Zet die op Analog en je problem is weg. Althans, dat was het bij mij. Known bug, schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Ik heb een soortgelijk systeem en een soortgelijk probleem het geluid van HDMI af en het is beter. Alleen merk ik alsnog dat er een lichte fps drop of lage fps veroorzaakt. +- 21 a 22 fps of zo. Ik zou toch echt liever mijn HDMI passtrough gebruiken van het geluid in plaats van optisch.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:03:
beste mensen

ik heb al een paar maanden geleden android tv box gekocht.

Als ik xbmc wil afspelen of een andere mediaplayer hapert mijn beeld ( buffering gaat te langzaam )
hoewel ik WIFI/lan heb blijft dit probleem zich voordoen het kastje dat ik heb heeft de volgende

specificaties

G-Box Midnight Specs:

AMLOGIC Cortex A9 M3 Neon CPU
Mali400 High Performance 3D HD GPU!
1GB RAM (DDR3)
4GB Total Internal Storage
USB Storage Extendable (Flash Drives/HDD)
SD Storage Extendable (Up to 32GB!)
802.11b/g/n internal Wifi
HDMI HD Output
Coaxial SPDIF through 1/8 Jack
10/100 Ethernet Port
Audio/Video Out
4x USB 2.0 Ports

ps ik heb ook de nieuwste XBMC maar heb nog nooit een update met mijn firmware gedaan

wie heeft de juiste oplossing voor mij
Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:29:
Maak een eigen topic i.p.v. hijacken, nu loopt wel heel veel door elkaar. Het bovenste probleem is niet eens XBMC specifiek.

@TS: ik begrijp dat DVD compressed ook niet goed werkt? Wat voor renderer gebruik je dan?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooiopdevork
DizzyWeb schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 22:10:
Nu heb ik het idee dat dit topic flink gekaapt wordt... maar even een reactie op de originele TS.

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Heb je de audio output toevallig op HDMI staan? Zet die op Analog en je problem is weg. Althans, dat was het bij mij. Known bug, schijnbaar.
Na lang zoeken was dit inderdaad de oplossing, nu werkt het prima !! Ook op mijn televisie met hd-sound.
Pagina: 1