MBP late 2011 blijft hangen in opstartscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:55
Mijn Macbook Pro 15" (eind 2011 model) wil sinds vanochtend niet meer wil opstarten onder OSX 10.7.5. Het vreemde is dat hij de Windows 7 partitie wel opstart. Dat doet hij nu ook automatisch bij het inschakelen van de Macbook. Als ik via de Option key bij het opstarten een boot onder OSX forceer blijft hij hangen in het grijze scherm met het appeltje en blijft het wieltje onderin draaien.

Ik heb al geprobeerd om via verschillende toetsencombinaties hem in safe mode of diagnostic mode te booten. Geen van alles heeft enig effect. De enige toetsen waar hij op reageerd bij het opstarten is de Option toets of de Cmd + R combinatie.

In de 'Recovery' modus, via Cmd + R bij het booten, heb ik nu een .dmg van m'n OSX partitie op een externe schijf kunnen zetten, dus ik heb als het goed is wel alles gebackupped.

Dit alles typ ik op dezelfde Macbook onder Windows 7. Dat werkt dus nog wel. Nu gewoon OSX opnieuw installeren? En zo ja, kan ik de .dmg dan gewoon weer terug zetten?

[ Voor 36% gewijzigd door dubbeldekkert op 16-03-2013 03:25 . Reden: even wat duidelijker. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:53

3DDude

I void warranty's

Command + R werkt niet?

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
Via Cmd + R heb ik wel een backup kunnen maken van m'n OSX partitie, ook werkt de Windows partitie wel. Hij weigert gewoon om OSX te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Al een clear nvram enzow geprobeerd?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:11
Schijfbevoegdheden herstellen in de Recovery?
Herinstalleren vanaf de recovery, als je dit doet blijft je usermap "altijd" (maak dus wel altijd een back-up) staan en herinstalleerd hij alleen het OS zelf

[ Voor 63% gewijzigd door Pendora op 16-03-2013 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dubbeldekkert
In de Recovery heb ik geprobeerd schijfbevoegheden te herstellen en ook de schijf te controleren op fouten. Bij beide geeft hij aan dat er geen problemen zijn. Alle toetsencombinaties voor het resetten van het NVRAM en Safeboot en dergelijken werken niet. Het enige waar hij op reageerd is de Option en Cmd + R.

Ik zal proberen om OSX te herinstalleren vanuit de Recovery, misschien lukt dat wel..

Edit: OSX opnieuw geïnstalleerd via Recovery en het werkt weer! Alle data is ook behouden gebleven.

[ Voor 11% gewijzigd door dubbeldekkert op 17-03-2013 15:15 ]

Pagina: 1