marantz sr 5004 plus ac ryan = zacht muziek?!?

Pagina: 1
Acties:

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Goede avond luitjes,

Ik heb nu al een tijdje een marantz sr5004 staan(met jamo s426 surround set + BK gemini sub).
Daar hangt aan:
- AC Ryan ---> hdmi kabel
- Ziggo kastje ----> optisch (omdat kastje via hdmi naar tv moet)
- PS3 ---> alleen hdmi nog.

Ac ryan: Werkt voor de films goed. DTS & DD normaal volume (staat de receiver vaak op -30 tot -25 afhankelijk van de film en mijn toestand).MP3 streaming zacht geluid
Ps3: Games goed geluid. Uiteraard geen dd of dts, omdat er geen optische kabel loopt, maar de multichannel werkt goed.
Ziggo: Nederlandse kanalen goed. Mtv hd goed, maar bv 538tv, vh1/2, lite tv zacht geluid.

Baal ervan dat hij met de muziek tv kanalen zachter staat als bijvoorbeeld nld 1 2 3 of mtv hd.
Wat ik nog erger vind is dat ik bij muziek streamen via de Ac ryan de versterker op 0dB niveau moet zetten om geen achtergrond muziek te hebben. Om enigzins een stamp geluid te krijgen moet de versterker op max vermogen spelen.

Audyssey heeft de fronts op -1dB gezet, maar lijkt me niet dat ik dat moet aanpassen aangezien films wel goed gaan.
Heb nu al een paar keer het hele menu van de marantz en ac ryan doorgelopen maar vind maar niks. Behalve de dB niveau's van de channels, maar omdat de films wel op goed niveau zijn ga ik dat niet zo maar aanpassen;

Als ik dezelfde mp3 op de computer afspeel via een jaren '80 Sansui versterker + eltax stereo speakers dan kan ik een leuk stamp feestje houden.

Iemand een idee hoe die marantz/ ac ryan die mp3's op een normaal volume kan weergeven?

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik weet niet of je de AC ryan nog in volume kan regelen? De popcorn namelijk wel.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike