Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 11:53
Beste,

Ik ben op zoek naar een goeie oplossing voor het mounten van vmdk's. Vmware zelf heeft een tool hiervoor ( vmware diskmount utility ) en ik heb ook een tool gevonden nl winmount die dit doet. Zijn er mensen die nog met andere tools goede ervaringen hebben ? We nemen snapshots op onze storage en als ik een file moet restoren dan kopieer ik de vmdk vanuit de snapshot folder en mount ik die aan een andere vm. Makkelijk zou zijn mocht ik die gewoon kunnen "openen".

Groeten,

Yarisken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26306

Een snapshot is geen backup. Ik zou willen adviseren het dan ook niet als backup te gebruiken. Je kunt wel een snapshot gebruiken om een backup te maken, omdat die snapshot niet tijdens het backuppen zal wijzigen met alle irritante gevolgen vandien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 11:53
De snapshots worden door onze netapp genomen en niet door vmware maar je hebt zeker een punt. Restoren binnen dezelfde datastore is makkelijk maar als je data nodig hebt vanuit een vmdk dan ben je veel tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 15:04
De NetApp maakt een snapclone tbv uitwijk of backup doeleinde. Het zijn geen snapshots.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Indien je VMware Workstation installeert, heb je daar de mogelijkheid om een .vmdk te mappen aan een drive letter.